Η Mini στις αρχές του περασμένου Ιουλίου παρουσίασε το Cooper SE, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, το οποίο ήδη έχει 45.000 εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας. Το μοντέλο θα ξεκινήσει εμπορική πορεία από τον Μάρτιο του 2020 και στην Αγγλία ξεκινά από τις 27.900 λίρες και στη Γερμανία από τις 32.500 ευρώ.

Μηχανικά φορά τον ηλεκτροκινητήρα του BMW i3 S, ο οποίος αποδίδει 135 kW (184 άλογα) με 270 Nm ροπής. Αυτός αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία “σχήματος Τ” ιόντων-λιθίου 32,6 kWh, τοποθετημένη στο πάτωμα του αμαξώματος. Με την μέση κατανάλωση ενέργειας να ανακοινώνεται στα 15 με 13,2 kWh/100 χλμ, η αυτονομία του αυτοκινήτου με μια πλήρη φόρτιση κυμαίνεται από τα 235 με 270 χλμ.

Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται με φορτιστές εναλλασσόμενου ή συνεχούς ρεύματος, χρησιμοποιώντας τα βύσματα Type 2 και CCS Combo 2. Με το προαιρετικό Wallbox της Mini, το αυτοκίνητο μπορεί να φορτίσει το 80% της μπαταρίας στο σπίτι μέσα σε 2,5 ώρες ή το 100% σε 3,5 ώρες. Με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 50 kW, το 80% της μπαταρίας φορτίζει σε 35 λεπτά.

Το βάρος του Mini Cooper SE ανέρχεται σε 1.365 κιλά, όντας μόλις 145 κιλά πιο βαρύ από το 3-θυρο Μini Cooper S με το αυτόματο Steptronic κιβώτιο. Για τα 0-60 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 3,9 δευτ., ενώ τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 7,3 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 150 χλμ/ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη).

To νέο Cooper SE είναι το πρώτο μοντέλο του BMW Group που σου προσφέρει μεταβλητή ανάκτηση της ενέργειας κατά την πέδηση. Έτσι, μέσω ενός διακόπτη μπορείς να ρυθμίσεις την ένταση και τον βαθμό της ενέργειας που ανακτάται και μετατρέπεται από κινητική σε ηλεκτρική.

Η Mini αναφέρει ότι το έξυπνο packaging δεν επηρεάζει καθόλου τους εσωτερικούς χώρους του Cooper SE, σε σχέση με το 3-θυρο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, ο χώρος αποσκευών του ανέρχεται σε 211 λίτρα, ο οποίος φτάνει τα 731 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Για να εξασφαλιστεί η σχετική απόσταση από το έδαφος για την μπαταρία, η μόνη μετρήσιμη διαφορά εντοπίζεται στην απόσταση από το έδαφος, όπου το νέο Cooper SE είναι περίπου 18 χιλιοστά πιο ψηλό από το συμβατικά τροφοδοτούμενο μοντέλο.

Στο εσωτερικό δεν συναντάμε μεγάλες διαφορές, εκτός από το εντελώς νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων, με οθόνη 5,5 ιντσών. Στην βασική έκδοση υπάρχει μια οθόνη 6,5 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία προαιρετικά μπορεί να γίνει 8,8 ίντσες. Ακόμα, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται -μεταξύ άλλων- τα LED φωτιστικά σώματα και ο διζωνικός αυτόματος κλιματισμός, ενώ πλέον υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης, τα: Sport, Mid, Green και Green+.