Οδηγούμε μόνο με ανάποδα τιμόνια το Speedcar Xtrem 600

Σχετικά άρθρα

Κάθε μέρα μέσα σε μια πίστα είναι μια καλή ημέρα. Και γίνεται ακόμα καλύτερη όταν λαμβάνεις πρόσκληση από τον Γιάννη Χεκιμιάν, όπου σου δίνει μια σπάνια ευκαιρία να οδηγήσεις το δικό του Speedcar Xtrem 600 στο Διαδρόμιο του Σπαθοβουνίου. Για να μπεις στο κλίμα, ο κ. Χεκιμιάν είναι ο επίσημος αντιπρόσωπος των αγωνιστικών χωμάτινων μονοθεσίων της Speedcar, καθώς επίσης και πρόεδρος της εισαγωγικής εταιρίας της Subaru στην Ελλάδα, Πλειάδες Motors. Ακόμα, είναι ενεργός οδηγός αγώνων, τρέχοντας με επιτυχία στον θεσμό του Dirt Games, τερματίζοντας στην δεύτερη θέση στο περσινό πρωτάθλημα.

Η πίστα

Για όσους δεν γνωρίζουν, το Διαδρόμιο του Σπαθοβουνίου βρίσκεται μόλις 800 μέτρα μακριά από το 102ο χλμ. της εθνικής οδού Αθήνας-Τρίπολης, λίγο έξω από την Κόρινθο, σε περιφραγμένη έκταση που μαζί με τους βοηθητικούς χώρους προσεγγίζει τα 80 στρέμματα. Είναι μια χωμάτινη πίστα, μήκους 2.060 μέτρων, καθαρού πλάτους 8 μέτρων. Οι 24 στροφές της διαδρομής καλύπτουν σχεδόν όλο το εύρος των στροφών που μπορεί να συναντήσει κάποιος σε χωμάτινο αγώνα.

Από τη γκάμα της, λείπουν πρακτικά οι φουρκέτες, με την έννοια της σχεδόν επιτόπιας αναστροφής. Αντίθετα υπάρχουν “πέταλα”, δηλαδή ανοιχτές φουρκέτες. Στροφές διαρκείας, μήκους από 45 έως 122 μέτρα, που το ένα περνάει ευθεία, ενώ το άλλο πρέπει να το στρίψεις, καμπές 120 μοιρών, στροφές 90 μοιρών, στροφές 75 μοιρών, παρατεταμένη που στο τέλος κλείνει, ευθείες ή σχεδόν ευθείες από 60 μέχρι 200 μέτρα, συνθέτουν την προσεγμένη διαδρομή μας και υπόσχονται “οδηγικό παραλήρημα”. Η μέση ταχύτητα που κινείσαι είναι πάνω από 75 χλμ/ώρα, η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα περίπου 140 χλμ/ώρα, ενώ η ελάχιστη δύσκολα πέφτει κάτω από τα 50 χλμ/ώρα.

Τέλος, υπάρχει καφετέρια, με πανοραμική θέα στο πράσινο της περιοχής, αλλά πάνω από όλα, με θέα στη διαδρομή, ώστε να απολαμβάνεις εκ του ασφαλούς τις προσπάθειες φίλων και γνωστών να οδηγήσουν οριακά. Αν πάλι είσαι τυχερός μπορεί να παρακολουθήσεις την προετοιμασία οδηγών αγώνων που συχνά-πυκνά βρίσκονται εκεί.

Το χωμάτινο kart

Η σωστή του ονομασία είναι χωμάτινο μονοθέσιο kartcross. Πιο πιθανό, όμως, να το αποκαλέσεις χωμάτινο “φορμουλάκι”, ή “αυτός ο διάολος” αν το δείξεις στην μητέρα σου, ειδικά μετά το video που θα βρεις παρακάτω.

Έχοντας παραλάβει ένα Subaru XV από τα κεντρική της ιαπωνικής εταιρίας στο Χαλάνδρι, φτάνω στο Σπαθοβούνι όπου εκεί βρίσκεται ομάδα της Speedcar Motul Team Greece, και μας περιμένουν δύο kartcross. Το Speedcar Xtrem 600 του Γιάννη Χεκιμιάν και το Speedcar Xtrem 750 του Μπάμπη Γαζετά.

Παρατηρώντας τα, το πρώτο πράγμα που σκέφτομαι είναι αν χωράω εκεί μέσα, καθώς 1ον) το κάθισμα και το τιμόνι δεν ρυθμίζονται, και είναι προσαρμοσμένα για τους οδηγούς, και 2ον) μην ξεχνάς ότι μόνο μικρόσωμος δεν είμαι, με 194 εκατοστά ύψος και 110 κιλά βάρος. Παρόλα αυτά, με κάποιες αλχημίες αλλά και λίγο στρίμωγμα τα κατάφερα. Προφανώς υπό κατάλληλες προϋποθέσεις η θέση οδήγησης μπορείς να γίνει ιδανική, καθώς ένα τέτοιο έχει και o Marcus Gronholm, o οποίος έχει περίπου ίδιο ύψος (αν και αρκετά λιγότερα κιλά).

Μιλώντας για τα kartcross, η Speedcar είναι η επωνυμία της ισπανικής εταιρίας Industrias Lahoz, η οποία ιδρύθηκε το 2004 και είναι από τους πρωτοπόρους και πρωταγωνιστές στο χώρο των αγωνιστικών χωμάτινων kart. Το μονοθέσιο είναι χτισμένο επάνω σε ένα σωληνωτό χρωμομολυβδένιο πλαίσιο, με δοκούς 40×2 χλστ. και ηλεκτροστατική βαφή, το οποίο “κρύβεται” με ένα fiberglass κάλυμμα στο χρώμα της αρεσκείας σου. Υπάρχουν διπλά ψαλίδια εμπρός/πίσω και πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση 3 δρόμων. Πατάει σε ζάντες 10 ιντσών και ελαστικά της Goldspeed, με διαστάσεις 165/70 μπροστά και 225/40 πίσω.

Για την κίνηση, μπορείς να επιλέξεις είτε τον κινητήρα των 600 κ.εκ. από μια Suzuki GSX R, ο οποίος αποδίδει 125 άλογα στις 13.500 σ.α.λ., είτε τον κινητήρα των 750 κ.εκ. με απόδοση 150 ίππων στις 13.100 σ.α.λ.. Σε κάθε περίπτωση, αυτός είναι τοποθετημένος πάνω στον πίσω άξονα, και συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο σειριακό κιβώτιο, όπως στις μηχανές, με την κίνηση να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω αλυσίδας. Υπάρχει και χειρόφρενο, αλλά συνήθως είναι διακοσμιτικού χαρακτήρα.

Τα φρένα είναι της Brembo, και υπάρχουν δύο δίσκοι εμπρός με διάμετρο 180 χλστ., και ένας πίσω με διάμετρο 240 χλστ. ενσωματωμένος στον άξονα, ενώ μέσα στο cockpit υπάρχει ρυθμιστής κατανομής πέδησης. Το συνολικό βάρος φτάνει σχεδόν τα 315 κιλά για το “μικρό”, και περίπου 325 κιλά για το “μεγάλο”. Αν κάνεις τη διαίρεση για το Xtrem 600, η αναλογία κιλών/ίππο είναι στα 2,57, και για να σου δώσω ένα μέτρο σύγκριση η Ferrari 488 GTB έχει αναλογία κιλών/ίππο στα 2,1. Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι μιλάμε για τρέλα, ωραία τρέλα, που υπόσχεται καταιγιστικές επιδόσεις. Σύμφωνα με την εταιρία, το 0-100 χλμ/ώρα έρχεται σε 3,2 δευτ., πιάνοντας τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Το video

Η εμπειρία

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, δεν είμαι οδηγός αγώνων και δεν έχω αγωνιστική στολή. Ίσως θα έπρεπε, αλλά αναγνωρίζω ότι έπρεπε να έχω γάντια. My bad, αλλά μικρό το κακό. Παρόλα αυτά, λατρεύω την οδήγηση και οτιδήποτε έχει τέσσερεις ρόδες. Για το λόγο αυτό και εξαιτίας του περιορισμένου χρόνου, όπως θα δεις στο video, δεν είχα κανένα σκοπό να οδηγήσω με γραμμές, ούτε να κυνηγήσω τα χρονόμετρα για να κάνω καλύτερο χρόνο. Χωρίς αυτό να αποτελεί δικαιολογία, το μόνο που ήθελα ήταν να διασκεδάσω και να απολαύσω κάθε στιγμή της οδηγήσης, μιας και τέτοιες κατασκευές δεν έχεις την ευκαιρία να τις οδηγείς κάθε μέρα. Ναι, αν αποφάσιζα να αγοράσω ή να νοικιάσω ένα για να συμμετάσχω σε κάποιο αγώνα θα ήταν διαφορετική η προσέγγιση.

Όταν έφτασα στο Διαδρόμιο του Σπαθοβουνίου ήταν σχετικά νωρίς το πρωί, και ευτυχώς δεν έβρεχε, με τη θερμοκρασία να ξεπερνούσε με τα βίας τους 10 βαθμούς. Το πρώτο πράγμα που μου είπαν να κάνω ήταν να μπω στο 600άρι για να το ζεστάνω και ταυτόχρονα να γνωρίσω την πίστα. Ήταν βλέπεις η πρώτη φορά που βρισκόμουν εκεί. Έπειτα, και ενώ είχε γίνει μια τεχνική ενημέρωση και περνούσε η ημέρα, μπήκα στο 750άρι για να κάνω τους πρώτους μου γύρους. Συνολικά έγραψα τέσσερις, όσους ακριβώς κάνουν και στους αγώνες των Dirt Games. Τέλος, μπήκα ξανά στο 600άρι, και έχοντας αποκτήσει μια εμπειρία από την πίστα μπήκα με μοναδικό σκοπό να πάω τέρμα γκάζι, όσο μπορώ φυσικά. Από αυτή την φορά είναι και το παραπάνω video, όπου έκανα συνολικά πέντε γύρους. Μπορεί να σου ακούγονται λίγοι, αλλά δεν είναι, καθώς η οδήγηση είναι αρκετά κουραστική, καθώς παλεύεις συνέχεια με το τιμόνι, το οποίο δεν έχει κανενός είδους υποβοήθηση.

Το τιμόνι είναι αποσπώμενο, και το να μπεις/βγεις από το Speedcar για άτομα με νορμάλ σωματότυπο δεν είναι το πιο εύκολο, αλλά δεν διαφέρει πολύ από την αντίστοιχη διαδικασία που απαιτεί ένα αγωνιστικό. Για την περίπτωση μου, όμως, έκρινα σωστό και πρότεινα να αφαιρεθεί το κάλυμμα (το οποίο γίνεται σε 5 δευτερόλπετα) έτσι ώστε να μην το σπάσω κατά την είσοδο μου. Με τα πολλά, αφού “κούμπωσα” και δέθηκα μέσα στο bucket, έβαλα το τιμονι στη θέση του, και αμέσως άρχισα να ξεχνάω τον “έξω κόσμο”.

Όταν βρίσκεσαι μέσα στο “κλουβί” αρχίζεις και νιώθεις προσμονή, οι σφυγμοί ανεβαίνουν, το αίμα κυλάει πιο γρήγορα, και δεν νιώθεις ποτέ το κρύο. Είναι τόσο δυνατή η εμπειρία, που θες να την κάνεις όσο πιο απολαυστική γίνεται για να την θυμάσαι για πάντα. Βρες μου έναν που βαρέθηκε να κάνει ανάποδα τιμόνια, έναν που οδήγησε ένα Speedcar (kartcross γενικά) και δεν σοκαρίστηκε από αυτό. Όταν σού δινεται το σήμα για να μπεις στα pits, γνωρίζοντας ότι ολοκληρώθηκε η ημέρα, το μόνο που σκέφτεσαι είναι πότε θα ξαναμπείς, αναζητώντας παράλληλα κάθε τρόπο να αποκτήσεις ένα δικό σου.

Μιλώντας για την οδήγηση, το Speedcar παρότι “συγχωρεί” το λάθος, απαιτεί απόλυτη συγκέντρωση, προσοχή και πάνω από όλα σεβασμός. Όταν βρεις τα πατήματα σου και τα όρια της πρόσφυσης θα αρχίσεις να ξεθαρρεύεις. Και εκεί πρέπει να είσαι προσεκτικός να μην κάνεις το κάτι παραπάνω, καθώς το kartcross πρέπει να γυρίσει αλώβητο στα πιτς.

Το πρώτο σοκ έρχεται με το που σανιδώσεις το γκάζι. Οι στροφές ανεβαίνουν ακαριαία, νιώθεις εκρηκτική επιτάχυνση, ενώ ακούς το υστερικό ουρλιαχτό του κινητήρα μέσα στα αυτιά σου. Και εκεί που νομίζεις ότι πλησιάζεις στον κόφτη, βλέπεις πεταχτά το ψηφιακό στροφόμετρο να γράφει 9.000 σ.α.λ., και σκέφτεσαι ότι σου είχαν πει ότι το ιδανικό παράθυρο λειτουργίας είναι από 9.000 μέχρι 13.000 σ.α.λ. Άρα δεν έχεις νιώσει τίποτα και έχει πολλά ακόμα να δώσει. Εκείνη τη στιγμή δεν έχεις χρόνο να παρατηρήσεις το shift light, και μαθαίνεις να υπολογίζεις τις στροφές από το πόσο δυνατά πάλλονται τα τύμπανα των αφτιών σου για να ξέρεις αν χρειάζεται αλλαγή σχέσης ή όχι.

Για να βάλεις την 1η σχέση σπρώχνεις τον λεβιέ, ενώ για όλες τις υπόλοιπες τον τραβάς προς το μέρος σου, πατώντας πάντα τον συμπλέκτη, ο οποίος έχει αρκετά μικρή διαδρομή. Προσπαθώντας να εκκινήσεις την πρώτη φορά είναι δεδομένο ότι είτε θα σου σβήσει, είτε θα φανεί ότι δεν έχεις οδηγήσει ποτέ ξανά. Μετά όμως το συνηθίζεις. Για να το οδηγήσεις, πρέπει να ξεχάσεις οτιδήποτε έχει καβαλήσει στο παρελθόν, ακόμα και go-kart ασφάλτινης πίστας. Το ελαφρύ εμπρός μέρος δεν παρέχει πρόσφυση. Έτσι το τιμόνι -παρότι είναι ακριβέστατο και άμεσο- σε βοηθάει μόνο να τοποθετησεις το φορμουλάκι, και όχι να σημαδέψεις το apex. Είναι πρακτικά αδύνατο να έχεις ως άξονα περιστροφής το μπροστινό, καθώς όλα γίνονται με το γκάζι, το οποίο εκτελεί τις εντολές σου πιο γρήγορα απ’ότι χρειάζεται το σήμα του εγκεφάλου μέχρι να φτάσει στο δεξί σου πόδι.

Για το λόγο αυτό θέλει να βρεις πόσο πρέπει να πατάς το γκάζι, για να μη βρεθείς να παλεύεις άσκοπα, ούτε να κάνεις τετ-α-κε. Αυτό που μου άρεσει είναι ότι στο όριο δεν ήταν νευρικό, και ότι μάθεις να το εμπιστεύεσαι και να παίζεις με την ισσοροπία του, τόσο περισσότερο απολαμβάνεις την οδήγηση του. Σου αρέσει να είσαι στην τσίτα γιατί όλες οι αισθήσεις σου βαράνε κόφτες. Χρειάζεται αυτοσυγκράτηση, όμως, γιατί σε συνεπαίρνει η όλη διαδικασία και το λάθος δεν είναι μακριά. Επίσης, μετά από λίγο αρχίζουν τα χέρια να γίνονται βαριά και τα αντανακλαστικά να χειροτερεύουν.

Παρότι όταν βγαίνεις είσαι ιδρωμένος και η αναπνοή πιο γρήγορη, οι ενδορφίνες έχουν κάνει τη δουλειά τους.

Τιμή

Πίστεψε με, τα €24.000 που κοστίζει ένα καίνουριο Speedcar Xtrem 600 τελευταίας εξέλιξης είναι “λίγα”, σε σχέση με την ευχαρίστητη που σου δίνει μια τέτοια κατασκευή. Είναι ότι πιο κοντά σε σοβαρό αγωνιστικό αυτοκίνητο rally πολλαπλάσιας αξίας, όντας το απόλυτο παιχνίδι. Φυσικά, μπορείς να αγοράσεις κάποιο μεταχειρισμένο με €10.000 – €15.000, με το μόνο μειονέκτημα να αποτελεί η δυσκολία της χρήσης του. Και αυτό γιατί χρειάζεται τρέιλερ για τη μεταφορά του, ενώ οι χωμάτινες πίστες δεν είναι σε αφθονία. Παρόλα αυτά, το πρωτάθλημα του Dirt Games, ειδικά φέτος που θα έχει κανονισμούς Rallycross είναι αρκετά δελεαστική λύση.

Έχοντας στην κατοχή σου ένα τέτοιο, και όταν καταφέρεις να βάλεις λίγο στην άκρη την ευχαρίστηση, απαιτεί προπόνηση, χρόνο (και χρήμα) για να σπάσεις τα χρονόμετρα και να κινηθείς γρήγορα. Μια τετράδα ελαστικών κοστίζει περίπου €400, αλλά είναι αρκετά ανθεκτικά. Αν θες να το νοικιάσεις για προπόνηση, το κόστος είναι €300, συν €25/γύρο, και στην τιμή περιλαμβάνεται η μεταφορά του μονοθεσίου από και προς την πίστα με φορτηγό της εταιρείας και η μόνιμη παρουσία ενός μηχανικού. Για αγώνα η τιμή είναι €1.500, χωρίς να περιλαμβάνονται τα ελαστικά.

Όλες τις λεπτομέρειες μπορείς να τις βρεις στο site της εταιρίας, πατώντας εδώ.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η AlphaTauri γίνεται επίσημος συνεργάτης ένδυσης της FIA

Η FIA ανακοίνωσε σήμερα την έναρξη τριετούς συνεργασίας με την AlphaTauri, με την τελευταία να γίνεται ο πρώτος επίσημος συνεργάτης ένδυσης της παγκόσμιας ομοσπονδίας...

Καλή Χρονιά και Ευτυχισμένο το 2024!

Το 2023 αποτελεί παρελθόν. Διανύουμε πλέον τις πρώτες ώρες του 2023. Νέος χρόνος, νέοι στόχοι, νέες φιλοδοξίες. Όλοι εμείς εδώ στο Autoblog.gr, σου ευχόμαστε...

Αναλαμβάνει πρόεδρος της Hyundai Motorsport ο Cyril Abiteboul

Η Hyundai ανακοίνωσε σήμερα ότι ο Cyril Abiteboul αναλαμβάνει με τον ερχομό του νέου έτους τα καθήκοντα του προέδρου στη Hyundai Motorsport, τα οποία...
Autoblog.gr