Παρότι πριν μερικές ημέρες διέρρευσε πλήρως μια φωτογραφία του νέου Octavia, η Skoda έδωσε μερικές καμουφλαρισμένες φωτογραφίες πρωτοτύπων του μοντέλου, μαζί με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του.

Η παγκόσμια πρεμιέρα της τέταρτης γενιάς του Octavia θα γίνει στις 11 Νοεμβρίου 2019, στην Πράγα, και συμπίπτει με την 60η επέτειο από την έναρξη παραγωγής του πρώτου Octavia, με τα Octavia Scout και Octavia RS να παρουσιάζονται μέσα στο 2020

1Διαστάσεις

Η τέταρτη γενιά του μοντέλου έχει μεγαλώσει από πλευράς μεγέθους, καθώς είναι μακρύτερη και φαρδύτερη, ενώ διαθέτει ακόμα μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ. Το μήκος της αγγίζει τα 4.689 χλστ. (+19 χλστ), το πλάτος της τα 1.829 χλστ. (+15 χλστ.), με την Combi έκδοση να είναι 22 χλστ. μεγαλύτερη σε σχέση με το παρελθόν, έχοντας τις ίδιες με το sedan. Το μοντέλο βασίζεται σε μια εξελιγμένη έκδοση της πλατφόρμα του προηγούμενου μοντέλου, και το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.686 χλστ.

2Χώρος αποσκευών

Η τσέχικη εταιρία αναφέρει ότι οι επιβάτες που κάθονται στο πίσω μέρος απολαμβάνουν 78 χιλιοστά περισσότερο χώρο για τα γόνατα τους, ενώ ο -ήδη κορυφαίος- χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί, και πλέον στη sedan έκδοση ανέρχεται στα 600 λίτρα, ενώ στην Combi φτάνει τα 640 λίτρα.

3Εμφάνιση

Η σχεδίαση του νέου Octavia ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Skoda, και είναι εξελικτική, με τα μπροστινά LED φωτιστικά σώματα (από τον βασικό εξοπλισμό) να είναι λεπτά και να μοιάζουν με αυτά του ανανεωμένου Superb, ενώ στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού θα εφοδιάζεται με full Matrix LED προβολείς. Οι νέες ελκυστικές γραμμές της οροφής τονίζουν την επιμηκυμένη σιλουέτα του αυτοκινήτου, με τη μάσκα του να φέρει στοιχεία από αυτή του Scala, ενώ οι ζάντες αλουμινίου με διάμετρο έως και 19 ίντσες προσδίδουν ένα ισχυρό παρουσιαστικό.

4Αεροδυναμική

H εταιρία αναφέρει ότι το νέο Octavia κατατάσσεται στα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα στον κόσμο, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) για το sedan είναι στο 0,24 και 0,26 για το wagon.

5Εσωτερικό

Παρότι η εταιρία δεν έδωσε φωτογραφίες του εσωτερικού της, έχουν διαρρεύσει δύο φωτογραφίες. Σύμφωνα με την Skoda, η ολοκαίνουργια καμπίνα συνδυάζει εξαιρετική λειτουργικότητα και ασυναγώνιστους χώρους με υλικά υψηλής ποιότητας και έξυπνα χαρακτηριστικά, ακόμα και στις μικρότερες λεπτομέρειες.

Θα εφοδιάζεται με head-up display, εργονομικά άνετα καθίσματα με μεγαλύτερη στήριξη μέσης, κλιματισμό Climatronic τριών ζωνών, δύο οθόνες 10 ιντσών (Virtual Cockpit και infontainment), τεχνολογία αλλαγών σχέσεων shift-by-wire και πολλά άλλα.

Με το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι θα μπορείς να εκτελείς 14 διαφορετικές λειτουργίες, με την κεντρική κονσόλα, τις επενδύσεις στις πόρτες και στο ταμπλό να έχουν επανασχεδιαστεί.

6Κινητήρες

Το νέο Octavia θα είναι διαθέσιμο με τους ίδιους κινητήρες που συναντάμε στο νέο Golf. Πρόκειται για σύγχρονους 1,0, 1,5 και 2,0-λίτρων TSI και 2,0-λίτρων TDI κινητήρες, ισχύος 110-190 ίππων και 116-200 ίππων αντίστοιχα, με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, ενώ διαθέσιμος θα είναι και κινητήρας φυσικού αερίου (CNG).

Εφοδιάζεται με mild-hybrid σύστημα, όπου το σύστημα μίζας γεννήτριας 48 V που παίρνει κίνηση με ιμάντα και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48 V, καθιστά δυνατό το “ρολάρισμα” με τον κινητήρα εντελώς απενεργοποιημένο, την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση και την υποβοήθηση του κινητήρα με ηλεκτρική ώθηση.

Τέλος, θα υπάρχει υβριδικό plug-in σύνολο με δύο διαφορετικές εκδόσεις ισχύος, με τον κινητήρα βενζίνης 1.4 TSI και τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδουν συνδυαστικά 204 και 245 άλογα. Και οι δύο εκδόσεις θα λανσαριστούν με κιβώτιο αυτόματο κιβώτιο DSG 6 σχέσεων.

7Συστήματα ασφαλείας

Πρεμιέρα στο Octavia θα κάνουν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, όπως τα Collision Avoidance Assist και Exit Warning. Σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης με έναν πεζό, ποδηλάτη ή άλλο όχημα το νέο Assist Avoidance Assist (Αποφυγής Σύγκρουσης) υποβοηθά τον οδηγό σε έναν ελεγχόμενο ελιγμό αποφυγής του ατυχήματος. Το σύστημα Exit Warning (Προειδοποίησης Εξόδου) επιτρέπει στον οδηγό να γνωρίζει εάν άλλο όχημα ή ποδηλάτης πλησιάζει από πίσω όταν ανοίγει την πόρτα του αυτοκινήτου.

Χρησιμοποιώντας το σύστημα Hands-on Detect, το αυτοκίνητο είναι σε θέση να ελέγχει εάν ο οδηγός έχει τα χέρια του στο τιμόνι ή αν δεν τα έχει λόγω μιας πιθανής αδιαθεσίας του. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, το σύστημα Emergency Assist μπορεί να ακινητοποιήσει εντελώς το αυτοκίνητο.