Έχουν περάσει 365 ημέρες από την στιγμή που επισημοποιήθηκε η εξαγορά της Opel, από το PSA Group, κάτι που αρχικά είχε ανακοινωθεί από τις 6 Μαρτίου του 2017. Από τότε φαίνεται ότι η γερμανική εταιρία επανέρχεται σε επιτυχημένη τροχιά. Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρία παρουσίασε κέρδη εξαμήνου €502 εκατομμυρίων, κάτι που οφείλεται κυρίως στην ένταξή της στη PSA.

Με το στρατηγικό σχέδιο PACE! που παρουσίασε ο CEO της Opel, Michael Lohscheller 100 ημέρες αργότερα, στις 9 Νοεμβρίου, 2017, η εταιρία ανασυντάσσει τις δυνάμεις της, αξιοποιεί συνέργειες και προτάσσει όλες τις δυνατότητες της μάρκας. Με το εν λόγω σχέδιο, η Opel θέλει να είναι επικερδής, ηλεκτρική και παγκόσμια. Χαρακτηριστικά ήταν τα λόγια του CEO της Opel:

Είμαστε μία τελείως διαφορετική εταιρία μετά από 12 μήνες. Έχουμε μπει σε τροχιά για να γίνουμε ακόμα πιο ανταγωνιστικοί και έχουμε ήδη ευθυγραμμίσει πολλούς τομείς με στόχο το μέλλον. Έχουμε αποκομίσει πολλαπλά οφέλη από την ένταξή μας στο επιτυχημένο Groupe PSA. Είμαστε ευγνώμονες γι’ αυτό – το οποίο παράλληλα αποτελεί υποχρέωση.

Το επαναλαμβανόμενο λειτουργικό περιθώριο κέρδους για το πρώτο εξάμηνο του 2018 είναι 5,0%, κάτι που αποδεικνύει ότι το PACE! λειτουργεί σωστά. Η ανταγωνιστικότητα των εργοστασίων παραγωγής σε όλη την Ευρώπη βελτιώθηκε σημαντικά. Μαζί με τους κοινωνικούς εταίρους, η διοίκηση της Opel έχει συνάψει συμφωνίες για το μέλλον όλων των Ευρωπαϊκών εργοστασίων, που θα οδηγήσουν σε προϊοντικές ανακατατάξεις και μαζικές επενδύσεις στα εργοστάσια.

Για παράδειγμα, το νέο Corsa, το οποίο θα έχει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση το 2020, θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στο Ισπανικό εργοστάσιο της Zaragoza. Η επόμενη γενιά του Vivaro θα συναρμολογείται στο Luton, Αγγλία, από το 2019. Το Grandland X θα κατασκευάζεται στο Eisenach από τα μέσα της επόμενης χρονιάς, και θα αποκτήσει υβριδική έκδοση που θα κυκλοφορήσει μέχρι το 2020. Ακόμα, έχουν ανακοινωθεί νέες προϊοντικές ανακατατάξεις για τα εργοστάσια κινητήρων και κιβωτίων στο Tichy (Πολωνία), Aspern (Αυστρία) και Szentgotthard (Ουγγαρία).

Η επιτυχής ένταξη της Opel στο Groupe PSA αντικατοπτρίζεται επίσης στη μηχανολογική οργάνωση. Το μηχανολογικό κέντρο του Rüsselsheim παίζει σημαντικό ρόλο, φέρνοντας τα ατού της Opel στο παγκόσμιο δίκτυο εξέλιξης του ομίλου. Με 15 “centers of competence” (κέντρα εξειδίκευσης) αρμόδια σε διάφορους τεχνολογικούς τομείς, όπως την εξέλιξη ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και την επόμενη γενιά τετρακύλινδρων βενζινοκινητήρων, το μηχανολογικό κέντρο του Rüsselsheim αναλαμβάνει παγκόσμια ευθύνη για ολόκληρο το PSA. Οι ικανότητες των διαφόρων ομάδων εξειδίκευσης αλληλοσυμπληρώνονται προς όφελος και των πέντε μαρκών του group (Opel, Vauxhall, Peugeot, Citroën και DS Automobiles), και όλα τα νέα οχήματα της Opel θα αναπτύσσονται στο Rüsselsheim.

Μέσα στην χρονιά που μας πέρασε, η Opel παρουσίασε το Insignia GSi, και το Corsa GSi, το οποίο θα κυκλοφορήσει το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς. Του χρόνου, θα ακολουθήσει το νέο Corsa, με την Opel να έχει τέσσερα ηλεκτρικά/plug-in υβριδικά οχήματα στη γκάμα της μέχρι το 2020, ενώ μέχρι το 2025 όλα τα μοντέλα της θα διαθέτουν μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση ή μία plug-in υβριδική.

Τέλος, η γερμανική εταιρία εξαπλώνεται και εκτός Ευρώπης, όπου με νέους εισαγωγείς σε Μαρόκο, Τυνησία, Ν. Αφρική έχει σκοπό να διπλασιάσει τις πωλήσεις μέχρι το 2020. Μοντέλα της Opel θα συναρμολογούνται στη Ναμίμπια από το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς, και μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, πάνω από το 10% του όγκου πωλήσεων της Opel θα συναρμολογείται εκτός Ευρώπης, με την εταιρία να χρησιμοποιεί με επιτυχία τις υπάρχουσες δομές του Groupe PSA γι’ αυτές τις δραστηριότητες.