Η Audi παρουσίασα επίσημα την δεύτερη γενιά του Q3 το οποίο δείχνει και είναι πολύ πιο σπορ από τον προκάτοχό του. Εμπρός, την ταυτότητα καθορίζουν το οκτάγωνο μοτίβο της μάσκας Singleframe με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και οι στενοί προβολείς με τεχνολογία LED. Η κορυφαία έκδοση διαθέτει προβολείς Matrix LED με έξυπνη προσαρμογή της φωτεινής δέσμης στις συνθήκες του δρόμου. Στο πλάι, σημαντικά είναι τα γραφικά φωτισμού καθώς και το αποτύπωμα των προβολέων και των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Τα περιγράμματα είναι εμπνευσμένα από το quattro DNΑ της Audi και κάνουν το SUV να φαίνεται ακόμη πιο φαρδύ με τα διαφορετικού χρώματος τόξα να δημιουργούν μία έντονη off-road αντίθεση.

1Μεγαλύτερες διαστάσεις

Το μοντέλο βασίζεται πάνω στην MQB πλατφόρμα του VW Group, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να μεγαλώσει σε διαστάσεις, έτσι ώστε να υπάρχει σαφής διαχωρισμός από το Q2.

Το μήκος τους έχει αυξηθεί κατά 9,7 εκατοστά, ενώ και το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 7,6 εκατοστά. Οι αυξημένες διαστάσεις έχουν ως αποτέλεσμα να βελτιωθούν οι εσωτερικοί χώροι, αλλά ο χώρος των αποσκευών, ο οποίος ανέρχεται στα 530 ή 675 λίτρα και αυξάνεται στα 1.525 λίτρα με τις πλάτες των καθισμάτων διπλωμένες.

Το ύψος φόρτωσης μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία επίπεδα. Το χαμηλό ύψος των 748 χλστ. διευκολύνει στη φόρτωση βαριών αντικειμένων ενώ η ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενη πόρτα του χώρου αποσκευών προσφέρει εύκολη πρόσβαση και σε συνδυασμό με ένα διακόπτη διευκόλυνσης μπορεί να ανοίξει ή να κλείσει με μία κίνηση του ποδιού.

Το μήκος του φτάνει τα 4.485 χιλιοστά και είναι 97 χλστ. πιο μακρύ από το απερχόμενο μοντέλο. Το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ. και φτάνει τα 1.856 χλστ. συνολικά, αλλά με ύψος 1.585 χλστ. είναι 5 χλστ. χαμηλότερο από το αμάξωμα του Q3 της πρώτης γενιάς – τονίζοντας ακόμα περισσότερο την σπορ εντύπωση. Στο μεταξόνιο έχουν προστεθεί 77 χλστ. φτάνοντας τα 2.680 χλστ., διασφαλίζοντας μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες.

2Πλούσιο εσωτερικό

Διαθέτοντας σπορ θέση οδήγησης, το νέο Audi Q3 προσφέρει εξαιρετική ορατότητα και περιμετρικό έλεγχο. Η άνεση είναι ανάλογη μοντέλων από την αμέσως ανώτερη κατηγορία ενώ τα πίσω καθίσματα σύρονται εμπρός/πίσω κατά 150 χιλιοστά, με τις διαιρούμενες (40/20/40) ράχες τους να έχουν επτά θέσεις κλίσης.

Στο εσωτερικό του συναντάμε καλύτερης ποιότητας υλικά, τον ψηφιακό 10,25″ ή 12,5″ πίνακα οργάνων Audi Virtual Cockpit, όπως και σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 8,8″και 10,1″. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, υπάρχουν δύο θύρες USB, Wi-Fi hotspot, όπως και το σύστημα “intelligence swarm” που βοηθά τα αυτοκίνητα να επικοινωνούν μεταξύ τους.

Το νέο Q3 εξοπλίζεται με διάφορα συστήματα πολυμέσων εξασφαλίζοντας πρωτόγνωρη συνδεσιμότητα, κάτι που, σύμφωνα με έρευνες, είναι πολύ ψηλά στη λίστα προτιμήσεων των πελατών. Λειτουργίες από μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών είναι διαθέσιμες και στο νέο Q3. Η πλοήγηση, για παράδειγμα, αναγνωρίζει τις προτιμήσεις του οδηγού βάσει προηγούμενων διαδρομών, χρησιμοποιώντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για τη συνολική κατάσταση της κυκλοφορίας στους δρόμους.

3Προηγμένα συστήματα

Στον βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό ανήκουν συστήματα όπως το ενεργητικό cruise control, το οποίο διατίθεται προαιρετικά με το S tronic, που ενσωματώνει τις λειτουργίες της ενεργητικής υποβοήθησης ταχύτητας (adaptive speed assist), της υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης (traffic jam assist) και της διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (active lane assist). Ακόμα, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (park assist), το σύστημα ελέγχου διασταύρωσης (cross traffic assist), το σύστημα πρόληψης και αποφυγής σύγκρουσης (Audi pre sense front safety system) και άλλα.

Επίσης εξοπλίζεται με ενεργή ανάρτηση, ενώ διαθέτει έξι διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Auto, Comfort, Dynamic, Offroad, Efficiency και Individual. Η ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

4Κινητήρες

Μηχανικά το νέο Q3 διατηρεί τα περισσότερα από τα κινητήρια σύνολα βενζίνης και πετρελαίου του απερχόμενου μοντέλου, με το SQ3 να φορά τον 2,5-λιτρο πεντακύλινδρο κινητήρα, απόδοσης 340 ίππων, ενώ το RS Q3 θα φοράει τον ίδιο κινητήρα απόδοσης 400 ίππων. Θα υπάρχει διαθέσιμος ο 1.500αρης TFSI των 130 και 150 ίππων, ενώ ο 2.0 TFSI θα παράγει 190 και 230 άλογα. Από πλευράς diesel προσφέρεται με τον 2.0 TDI απόδοσης 150, 190 και 240 ίππων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικό 6-τάχυτο ή με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων, με το σύστημα τετρακίνησης να βρίσκεται στον πρόσθετο εξοπλισμό.

Αρχικά θα προσφέρονται τρεις βενζινοκινητήρες (1.5 TFSI και 2.0 TFSI) και έναν πετρελαιοκινητήρα (2.0 TDI). Η έκδοση Q3 35 TFSI φορά τον 1.5 TSI απόδοσης 150 ίππων και 250 Nm ροπής. Το Q3 40 TFSI φορά τον 2,0-λιτρο των 190 ίππων και 320 Nm ροπής, ενώ το Q3 45 TFSI φορά τον 2,0-λιτρο κινητήρα απόδοσης 230 ίππων με 350 Nm ροπής. Το Q3 35 TDI φορά τον 2,0-λίτρο diesel απόδοσης 150 ίππων με 340 Nm ροπής.

Αργότερα θα προσφέρεται και μια plug-in υβριδική έκδοση που πως θα συνδυάζει τον 1.500αρη TSI κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, συνδυαστικής απόδοσης 200 ίππων, με την ηλεκτρική αυτονομία να ανέρχεται περίπου στα 50 χλμ. Επίσης εξετάζεται και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, το Q3 e-tron που θα τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 35,8 kWh, που θα χαρίζει αυτονομία 300 χλμ ανά φόρτιση.

5Πωλήσεις

Οι πωλήσεις του νέου Audi Q3 θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη από τον Νοέμβριο, ενώ στη χώρα μας αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2019.

  • bulgary

    Σχεδιαστικά όχι!

  • gv

    του παει πολυ η μουρη α λα Q8!
    και το εσωτερικο α λα touareg!
    ειναι ενα μιξ γκριλ οπως ειναι φυσικο αλλα του παει χαχα

  • a_f_a

    φο και βε και ρο! όλο μαζί… φοβερο!
    άντε γεια!
    δέρνει και σπέρνει.

  • Mika

    Μ αρεσει….Πολυ μαλιστα….
    Weldone Audi…

    • Σταύρος Νικολκακόπουλος

      Ουιλντόνε ?

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Ωραιότερο από το προηγούμενο, σαν ένα μικρό Q8. Και μέσα έξω μια χαρά σχετικά.

  • Christos

    Συμπαθητικό, σίγουρα καλύτερο από τον προκάτοχο του.

  • Christos

    Συμπαθητικό, σίγουρα καλύτερο από τον προκάτοχο του.

  • SkidRAW

    Για περιπτερο καλο ειναι.

  • Contor

    Αν και στο πίσω ειδικά μέρος φέρνει περισσότερο σε εκτεταμένο facelift το συνολικό αποτέλεσμα είναι πολύ ωραίο και εσωτερικά και εξωτερικά. Μεγάλωσε, ωρίμασε και ομόρφυνε. Μπράβο στην audi που έβγαλε τον πιο ωραίο παίκτη στην κατηγορία.