Τον Δεκέμβριο του 2017, οι Toyota και Panasonic είχαν υπογράψει σύμφωνο συνεργασίας προκειμένου να αναπτύξουν από κοινού μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, και σήμερα η συνεργασία αυτή διευρύνεται, καθώς οι δύο εταιρίες ανακοίνωσαν την σύσταση μιας νέας κοινοπραξίας (joint venture). Αυτή θα κατασκευάζει πρισματικές μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, αξιοποιώντας από κοινού τη δύναμη τους, ώστε μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες και ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μπαταριών παγκοσμίως, να επεκτείνουν την ώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την σημερινή ανακοίνωση, η κοινοπραξία ανάμεσα στις δύο εταιρείες θα αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά από τα τέλη του 2020, με την Toyota να κατέχει το 51% των μετοχών της κοινοπραξίας και η Panasonic το υπόλοιπο 49%. Ακόμα, η ανακοίνωση αναφέρει ότι η κοινοπραξία αντικατοπτρίζει το στόχο των ιαπωνικών εταιρειών να γίνουν ο μεγαλύτερος παίκτης παγκοσμίως στον κλάδο των μπαταριών, ο οποίος είναι ζωτικός για την ανάπτυξη προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Συνεχίζοντας, μαθαίνουμε ότι οι δύο εταιρείες, σε κατασκευαστικό επίπεδο, θα έχουν έδρα την Ιαπωνία και την πόλη Dalian της Κίνας, ενώ στην κοινοπραξία θα απασχολούνται περίπου 3.500 εργαζόμενοι που θα προέρχονται και από τις δύο πλευρές. Οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι το μέγεθος του κεφαλαίου της επιχείρησης δεν έχει ακόμη αποφασιστεί, αλλά έγινε γνωστό ότι οι μπαταρίες που θα παράγονται από την κοινοπραξία θα πωλούνται σε διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες, μέσω της Panasonic.

Κάθε πλευρά θα συνεισφέρει με τον δικό της τρόπο στη κοινοπραξία, με την Toyota να προσφέρει την τεχνογνωσία της σχετικά με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, τις τεχνολογίες της για τις μπαταρίες στερεού τύπου (solid state), καθώς και τις υψηλές κατασκευαστικές δυνατότητές της. Από την άλλη, η Panasonic θα έχει λόγο για τεχνολογίες σχετικά με μπαταρίες υψηλής χωρητικότητας και απόδοσης, στην μαζική παραγωγή τους, καθώς θα συνεισφέρει σημαντικά και με το πελατολόγιο της εντός και εκτός Ιαπωνίας.

Η Panasonic, παρότι είναι ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές ηλεκτρικών μπαταριών στην Ευρώπη, αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό από τις νοτιοκορεάτικες Samsung SDI Co και LG Chem, καθώς και από την κινέζικη CATL.