Το ότι οι Νορβηγοί αγαπούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το έχεις διαβάσει αρκετές φορές και κάθε μέτρηση αποδεικνύει ότι απολαμβάνουν τεράστια επιτυχία. Για το 2018, σχεδόν οι μισές πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων ήταν ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Αυτός ο αριθμός ξεπερνά όλες τις χώρες τους κόσμου, και μόνο η γειτονική Ισλανδία είχε διψήφιο νούμερο, με το 19% των πωλήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων να ήταν ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, ενώ η Σουηδία ήταν η τρίτη με 8%.

Όμως, ο ενθουσιασμός για τα ηλεκτρικά οχήματα οδηγείται περισσότερο από την επιθυμία των Νορβηγών για τη προστασία του περιβάλλοντος. Η αγορά, η κυκλοφορία και η συντήρηση ενός αυτοκινήτου στη Νορβηγία είναι αρκετά δαπανηρή. Ο φόρος για την αγορά μαζί με την ασφαλιστική εισφορά υπολογίζονται με βάση το βάρος του οχήματος και τις εκπομπές ρύπων και μπορεί να προσθέσει μεταξύ 29% και 100% στην τελική τιμή αγοράς του αυτοκινήτου.

Προς το παρόν, τα ηλεκτρικά οχήματα εξαιρούνται από αυτό το υψηλό χαράτσι και γι’αυτό αποτελούν συνετή επιλογή. Ωστόσο, τα επίπεδα επιδότησης που ισχύουν σήμερα πρόκειται να λήξουν το 2020. Παρόλα αυτά και με πληθυσμό μόλις 5,3 εκατομμυρίων, η Νορβηγία μπορεί να έχει περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανά κάτοικο από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο, αλλά εξακολουθεί να μην έχει μεγάλη συνεισφορά στην παγκόσμια αγορά.

Έτσι, στην Κίνα με μόλις 4,44% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων να ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, ο συνολικός αριθμός των ηλεκτρικών που πουλήθηκαν το 2018 έφτασε το 1.053.000 οχήματα. Τα περισσότερα ήταν δημιουργίες τοπικών αυτοκινητοβιομηχανιών -υπάρχουν περίπου 500 νεοσύστατες αυτοκινητοβιομηχανίες που πωλούν ηλεκτρικά μοντέλα- με το 70% των ιδιοκτητών τους να δηλώνουν πως μετάνιωσαν για την αγορά τους λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Τα κυριότερα προβλήματα έχουν να κάνουν με τις μπαταρίες, με περίπου 40 αυτοκίνητα να έχουν πάρει φωτιά.