Mετά από τον πρώτο γύρο εκτός Γερμανίας στο Hungaroring και ένα διάλειμμα τριών εβδομάδων, το DTM επιστρέφει αυτό το Σαββατοκύριακο στα “πάτρια” εδάφη και στο highlight του πρωταθλήματος, τον τέταρτο γύρο στην πίστα του Norisring.

Για τους οπαδούς του DTM,το Norisring αποτελεί το “Μονακό της Φρανκονίας”, από την ομώνυμη περιοχή της Βαυαρίας.Πρόκειται για σιρκουί δρόμου, μήκους 2,3 χιλιομέτρων (η μικρότερη πίστα του πρωταθλήματος) το οποίο διεξάγεται στους δημόσιους δρόμους της πόλης της Νυρεμβέργης γύρω από την παλιά περιοχή συγκεντρώσεων επί Γ΄Ράιχ, της λίμνης Dutzendteich και του γηπέδου της πόλης. Η πρώτη στροφή (Grundig Kehre) και η τελευταία (Dutzendteich) είναι οι πιο αργές και οι οδηγοί τις περνούν με 1η ταχύτητα στο κιβώτιο. Η καταπόνηση σε λάστιχα και φρένα είναι μεγαλύτερη σε αυτήν την πίστα και το βάρος των αγωνιστικών παίζει ιδιαίτερο ρόλο,ειδικά στις επιταχύνσεις σε αυτές τις 2 αργές στροφές. Μια απ΄τις προκλήσεις των οδηγών είναι και οι τοίχοι  πίσω από τη “Steintribüne”, καθώς καλούνται σε κάθε γύρο να μην ακουμπήσουν σε αυτούς και “πληγώσουν” εγωισμό και αυτοκίνητο.

1Πυρετώδεις προετοιμασίες

Όπως καταλαβαίνεις, δε μιλάμε για μια συνηθισμένη πίστα και οι προετοιμασίες για την ασφαλή διεξαγωγή των αγώνων είναι ιδιαίτερα περίπλοκες και εντατικές. Εφόσον δεν υπάρχει η κατάλληλη δομή στα περίχωρα της πόλης για μηχανοκίνητο αθλητισμό, όλα πρέπει να μεταφερθούν στη Νυρεμβέργη και να τοποθετηθούν. Για παράδειγμα, 870 χιλιόμετρα καλωδίων και 250 χιλιόμετρα αγωγών νερού πρέπει να εγκατασταθούν, καθώς και 17,8 χιλιόμετρα μπαριέρων πρέπει να τοποθετηθούν για να διαμορφωθεί η αγωνιστική διαδρομή.

Μόνο εύκολη διαδικασία δεν είναι η μετατροπή των δημόσιων δρόμων σε πίστα. Και σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, μέσα σε ένα δεκαπενθήμερο, 600 εργάτες και υπάλληλοι δουλεύουν πυρετωδώς για την προετοιμασία, με την μεταφορά και εγκατάσταση επτά χιλιόμετρων οπλισμού Armco, έξι χιλιομέτρων φραχτών στα πρότυπα της FIA,δύο χιλιομέτρων τσιμεντένιων τοίχων, 70 εμπορευματοκιβώτιων γραφείων, 120 τουαλετών, δέκα χιλιομέτρων μπαριέρων για τους θεατές, και όλα τα προαναφερθέντα, αφού τοποθετηθούν, αφαιρούνται και πάλι μία εβδομάδα αργότερα. Επειδή είναι αρκετά δύσκολο να αποκλειστεί όλη η περιοχή για τις εργασίες, όλες οι προετοιμασίες πραγματοποιούνται εν ώρα καθημερινής κίνησης στους δρόμους.

2Εντός έδρας αγώνας για τον Wittmann, θέλει να συνεχίσει το σερί η BMW

#11 Marco Wittmann, BMW M4 DTM

Πέρσι στο Norisring, η BMW έσπασε μια “κατάρα” 25 ετών που την ήθελε να μην μπορεί να κατακτήσει νίκη στο Norisring. Tελευταίος οδηγός που έφερε μια BMW στην πρώτη θέση στη Νυρεμβέργη ήταν o Steve Soper το 1992 με την M3 E30 Sport Evo. Ένα χρόνο πριν, ο Bruno Spengler ήταν αυτός που είδε πρώτος την καρό σημαία τερματισμού, κατακτώντας παράλληλα την 25η νίκη των Βαυαρών μετά την επιστροφή τους στο θεσμό το 2012. Την Κυριακή, ο Maxime Martin, οδηγός πια της Aston Martin στο WEC, ολοκλήρωσε τον θρίαμβο της BMW, έκανε το 2/2 για τη γερμανική ομάδα εκείνο το Σαββατοκύριακο, που σημαδεύτηκε, όμως, από το τρομακτικό ατύχημα Paffett-Rockenfeller.

H BMW πηγαίνει στο Norisring θέλοντας να κλείσει την ψαλίδα στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών από την πρωτοπόρο Mercedes, προηγείται όμως στο πρωτάθλημα οδηγών με τον Timo Glock (90 βαθμοί έναντι 79 του δεύτερου Paffett) και σε αυτό των ομάδων με την BMW Team RMR.

Σίγουρα ένας από τους πρωταγωνιστές θα είναι ο δις πρωταθλητής και οδηγός της ΒMW Marco Wittmann, o οποίος θα αγωνιστεί για ακόμη μια φορά εντός έδρας, αφού η γενέτειρά του, η πόλη του Fürth, απέχει μόλις λίγα χιλιόμετρα μακριά από το Norisring. O Γερμανός θέλει να κάνει δυναμική επιστροφή, έρχεται από τη νίκη στον κυριακάτικο αγώνα στο Hungaroring, και βρίσκεται μετά από έξι αγώνες στην πέμπτη θέση της βαθμολογίας με 51 βαθμούς.

Έχω υψηλές προσδοκίες για τους αγώνες στο Norisring. Πηγαίνω να αγωνιστώ εκεί με ήδη μια νίκη και αυτό είναι καλό. Ειλικρινά ανυπομονώ για το Norisring, καθώς είμαι κι ο μοναδικός οδηγός που μένει τόσο κοντά σε μια πίστα του DTM και είναι με βεβαιότητα ο δικός μου εντός έδρας αγώνας. Γνωρίζοντας ότι όλοι οι υποστηρικτές μου, τα fun clubs, όλοι οι φίλοι μου θα είναι εκεί, είναι πολύ καλό και μια παραπάνω ενίσχυση των προσπαθειών μου.

Έχω αφήσει κάποιες εκκρεμότητες στο Norisring και ιδίως με το podium, δεδομένου ότι πέρσι ήμουν πολύ κοντά να τερματίσω στην τριάδα και ευελπιστώ να τα καταφέρω φέτος.

δήλωσε ο Γερμανός οδηγός της BMW, έχοντας τερματίσει στο Norisring δύο φορές στην τέταρτη θέση, μία στην πέμπτη και δύο φορές στην έκτη θέση.

3O recordman Green θέλει την πρώτη νίκη φέτος

Motorsports: DTM race Hockenheim-II, Saison 2017 – 9. Event Hockenheimring, GER, # 53 Jamie Green (GBR, Audi Sport Team Rosberg, Audi RS5 DTM)

Tέτοια εποχή πέρσι, ο Jamie Green είχε ήδη κατακτήσει δύο νίκες σε έξι αγώνες και, μαζί με τον Lucas Auer, ήταν οι δύο οδηγοί που είχαν ξεχωρίσει με το “καλημέρα” για τη διεκδίκηση του τίτλου. 365 μέρες μετά, βρίσκουμε τον Βρετανό οδηγό της Audi μόλις στη 16η θέση με την πενιχρή συγκομιδή των 10 βαθμών. Ο “Mr. Norisring”, όπως είναι το προσωνύμιό του λόγω των 4 νικών (2008, 2009, 2010, 2012, όλες με τη Mercedes με την οποία αγωνιζόταν τα προηγούμενα χρόνια) και των τριών δεύτερων θέσεων, θέλει, όπως και η Audi, να κάνουν την επανεκκίνησή τους στο πρωτάθλημα, μετά τις απογοητευτικές εμφανίσεις στους 6 πρώτους αγώνες. 

Νομίζω ότι η Mercedes θα είναι πολύ γρήγορη στις ευθείες και το γεγονός αυτό αποτελεί σημαντικό παράγοντα στο Norisring. Eν τω μεταξύ, θα είναι δύσκολοι αγώνες για εμάς, διότι είναι το Norisring είναι ένα τελείως διαφορετικό είδος πίστας. Το set up των αυτοκινήτων διαφέρει από το αντίστοιχο σε μια μόνιμη πίστα. Οι τοίχοι είναι πολύ κοντά στην αγωνιστική διαδρομή, κάτι που αποτελεί ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Norisring.

Aπό την άλλη, είμαι πετυχημένος στη συγκεκριμένη πίστα, αλλά δεν έχω κατακτήσει τη νίκη αφότου πήρα μεταγραφή στην Αudi. Η νίκη εδώ είναι σίγουρα ο στόχος μου.

4Κλειδί το set up των αγωνιστικών

#53 Jamie Green, Audi RS5 DTM, #31 Tom Blomqvist, BMW M4 DTM, #16 Timo Glock, BMW M4 DTM, #2 Gary Paffett, Mercedes-AMG C 63 DTM

Σίγουρα ένα από τα μεγάλα ζητήματα που πρέπει να ασχοληθούν μηχανικοί, ομάδες και οδηγοί είναι η επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής ταχύτητας στις ευθείες του Norisring, χωρίς όμως να επηρεάζεται πολύ το φρενάρισμα΄στις απαιτητικές, κλειστές στροφές. Εύλογη επιλογή είναι το set up με τις μικρότερες αεροδυναμικές αντιστάσεις ώστε να μην χάνεται πολύτιμος χρόνος στις ευθείες, αλλά να μην αντιδρούν πολύ νευρικά τα αυτοκίνητα στην επιβράδυνση, γεγονός που έχουμε δει πολλάκις να συμβαίνει κατά το παρελθόν.

Δεδομένου της αύξησης ισχύος των τετράλιτρων, ατμοσφαιρικών V8 κινητήριων συνόλων (κοντά στα 550 άλογα) αλλά όμως και της μικρότερης αεροδυναμικής των αγωνιστικών που ισχύει με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς, θεωρώ λίγο δύσκολο να σπάσει το ρεκόρ πίστας που κατέχει από πέρσι ο Bruno Spengler με χρόνο 0.47:846.

Αύριο, τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά για τον έβδομο αγώνα της χρονιάς θα διεξαχθούν στις 11.20 ώρα Ελλάδος κι ο αγώνας στις 14.30.