Κάθε φορά που η ιαπωνική εταιρία με σήμα τον αστερισμό των Πλειάδων παρουσιάζει ένα μοντέλο της “S οικογένειας”, οι απανταχού λάτρεις της sport οδήγησης υποκλίνονται στις άρτιες μηχανολογικές δημιουργίες της Subaru, καθώς αποτελούν τις κορυφαίες εκδόσεις του μοντέλου. Πριν περίπου τρεις εβδομάδες έγινε στην Αμερική η αποκάλυψη του νέου WRX STI S209, και από το 2000 (που είδε το φως η πρώτη έκδοση των συγκεκριμένων “S-series” μοντέλων) αυτό ήταν το ένατο, όπως αποκαλύπτει και το όνομα του (S209), από μια σειρά εξαιρετικά γρήγορων και πολύ αποκλειστικών αυτοκινήτων.

Επειδή τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα είναι πρακτικά αδύνατο να τα δούμε, παρακάτω καταφέραμε να κάνουμε μια λίστα με μια επισκόπηση όλων των S-μοντέλων της Subaru Technica International.

31Impreza STI S201 (GC8)

Όταν μιλάμε για το πρώτο Impreza, έρχονται στο μυαλό οι εκδόσεις RB5, 22B STI ή WRX STI Type-R. Ωστόσο, ξεχνάμε πολύ συχνά το S201. Όλα ξεκίνησαν το 2000, όταν η STI παρουσίασε το WRX STI S201 της πρώτης γενιάς του μοντέλου (GC8G), με την παραγωγή του να περιορίζεται στα 300 αυτοκίνητα, που κυκλοφόρησαν αποκλειστικά στην ιαπωνική αγορά.

Η συγκεκριμένη sport έκδοση επειδή ήταν ειδική, εξαιρούταν από τη συμφωνία “κυρίων” μεταξύ των ιαπωνικών εταιριών, που είχαν όριο απόδοσης τα 280 άλογα. Έτσι, κινούνται από έναν 2,0-λιτρο turbo boxer κινητήρα (EJ20), ο οποίος για την περίσταση απέδιδε 305 άλογα στις 6.500 σ.α.λ. και 353 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., χάρη στη νέα εξάτμιση και τον επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου.

30

Είχε μήκος 4.375 χλστ., πλάτος 1.690 χλστ., και ύψος 1.405 χλστ. Το αυτοκίνητο διέθετε όλο τον κατάλογο των αξεσουάρ της STI, με το S201 να διέθετε ένα άγριο body kit που είναι διαμορφωμένο σύμφωνα με τις απαιτήσεις της αεροδυναμικής σήραγγας. Μέγιστη σταθερότητα και δύναμη, με όσο το δυνατόν λιγότερη αντίσταση.

Διέθετε νέους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες με τον εμπρός να διαθέτει ένα τεράστιο εμπρός splitter και ο πίσω να ενσωματώνει έναν τεράστιο διαχύτη, ενώ η πίσω αεροτομή είχε τρία στοιχεία. Το S201 βασίστηκε στο ήδη ελαφρύτερο Type-RA (Race Altered ή Rally Applicant), και πρακτικά ήταν ένα αγωνιστικό με πινακίδα κυκλοφορίας. Το βάρος του άγγιζε τα 1.270 κιλά, με όλα τα μέρη και το setup της ανάρτησης να είχαν την υπογραφή STI.

29Impreza STI S202 (GDB)

Δύο χρόνια αργότερα, το 2002, και ενώ είχε ήδη παρουσιαστεί η νέα γενιά (GD) του Impreza (γνωστή και ως Bugeye), η Subaru παρουσιάζει το Impreza STi S202. Με τη συγκεκριμένη έκδοση, η ιαπωνική εταιρία δεν χρειάστηκε να καταβάλει καμία προσπάθεια για να κάνει το αυτοκίνητο ακόμα πιο άσχημο. Το Impreza έμοιαζε με ένα φτηνό Dodge Neon, και αυτό σίγουρα δεν ήταν μια φιλοφρόνηση. Όμως, το Impreza δεν έμεινε στην ιστορία για την εμφάνιση του, αλλά για τα δυναμικά του χαρακτηριστικά και τη χαρά της οδήγηση.

Το S202 βγήκε στην παραγωγή σε μόλις 400 μονάδες, αποκλειστικά για την ιαπωνική εγχώρια αγορά, κάνοντας sold out σε μόλις δύο εβδομάδες, με κάθε ένα να έχει αριθμημένο ταμπελάκι κάτω από το τασάκι.

28

Το S202 βασίζεται επίσης Type RA Spec C έκδοση του μοντέλου, οπότε και εδώ έχουμε μια πιο ελαφριά βάση από ένα κανονικό STI. Το μοντέλο είναι ιδιαίτερα ξεχωριστό και θεωρείται από πολλούς το πιο ριζοσπαστικό και ακραίο εργοστασιακό STi που έχει βγει μέχρι σήμερα. Μηχανικά κινούταν από έναν 2-λιτρο turbo boxer κινητήρα (EJ20), ο οποίος είχε δυναμώσει και απέδιδε 320 άλογα στις 6.400 σ.α.λ. και 384 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ..

Είχε μεγαλώσει σε διαστάσεις, και το μήκος του ήταν 4.405 χλστ., το πλάτος 1.730 χλστ., και το ύψος 1.425 χλστ. Ο Petter Solberg, οδηγός της Subaru στο WRC εκείνη την εποχή, είχε συμβάλει στην εξέλιξη του και θεωρεί ότι από όλα τα Impreza παραγωγής που έχει οδηγήσει, το S202 φέρνει περισσότερο από κάθε άλλο στο αυτοκίνητο του WRC.

27

Για παράδειγμα, το S202 δεν είχε ταπετσαρία στον χώρο αποσκευών, τα τζάμια του ήταν λεπτότερα, ενώ ελαφρύτερος ήταν και ο εναλλάκτης. Το καπό ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο, με το S202 να εξοπλιζόταν με εξαιρετικά ελαφριές ζάντες της Volk Racing, 17 ιντσών, με το βάρος του να ήταν 1.330 κιλά, ή 140 κιλά ελαφρύτερο από το “απλό” STi. Νούμερο εξαιρετικά μικρό αν σκεφτείς την ύπαρξη τετρακίνησης. Φυσικά, όλα τα εξαρτήματα ανάρτησης και της μετάδοσης περιελάμβαναν εξαρτήματα STi, με το εμπρός διαφορικό να ήταν Suretrac και το πίσω μηχανικό.

Το S202 διέθετε ένα πιο συμβατικό body kit, με την πίσω carbon αεροτομή να ήταν ρυθμιζόμενη, ενώ διέθετε και έναν χειροκίνητο αεραγωγό στην οροφή, όπως στα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Λιγότερο γνωστό στους λάτρεις των S-series είναι ότι το S202 ερχόταν με πολλά άλλα γνήσια αγωνιστικά εξαρτήματα, όπως οι σωληνώσεις των φρένων, η δεξαμενή 12 λίτρων τοποθετημένη στο πίσω μέρος για την ψύξη του intercooler και η πρόσθετη δεξαμενή καυσίμου.

26Impreza STI S203 (GDB)

Μετά τις διφορούμενες αντιδράσεις για την εμφάνιση του μοντέλου, και τον στρογγυλό σχεδιασμό των προβολέων, το 2001 η Subaru ζήτησε τη βοήθεια του Peter Stevens της Prodrive, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για το facelift του αυτοκινήτου το 2002, σχεδιάζοντας πιο ορθογώνια φώτα.

Αναπόφευκτα, το 2004, δύο χρόνια μετά το S202, η Subaru παρουσίασε το S203. Με την συγκεκριμένη έκδοση, η STI άλλαξε την προσέγγιση της για τα S-μοντέλα. Έτσι, ενώ τα S201 και S202 ήταν πρακτικά αγωνιστικά αυτοκίνητα για τον δρόμο, το S203 ήταν πιο ολοκληρωμένο, αλλά και πολύ ικανό. Φυσικά, διέθετε όλο τον κατάλογο των αξεσουάρ της STI και χάρη στο μεγαλύτερο turbo, o 2,0-λιτρος turbo boxer κινητήρα (EJ20), απέδιδε 322 άλογα στις 6.400 σ.α.λ., με τη ροπή να είχε εκτοξευθεί στα 422 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ..

25

Οι διαστάσεις του ήταν ελάχιστα αλλαγμένες, και το μήκος του να αγγίζει τα 4.415 χλστ., το πλάτος τα 1.740 χλστ., και το ύψος τα 1.410 χλστ. Όμως, το βάρος του είχε αυξηθεί στα 1.445 κιλά, καθώς το S203 όπως και το S204 δεν βασίζονταν στο Spec C πλαίσιο του Impreza. Από την άλλη, στο S202 η Subaru είχε δώσει έμφαση στη μείωση του βάρους, καθώς βασίστηκε στο Type RA Spec C πλαίσιο, κάτι που κάνει το S202 σπάνιο και έτσι έχει γίνει collectors’ car, ειδικά μεταξύ των ενθουσιωδών.

Το S203 φορούσε ένα σετ πανέμορφων ζαντών της BBS, 18 ιντσών, οι οποίες είναι μοναδικές για το S203, όπως και η πίσω αεροτομή. Στο εσωτερικό, είχαν τοποθετηθεί αγωνιστικά Recaro καθίσματα. Μην κάνεις το λάθος να πιστέψεις ότι το S203 ήταν υποτονικό, καθώς έκανε τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα, με τη Subaru να περιορίζει την κατασκευή του S203 σε μόλις 555 αυτοκίνητα, και πάλι μόνο για την Ιαπωνία.

24Impreza STI S204 (GDB)

Τον Ιούνιο του 2005, η δεύτερη γενιά του Impreza υπέστη το δεύτερο facelift της, και αποκλειστικά υπεύθυνος για αυτό ήταν ο Έλληνας σχεδιαστής, Ανδρέας Ζαπατίνας, πρώην της Alfa Romeo. Το Impreza πλέον είχε επανασχεδιασμένους εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, καθώς και νέους προφυλακτήρες. Το facelift παρουσίασε το νέο εταιρικό πρόσωπο της Subaru, συμπεριλαμβανομένου του αμφιλεγόμενου σχεδιασμού μάσκας, που είχε εμφανιστεί για πρώτη φορά στο R2, ένα kei car της Subaru. Το νέο εταιρικό πρόσωπο σχεδιάστηκε για να αποτίσει φόρο τιμής στις ρίζες της Subaru, την εταιρεία αεροσκαφών Nakajima. Αυτή η έκδοση του Impreza απέκτησε το ψευδώνυμο Hawk Eye.

23

Η S204 έκδοση παρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2005 και οι διαφορές σε σχέση με την S203 είναι μόνο οι αυτές του facelift. Έτσι, η S204 φοράει τις ίδιες BBS ζάντες και πίσω αεροτομή, με τον κινητήρα να είναι επίσης σχεδόν ταυτόσημος. Αυτός διέθετε twin scroll turbo της FHI, και είχε μεγαλύτερη ιπποδύναμη κατά 2 άλογα, 324 σύνολο, με την ροπή να είχε αυξηθεί στα 432 Nm στις 4.400 σ.α.λ. Ακόμα, φορούσε sport καταλύτη, τελικό “καζανάκι” από τιτάνιο, σιλικονούχες σωληνώσεις στην εισαγωγή, αερόψυκτο ψυγείο λαδιού, νέα πιστόνια, μεγάλο intercooler της STI και νέες βάσεις μηχανής.e

Όπως όλα τα S μοντέλα, έτσι και σε αυτό, ο κινητήρας συνδυαζόταν με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (εκτός του S201, που είχε 5-τάχυτο), και για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειαζόταν πάλι 4,5 δευτ., με την τελική ταχύτητα να άγγιζε τα 250 χλμ/ώρα. Οι σχέσεις του ήταν κοντές, καθώς στα 100 χλμ/ώρα με έκτη σχέση ο κινητήρας λειτουργούσε στις 3.000 σ.α.λ., ενώ στα 220 χλμ/ώρα είχε 6.600 σ.α.λ.

22

Οι διαστάσεις του ήταν και πάλι ελάχιστα αλλαγμένες, με το μήκος του να άγγιζε τα 4.475 χλστ., ενώ το πλάτος (1.740 χλστ.) και το ύψος (1.410 χλστ.) είχαν μείνει απαράλλαχτα. Το βάρος του είχε αυξηθεί κατά 5 κιλά σε σχέση με το S203, φτάνοντας τα 1.450 κιλά. Φυσικά και αυτό φορούσε όλο τον κατάλογο της STI, με την Subaru να περιορίζει τη παραγωγή του στα 600 αυτοκίνητα, αποκλειστικά για την Ιαπωνία.

Κάθε ένα από αυτά είχε αριθμημένη πλακέτα εντός της θέσης του κινητήρα και στη βάση του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων. Ωστόσο, πέντε S204 διατέθηκαν στους λάτρεις της Subaru στη Νέα Ζηλανδία. Εν αντίθεσει με άλλα S204 που στάλθηκαν σε άλλες αγορές (για παράδειγμα 30 μονάδες για τη Σιγκαπούρη), αυτά τα πέντε αυτοκίνητα για τη Νέα Ζηλανδία δεν διέθεταν κάποιο ταμπελάκι ή αριθμημένη πλακέτα στη καμπίνα ή μέσα στον κινητήρα. Η έλλειψη “σήμανσης” για αυτά τα πέντε αυτοκίνητα θέτει υπό αμφισβήτηση τον πραγματικό αριθμό των S204 που κατασκευάστηκαν.

21Impreza STI R205 (GRB)

Η Subaru αποκάλυψε την τρίτη γενιά Impreza στην έκθεση της Νέας Υόρκης στις 2 Απριλίου 2007, με την τρίτη γενιά του WRX STI να παρουσιάζεται τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, στην έκθεση του Τόκιο. Από αυτή τη γενιά το μοντέλο πλέον ονομάζεται WRX STI, και μόνο στις αγορές των Η.Π.Α. και Αγγλίας διατήρησε το Impreza WRX STI.

20

Για έναν αρκετά λογικό λόγο, ο διάδοχος του S204 δεν πήρε το όνομα S205, αλλά R205. Tο ‘R’ σημαίνει Roadsport, με την Subaru να έχει ήδη αποσυρθεί από το WRC, ώστε να επικεντρωθεί στους αγώνες τουρισμού. Η ειδική έκδοση R205 ήταν για πρώτη φορά hatchback, και όχι sedan και βασίζεται στην ιαπωνική έκδοση του μοντέλου, οπότε κάτω από το καπό είχε το 2,0-λιτρο boxer κινητήρα, αντί για τον 2,5-λιτρο που είχαμε στην Ευρώπη.

Αυτός φορούσε ένα νέο turbo, νέα ECU και νέα εξάτμιση, με την απόδοση του να είναι στα 320 άλογα στις 6.400 σ.α.λ. και η ροπή του στα 431 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Το R205 χρησιμοποίησε πλήρως την τεχνολογία που αναπτύχθηκε μέσω της συμμετοχής της STI στον 24-ωρο αγώνα του Nurburgring και όπως υποδηλώνει το όνομα, κατά την εξέλιξη του δόθηκε έμφαση στην απόδοση του αυτοκινήτου στους δημόσιους δρόμους, προκειμένου να δημιουργηθεί το καλύτερο δυνατό αυτοκίνητο.

19

Με το ολοκαίνουριο σασί, οι διαστάσεις του ήταν και πάλι αλλαγμένες, με το μήκος του να άγγιζε τα 4.415 χλστ., το πλάτος είχε αυξηθεί στα 1.795 χλστ. και το ύψος στα 1.465 χλστ., ενώ το βάρος του είχε αυξηθεί κατά 20 κιλά σε σχέση με το S204, φτάνοντας τα 1.470 κιλά. Πατούσε σε 18άρες ζάντες, με ελαστικά Bridgestone Potenza RE070, διαστάσεων 245/40, ενώ μέσα τους φώλιαζαν μεγάλα φρένα της Brembo, με δίσκους 330 χλστ.. Φυσικά, και αυτό φορούσε όλο τον κατάλογο της STI, με την παραγωγή του να περιορίζεται στα μόλις 400 αυτοκίνητα αποκλειστικά και μόνο για την Ιαπωνία.

Όσον αφορά την εμφάνιση, τοποθετήθηκαν αρκετές αεροδυναμικές λύσεις, όπως μπροστά και πίσω σπόιλερ της STI. Προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω η “ευέλικτη αλλά κομψή αίσθηση οδήγησης” που επιδίωκε η STI, εγκαταστάθηκε το νέο σύστημα Flexible Draw Stiffener μαζί με τα αμορτισέρ/ελατήρια της STI και το Flexible Tower Bar. Ως αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο μπορούσε να επιτύχει εξαιρετική ευελιξία, γεγονός που έκανε το αυτοκίνητο να αντιδρά ομαλά στις εντολές του οδηγού.

18Impreza WRX STI S206 (GVB)

Με το Impreza να ήταν πλέον περισσότερο ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο από ένα αυτοκίνητο rally, αυτό μεταφράστηκε και στα αυτοκίνητα δρόμου. Στην ίδια γενιά του μοντέλου με το R205, αλλά πλέον σε sedan αμάξωμα, η Subaru παρουσίασε το Impreza WRX STI S206 στην έκθεση του Τόκιο, τον Νοέμβριο του 2011.

17

Μηχανικά, τo S206 φορά και πάλι τον δίλιτρο boxer turbo κινητήρα, που αποδίδει 320 άλογα στις 6.400 σ.α.λ. με 431 Nm ροπής στις 3.200 σ.α.λ., αλλά με καλύτερες καμπύλες χάρη στο νέο turbo μεταβλητής γεωμετρίας, στη νέα εισαγωγή αέρα, στο μεγαλύτερο intercooler, στο καλύτερο ζύγισμα μεταξύ των εμβόλων, των διωστήρων και του στροφαλοφόρου άξονα αλλά και της επαναπρογραμματισμένης ECU. Η Subaru δήλωνε ότι το S206 είχε καλύτερη απόκριση και μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.

Χάρη στο sedan αμάξωμα, οι διαστάσεις είχαν αυξηθεί κατά πολύ, με το μήκος του να άγγιζε τα 4.605 χλστ., με το το πλάτος (1.795 χλστ.) και το ύψος (1.465 χλστ.) να είχαν μείνει απαράλλαχτα σε σχέση με το R205, ενώ τo βάρος του δεν είχε αυξηθεί σε σχέση με το R205, όντας 1.470 κιλά.

16

Στιλιστικά φόρεσε νέο bodykit που βελτιώνει την αεροδυναμική ενώ διαθέτει νέες αναρτήσεις με αμορτισέρ της Bilstein και ελατήρια STi καθώς και παχύτερες αντιστρεπτικές μπροστά και πίσω. Φορά ειδικές 19άρες ζάντες της BBS με ελαστικά Michelin Pilot Super Sport διαστάσεων 245/35 και μεγαλύτερα φρένα της Brembo με 6-πίστονες δαγκάνες μπροστά και 4-πίστονες πίσω. Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα bucket καθίσματα της Recaro, το δερμάτινο τιμόνι και το ειδικό ταμπελάκι με τον αύξων αριθμό. Μόλις 300 Impreza WRX STI S206 βγήκαν στην αγορά, και φυσικά όλα κυκλοφόρησαν στην αγορά της Ιαπωνίας.

15Impreza WRX STI S206 NBR Challenge Package (GVB)

Η Subaru ετοίμασε το πακέτο NBR Challenge ως φόρο τιμής για τον 24-ωρο αγώνα του Nurburgring. Επιπλέον των 300 Impreza WRX STI S206, τα 100 φορούσαν το πακέτο NBR Challenge Package, που διέθετε carbon οροφή, carbon αεροτομή και μαύρες ζάντες.

14WRX STI S207 (VAB)

H τέταρτη γενιά του Impreza παρουσιάστηκε στην έκθεση της Νέας Υόρκης, τον Απρίλιο του 2011 και κυκλοφόρησε στα τέλη του ίδιου έτους. Πάνω στη νέα πλατφόρμα (VA) βασίστηκαν τα XV (πρώτης γενιάς) και Levorg, με τα WRX και WRX STI (χωρίς Impreza σε όλες τις αγορές του κόσμου) να παρουσιάζονται το Νοέμβριο του 2013 και τον Ιανουάριο του 2014 αντίστοιχα.

13

Στην Ιαπωνία κυκλοφόρησε ως WRX S4, και πάνω σε αυτή την έκδοση βασίστηκε το S207. Αυτή παρουσιάστηκε από τη Subaru στην έκθεση του Τόκιο του 2015, με την ειδική, συλλεκτική έκδοση του WRX STI να βγαίνει στη παραγωγή σε μόλις 400 μονάδες, και πάλι αποκλειστικά για την Ιαπωνία. Η Ιαπωνική εταιρία ισχυριζόταν πως το S207 είναι το αυτοκίνητο που προσφέρει την μεγαλύτερη ευχαρίστηση οδήγησης παγκοσμίως.

12

Κάτω από το καπό υπήρχε για ακόμα μια φορά ο 2.0-λιτρος turbo boxer κινητήρας (EJ20), εν αντιθέσει με τον 2.500άρη που τοποθετούταν στο “απλό” WRX STI για τις αγορές της Ευρώπης και των Η.Π.Α. Η απόδοση του S207 έφτανε τα 328 άλογα στις 7.200 σ.α.λ με 431 Nm ροπής μεταξύ 3.200 – 4.800 σ.α.λ.. Η Subaru Tecnica International τοποθετούσε στο WRX STI S207 έναν μακρύ κατάλογο βελτιώσεων, όπως Torque vectoring, πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Bilstein, φρένα της Brembo, αεροτομή, νέες ζάντες 19″ με ειδικά ελαστικά διαστάσεων 255/35, νέο πίνακα οργάνων, Recaro καθίσματα, και σύστημα διεύθυνσης με κοντύτερη κρεμαργιέρα να είναι μερικά εξ αυτών.

11

To sedan αμάξωμα είχε μήκος 4.635 χλστ., με το πλάτος (1.795 χλστ.) και το ύψος (1.465 χλστ.) να είχαν μείνει απαράλλαχτα σε σχέση με το S206, ενώ τo βάρος του είχε αυξηθεί σε σχέση με το S206 κατά 40 κιλά, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τον 1,5 τόνο, αγγίζοντας τα 1.510 κιλά.

10WRX STI S207 NBR Challenge Package (VAB)

Όπως και στο S206, η ιαπωνική εταιρία θέλοντας για γιορτάσει τη νίκη της στη SP3T κατηγορία στον 24ωρο αγώνα του Nürburgring, παρουσίασε το πακέτο NBR Challenge για το WRX STI S207. Αυτό διαθέτει μεγάλη carbon αεροτομή και αναμνηστικά σήματα SP3T, και είναι μερικά από εκείνα που συναντά κανείς πάνω στο Subaru WRX STI S207. Βγήκε σε περιορισμένη παραγωγή 200 αυτοκινήτων, εκ των οποίων τα 100 ήταν στην Yellow Edition, που ήταν βαμμένη σε κίτρινο χρώμα.

9WRX STI S208

Η Subaru στην έκθεση του Τόκιο τον Οκτώβριο 2017, μαζί με το Viziv Performance Concept, παρουσίασε και το WRX STI S208. Μια επετειακή έκδοση του WRX STI, που όπως το S207, προσφέρεται μονάχα στην Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, και βγήκε σε περιορισμένη παραγωγή 100 μονάδων.

8

Οι αλλαγές σε σχέση με το S207 ήταν ελάχιστες, και περιορίζονταν στην ρύθμιση της ανάρτησης που ήταν βελτιωμένη, με τον κινητήρα να αναβαθμίζεται ελάχιστα. Έτσι, κάτω από το καπό υπήρχε ο 2,0-λιτρος turbo boxer κινητήρας (EJ20), με την απόδοση του S208 να φτάνει τα 329 άλογα στις 7.200 σ.α.λ με 432 Nm ροπής μεταξύ 3.200 – 4.800 σ.α.λ..

7WRX STI S208 NBR Challenge Package

Η έκδοση WRX STI S208 με NBR Challenge πακέτο βγήκε στην παραγωγή σε 350 μονάδες, πάντα αποκλειστικά για την αγορά της Ιαπωνίας, και αυτή διαθέτει μεγάλη carbon αεροτομή και οροφή που ήταν κατασκευασμένη εξολοκλήρου από carbon, προκειμένου να μειωθεί τόσο το συνολικό, όσο και το κέντρο βάρους.

6

Ακόμα, το εσωτερικό του διέθετε πινελιές πολυτελείας, όπως τιμόνι επενδυμένο με alcantara, αυτόματο κλιματισμό και σύστημα πλοήγησης. Τέλος, πατούσε σε 19άρες μαύρες ζάντες της BBS, με ελαστικά Dunlop Sport Maxx RT, διαστάσεων 255/35.

5WRX STI S209

Και φτάνουμε στο σήμερα, καθώς όπως ανέφερα και στην εισαγωγή πριν περίπου τρεις εβδομάδες, η Subaru παρουσίασε την WRX STI S209 έκδοση. Αυτή είναι κατά πάσα πιθανότητα η τελευταία της συγκεκριμένης γενιάς του μοντέλου, με την παραγωγή του να περιορίζεται στα μόλις 200 αυτοκίνητα, τα οποία θα κυκλοφορήσουν αποκλειστικά στην αγορά των Η.Π.Α., κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου.

4

Το Subaru WRX STI S209 είναι ταχύτερο, ελαφρύτερο και πιο ευκίνητο από το WRX STI και το δυνατότερο που έχει φορέσει ποτέ το σήμα της STI (Subaru Technica International). Και αυτό γιατί κάτω από το καπώ υπάρχει ο 2,5-λίτρων boxer τετρακύλινδρος turbo κινητήρας, με το EJ257 μπλοκ, αποδίδει να 341 άλογα. Πιο συγκεκριμένα, φοράει ένα μεγαλύτερο κατά 8% turbo της HKS, όπου μπορεί να σηκώνει μεγαλύτερη πίεση, με το το peak να φτάνει τα 18 psi, όταν στο απλό WRX STI αυτή φτάνει τα 16,2 psi. Ακόμα διαθέτει σφυρήλατα πιστόνια και μπιέλες, τα οποία είναι ελαφρύτερα και ταυτόχρονα πιο ανθεκτικά. Η ροπή στις μεσαίες στροφές έχει αυξηθεί κατά 10% στις 3.600 σ.α.λ., έτσι ώστε να έχει την ιδανική απόδοση κατά την έξοδο των στροφών σε μια πίστα.

Ακόμα, ο κινητήρας του WRX STI S209 διαθέτει νέα, υψηλής ροής εισαγωγή αέρα και φίλτρο αέρα, υγρόψυκτο intercooler, το οποίο μπορεί να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα με τα paddles στο τιμόνι. Ο περισσότερος αέρας που εισέρχεται στους θαλάμους καύσης χρειάζεται και περισσότερο καύσιμο, έτσι το μοντέλο διαθέτει νέα υψηλής ροής αντλία καυσίμου, νέα μπεκ, με την διαχείριση του κινητήρα να γίνεται από το εγκέφαλο της STI.

3

O κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, με την κίνηση να μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος Symmetrical All-Wheel Drive της Subaru, που διαθέτει εμπρός και πίσω διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης. Η STI έχει επαναρυθμίσει τα προγράμματα οδήγησης του μοντέλου, που ελέγχονται από το SI-Drive σύστημα. Έτσι, πλέον διαθέτει τα Intelligent (I), Sport (S) και Sport Sharp (S#), με τους μηχανικούς της STI να συστήνουν το Sport για χρήση σε πίστα και το Sport Sharp για αγώνες dragster. Τέλος, η υψηλής απόδοσης εξάτμιση προσφέρει κατά 17% μειωμένη αντίσταση στη ροή του αέρα, με την απόληξη της εξάτμισης να έχει διάμετρο 101 χλστ. και προσφέρει ένα ηδονικό ήχο.

2

Το S209 αντλεί έμπνευση και φέρει τεχνολογία από το αγωνιστικό WRX STI Nurburgring Challenge, το οποίο κέρδισε την κατηγορία SP3T στις 24 ώρες του Nurburgring του 2018, με τη Subaru να κερδίζει για πέμπτη φορά την SP3T κατηγορία σε αυτόν τον εξαντλητικό αγώνα αντοχής. Το αυτοκίνητο διαθέτει νέο bodykit που δανείζεται στοιχεία από το Type RA-R και υπάρχουν μπροστά, πίσω και πλευρικά spoilers. Ο εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει canards για τη μορφοποίηση του αέρα, ενώ η οροφή και η πίσω αεροτομή είναι από carbon.

Το S209 είναι πιο φαρδύ κατά 43 χλστ. από το WRX STI, με το συνολικό πλάτος του οχήματος να φτάνει τα 1.838 χλστ. Τα φουσκωμένα φτερά εμπρός και πίσω φιλοξενούν τα ελαστικά Dunlop SP Sport Maxx GT600A, διαστάσεων 265/35, που “ντύνουν” τις ελαφριές ζάντες αλουμινίου της BBS 19×9 ιντσών. Τα συγκεκριμένα ελαστικά, που αναπτύχθηκαν αποκλειστικά για το S209 από τη Dunlop, συμβάλλουν σημαντικά σε σταθερή μέγιστη πλευρική πρόσφυση πάνω από 1,0 g.

1

Οι αεραγωγοί στα μπροστινά φτερά παρέχουν πρόσθετη ψύξη του κινητήρα, ενώ οι οπές αερισμού στα πίσω φτερά “διορθώνουν” την αναταραχή του αέρα για να μειώσουν την οπισθέλκουσα. Το σύστημα πέδησης είναι εξ’ολοκλήρου της Brembo, με τον εμπρός άξονα να διαθέτει κόκκινες εξαπίστονες δαγκάνες, ενώ στον πίσω υπάρχουν διπίστονες δαγκάνες. Οι δίσκοι είναι αεριζόμενοι σε όλους τους τροχούς και υπάρχουν νέα τακάκια υψηλής τριβής, που προσφέρουν βελτιωμένη αντοχή στη σκληρή χρήση.