H Volkswagen έχει ξεκινήσει εδώ και πέντε εβδομάδες την προετοιμασία και τις δοκιμές του ID R, έτσι ώστε να πάει στο Nurburgring και να σπάσει το ρεκόρ γύρου για ηλεκτρικό όχημα. Μέσα από μια σειρά videos η γερμανική εταιρία μας δίνει διάφορες λεπτομέρειες για το ηλεκτρικό της αγωνιστικό, και στο σημερινό επεισόδιο θα δούμε τη σημασία των μπαταριών.

Το ID R εφοδιάζεται με μπαταρίες ιόντων-λιθίου, που χωρίζονται σε 8 πακέτα των 56 κελιών το καθένα, και βρίσκονται δίπλα και πίσω από τον οδηγό. Πριν από κάθε γύρο χρειάζονται επαναφόρτιση, και για να δώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους πρέπει να βρίσκονται σε ιδανική θερμοκρασία, που αγγίζει τους 30 βαθμούς Κελσίου.

Στο video θα ακούσεις τον τεχνικό διευθυντή της Volkswagen Motorsport, Francois-Xavier Demaison, να τονίζει:

To να κάνεις έναν ολόκληρο γύρο στο Nordschleife στο μέγιστο της απόδοσης είναι μια τεράστια πρόκληση για ένα ηλεκτροκίνητο. Ως εκ τούτου, η βέλτιστη φόρτιση πριν από την έναρξη ενός γύρου, μαζί με την ανάκτηση της ενέργειας κατά την οδήγηση, είναι κρίσιμης σημασίας.

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής των ηλεκτρολογικών και ηλεκτρονικών συστημάτων της Volkswagen Motorsport, Marc-Christian Bertram, προσθέτει:

Ο στόχος είναι να στέλνουμε το ID.R στην πίστα και κάθε μεμονωμένο κελί της μπαταρίας να βρίσκεται στη βέλτιστη κατάσταση φόρτισης.

Για το λόγο αυτό, το αγωνιστικό συνδέεται με δύο ταχυφορτιστές που παρέχουν ενέργεια 90 kW ο καθένας, ένα σχετικά χαμηλό μέγεθος, έτσι ώστε να μην υπάρχει υπερθέρμανση των μπαταριών, φορτίζοντας της μπαταρίες σε περίπου 20 λεπτά. Κατά την διάρκεια της φόρτισης, η συστοιχία των μπαταριών του ID R είναι συνδεδεμένη με ένα σύστημα κλιματισμού. Αυτό χρησιμοποιεί μια γεννήτρια που λειτουργεί με γλυκερίνη. Η τελευταία είναι ανανεώσιμη πρώτη ύλη, που συλλέγεται από τα απόβλητα της παραγωγής του βιοντίζελ.