Στην CES που θα ανοίξει τις πύλες της την επόμενη εβδομάδα, η Toyota Research Institute (TRI) θα παρουσιάσει το TRI-P4, ένα νέο αυτόνομο αυτοκίνητο δοκιμών.
Βασίζεται πάνω σε ένα Lexus LS500h, με το TRI-P4 να παρέχει μεγαλύτερη ευελιξία, επιτρέποντας πιο ευαίσθητες και ομαλότερες κινήσεις κατά την αυτόματη οδήγηση. Σε σύγκριση με το προηγούμενο που ονομαζόταν Platform 3.0, φέρει επιπλέον δύο κάμερες στο πλάι, νέους αισθητήρες απεικόνισης μπροστά και πίσω, βελτιωμένο σύστημα ραντάρ, με το LiDAR να παραμένει το ίδιο.
Το P4 φέρει επίσης νέο chip που μπορεί να εκτελέσει παράλληλα περισσότερους αλγόριθμους μηχανικής μάθησης για ταχύτερη εκμάθηση. Το chip που έχει βελτιωμένη υπολογιστική ισχύ, τροφοδοτείται από την μπαταρία του υβριδικού συστήματος κίνησης του αυτοκινήτου, με την 12βολτη μπαταρία να λειτουργεί πλέον ως εφεδρική. Ο υπολογιστής βρίσκεται πλέον στο πορτμπαγκάζ, καταλαμβάνοντας λιγότερο χώρο, επιτρέποντας έτσι και την μεταφορά αποσκευών.
Η Toyota θα κατασκευάσει ορισμένα P4 την άνοιξη, προκειμένου να τα χρησιμοποιήσει στα προγράμματα αυτόνομης οδήγησης (Guardian και Chauffeur) Η Toyota Research Institute έχει χωρίσει τα αυτόνομα συστήματα σε δύο υποσυστήματα, στα Chauffeur και Guardian. Το πρώτο θα είναι σε θέση να οδηγεί εντελώς αυτόνομα το όχημα (Επίπεδο 5), με το σύστημα Guardian να είναι μια προηγμένη έκδοση των συστημάτων ασφαλείας που είναι ήδη διαθέσιμες σε πολλά αυτοκίνητα του σήμερα.
Περιλαμβάνει συστήματα όπως προειδοποιήσεις αλλαγής λωρίδας και ενεργό cruise control, ενώ θα μπορεί να μαθαίνει συνεχώς, αναλύοντας στοιχεία που θα μοιράζεται με τα άλλα αυτοκίνητα, αλλά και στοιχεία από τους συνήθεις τρόπους οδήγησης. Στο σύστημα Guardian ο οδηγός έχει τον άμεσο έλεγχο, αλλά το σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τον δρόμο και αναλαμβάνει δράση όταν χρειαστεί. Η Toyota θέλει να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που θα είναι αδύνατο τρακάρει και στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο το 2020, θα προσφέρει έναν στόλο αυτόνομων οχημάτων.