Τέταρτη εβδομάδα που οι 48.000 υπάλληλοι της General Motors απεργούν, με την Ένωση Εργαζομένων Αυτοκινητοβιομηχανιών (UAW) των ΗΠΑ να ανακοινώνει πως οι διαπραγματεύσεις με την διοίκηση της GM “πήραν άσχημη τροπή, προς το χειρότερο”. Το σωματείο UAW ζητά καλύτερους μισθούς, κοινωνικά επιδόματα και καλύτερη κάλυψη υγειονομικής περίθαλψης.

Η αρνητική στροφή στις διαπραγματεύσεις ήρθε μετά από αρκετές ημέρες συζητήσεων μεταξύ των δύο πλευρών, στη διάρκεια των οποίων είχαν σημειωθεί κάποιες πρόοδοι με στόχο την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας τετραετούς διάρκειας.

Ο Terry Dittes αντιπρόεδρος της διαπραγματευτικής επιτροπής του UAW, έστειλε χθες το μεσημέρι επιστολή προς τα μέλη του στην οποία αναφέρει ότι το συνδικάτο κρίνει τις τελευταίες προτάσεις της GM για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας εντελώς απαράδεκτες.

Επέστρεψαν στην τελευταία πρότασή τους, την οποία είχαμε ήδη απορρίψει, κάνοντας πολύ μικρές αλλαγές. Οι διαπραγματευτές του συνδικάτου δεν θα μπορούσαν να είναι πιο πολύ απογοητευμένοι με τη θέση της GM.

Η εταιρεία δεν φαίνεται διατεθειμένη να αποζημιώσει δίκαια το μεγάλο εργατικό δυναμικό του UAW.

Με τη συμμετοχή 48.000 εργαζόμενων, αυτή είναι η μεγαλύτερη απεργία που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ σε οποιαδήποτε αμερικανική βιομηχανία από το 2007 όταν είχαν απεργήσει για τελευταία φορά οι εργαζόμενοι στην GM. Όμως αυτή η απεργία διήρκησε λιγότερο από τρεις ημέρες, ενώ αυτή βρίσκεται στην 21η ημέρα της.

Οι κινητοποιήσεις επηρεάζουν και τα καναδικά εργοστάσια της αυτοκινητοβιομηχανίας, με κάποιους εργαζόμενους να ωθούνται από την εταιρεία σε αναγκαστική αργία.

Τα βασικά ζητήματα των διαπραγματεύσεων αφορούν επίσης τη χρήση προσωρινού προσωπικού από τη GM, καθώς και το αίτημα του συνδικάτου προς την εταιρεία να βρει δουλειά για κάποιους ή όλους τους εργαζόμενους στα τέσσερα εργοστάσιά της που θα κλείσουν. Περίπου 3.000 μέλη του UAW εργάζονται στα τέσσερα αυτά εργοστάσια, με την GM να έχει ανακοινώσει πως έχει βρει δουλειά για 2.300 εξ’αυτών, αν και κάποιοι θα χρειαστεί να μετακομίσουν για τη νέα τους θέση. Το σωματείο ζητά από την GM να δεσμευτεί πως θα κατασκευάζει περισσότερα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, με την GM να έχει ανακοινώσει πως θα χρειαστεί να κατασκευάσει κάποια αυτοκίνητά της σε άλλες αγορές, προκειμένου να μειώσει το κόστος.

Εξακολουθούμε να διαπραγματευόμαστε καλή τη πίστει με πολύ καλές προτάσεις που ωφελούν τους εργαζόμενους σήμερα και χτίζουν ένα καλύτερο μέλλον για όλους μας.

Είμαστε δεσμευμένοι στη συνέχιση των συζητήσεων προκειμένου να βρεθεί λύση,

επεσήμανε η GM σε ανακοίνωσή της.

Η απεργία έχει ήδη κοστίσει στην GM περισσότερο από 1 δισ. δολάρια και θα επηρεάσει και την παραγωγή της νέας Corvette. Το αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Bowling Green της εταιρίας στο Kentucky, αλλά αυτό λόγω της απεργίας, δεν έχει ολοκληρωθεί σε αυτό, η παραγωγή της προηγούμενης γενιάς της Corvette. Η GM έχει ανακοινώσει πως η παραγωγή της νέας Corvette θα ξεκινήσει προς τα τέλη του 2019, ενώ η ανοικτή έκδοση θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται κατά τα τέλη του πρώτου τριμήνου του 2020.