Η Alfa Romeo μας έχει συνηθίσει να αναθεωρεί εξαιρετικά συχνά τα πλάνα που ανακοινώνει και έτσι τα 8C και GTV που είχε ανακοινώσει τον Ιούνιο του 2018, δεν θα περάσουν στη παραγωγή, αφού ακυρώθηκαν, ενώ δεν θα υπάρξει τελικά νέα γενιά της Giulietta.

Κατά την χθεσινή παρουσίαση των τριμηνιαίων οικονομικών αποτελεσμάτων της FCA (PDF), ο CEO της εταιρίας Mike Manley, είπε πως η νέα γκάμα μοντέλων της Alfa Romeo θα μειωθεί σημαντικά, ενώ αντίστοιχη μείωση θα γίνει και στις κεφαλαιακές δαπάνες της.

1Το πλάνο που είχε ανακοινωθεί τον Ιούνιο του 2018

Το αναθεωρημένο πλάνο της εταιρίας πλέον περιλαμβάνει μόνο τέσσερα μοντέλα, από τα επτά που είχαν ανακοινωθεί τον Ιούνιο του 2018. Πρόκειται για τις Giulia και Stelvio, όπως και δύο ακόμη SUV, το Tonale που θα κυκλοφορήσει του χρόνου και ένα ακόμη, μικρότερο, που θα βγει στην αγορά το 2022 και θα προσφέρεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Οι facelift εκδόσεις των Giulia και Stelvio θα κυκλοφορήσουν το 2021.

2Το αναθεωρημένο πλάνο

Όπως βλέπεις και στις φωτογραφίες, στο νέο πλάνο δεν συμπεριλαμβάνεται ούτε η νέα γενιά της Giulietta, με το ιταλικό hatchback να καταργείται, όπως συνέβη και με το MiTo, ενώ και το μεγάλο SUV που είχε ανακοινώσει η ιταλική εταιρία, καταργείται και αυτό.

Η FCA αναφέρει πως το αναθεωρημένο πλάνο της Alfa Romeo:

Έχει εξορθολογιστεί για να επικεντρωθεί στα σημερινά πλεονεκτήματα της αγοράς με μειωμένη παγκόσμια εμβέλεια και μειωμένη αλληλεπικάλυψη με άλλα εμπορικά σήματα του Ομίλου.

Η Alfa Romeo θα εξακολουθεί να είναι premium εταιρία, σύμφωνα με την FCA, αλλά οι δαπάνες της θα μειωθούν.

Ο Manley δήλωσε πως δεν είναι ικανοποιημένος από την μέχρι σήμερα απόδοση της Alfa Romeo, συμπληρώνοντας πως παρά το γεγονός πως πιστεύει σε αυτή, πρέπει να διασφαλίσει πως οι επενδύσεις που κάνει η FCA θα παράγουν τις κατάλληλες αποδόσεις. Πρόσθεσε πως η FCA “θα επανασχεδιάσει το χαρτοφυλάκιο των ενεργειών της Alfa Romeo, σε τμήματα και περιοχές του κόσμου που η εταιρία κάνει καλές πωλήσεις“. Αυτό σημαίνει πως ενδεχομένως η Alfa Romeo θα σταματήσει να πουλά μοντέλα στις ΗΠΑ, μιας και οι πωλήσεις της κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, έχουν υποχωρήσει κατά σχεδόν 27%, σε 9.037 μονάδες, έναντι 12.265 το ίδιο διάστημα του 2018.

Ο Manley είπε για το νέο πλάνο της Alfa Romeo που πλέον αποτελείται από 4 μοντέλα:

Πιστεύω ότι αυτές οι ενέργειες θα επιτρέψουν στην εταιρία να επιστρέψει στην κερδοφορία. Δεν αποκλείω όπως να δούμε περισσότερα μοντέλα από την Alfa Romeo στο μέλλον, ανάλογα την απόδοσή της.

3Το πλάνο της Maserati

Σε ότι αφορά την Maserati, το πλάνο παραμένει ως έχει, με αυτό που ανακοινώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, το οποίο περιλαμβάνει ένα νέο σπορ μοντέλο (Alfieri), ένα νέο SUV και ένα νέο σπορ cabrio μοντέλο (Alfieri Cabrio). Οι νέες GranTurismo και GranCabrio θα παράγονται στο Τορίνο και θα κάνουν χρήση ηλεκτροκίνησης, με τη νέα Quattroporte να παρουσιάζεται το 2022, ενώ η νέα Levante το 2023.