Η BMW ανακοίνωσε σήμερα κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών της αποτελεσμάτων πως δεν θα αναπτύξει νέα γενιά της 3-Series GT (Gran Turismo), με το μοντέλο να καταργείται λόγω της μειωμένης ζήτησης.

Η γερμανική εταιρία πήρε την απόφαση να μειώσει την πολυπλοκότητα και τον αριθμό της γκάμας των μοντέλων της, μιας και βλέπει διάφορες προκλήσεις στον ορίζοντα. Το 2018 η BMW είδε το κόστος παραγωγής της αυξάνεται, ενώ αύξηση είδε και στις τιμές των υλικών που προμηθεύεται από τους προμηθευτές της. Σε συνδυασμό με την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας, η BMW κατηγορεί εν μέρει τις διεθνείς εμπορικές συγκρούσεις, κυρίως αυτές ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα.

Μέσα στα επόμενα χρόνια η BMW θα προσφέρει στην αγορά 25 ηλεκτροκίνητα (ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά) μοντέλα. Συγκεκριμένα μέχρι το 2021 θα προσφέρει στην αγορά 5 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, τα i3, iX3, i4, iNext και MINI Electric, με τον αριθμό αυτό να ανεβαίνει στα 12 έως το 2025, ενώ τα υπόλοιπα 13 θα είναι plug-in υβριδικά.

H BMW ανέφερε πως όλες οι μελλοντικές πλατφόρμες της θα υποστηρίζουν τόσο κινητήρες εσωτερικής καύσης, όσο plug-in υβριδικούς κινητήρες όσο και ηλεκτροκινητήρες. Παράλληλα πιστεύει πως η τιμή των ηλεκτρικών μοντέλων θα μειωθούν λόγω της μείωσης του κόστους των μπαταριών.

Σχετικά με την αυτόνομη οδήγηση, η BMW δηλώνει πως αυτόνομη τεχνολογία επιπέδου 3 θα προσφέρει στα μοντέλα της από το 2021, με την συγκεκριμένη τεχνολογία να επιτρέπει στα αυτοκίνητα να κινηθούν αυτόνομα στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες έως 130 χλμ/ώρα. Το ίδιο έτος η BMW θα ξεκινήσει και ένα πιλοτικό πρόγραμμα που θα υποστηρίζει αυτόνομη τεχνολογία επιπέδου 4 και 5, που θα επιτρέπει την πλήρως αυτόνομη λειτουργία ενός αυτοκινήτου με ταχύτητες έως 70 χλμ/ώρα.

Τον περασμένο μήνα η BMW ανακοίνωσε πως θέτει σε ισχύ ένα σχέδιο εξοικονόμησης κόστους ύψους 12 δισ. ευρώ μέχρι το 2022. Οι εξοικονομήσεις θα προέλθουν από την κατάργηση μοντέλων και κινητήρων με χαμηλή ζήτηση, ενώ θα μειωθεί και ο χρόνος ανάπτυξης και εξέλιξης ενός νέου αυτοκινήτου κατά 33%, μιας και η BMW θα αυξήσει τις ψηφιακές προσομοιώσεις. Το μέτρο αυτό, μαζί με την εικονική επικύρωση, θα οδηγήσει στην εξάλειψη της ανάγκης κατασκευής περίπου 2.500 πρωτότυπων αυτοκινήτων μέχρι το 2024.

Από το 2021 και μετά, έως και το 50% των σημερινών παραλλαγών μετάδοσης θα εξαλειφθούν κατά τη μετάβαση σε πιο εξελιγμένες και ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων.