H Rinspeed, μια μικρή ελβετική εταιρία τεχνολογίας και ανακατασκευής κλασικών οχημάτων, παρουσίασε τον Μάρτιο του 2008 στην έκθεση της Γενεύης το sQuba. Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Rinspeed, Frank Rinderknecht, είχε δηλώσει στη συνέντευξη τύπου της έκθεσης ότι η έμπνευση για το project ήρθε από την ταινία The Spy Who Loved Me του James Bond, του 1977.

Ως βάση για το sQuba ήταν η Lotus Elise, και με τη “βοήθεια” της κατάθεσης ενός εκατομμυρίου ευρώ, η Rinspeed μετέτρεπε το βρετανικό sport μοντέλο σε ένα εντυπωσιακό αμφίβιο αυτοκίνητο, με την Lotus να είχε κάνει ξεκάθαρο ότι δεν ήθελε να έχει καμία ανάμειξη στο project.

Η Rinspeed αφού “έγδυνε” την Elise, πούλησε τα ανταλλακτικά του αυτοκινήτου -συμπεριλαμβανομένου του κινητήρα της Toyota- πίσω στην Lotus. Έχοντας την Elise χωρίς μηχανικά μέρη, η Rinspeed τοποθέτησε στον χώρο του κινητήρα έξι αδιάβροχες μπαταρίες λιθίου και ένα ηλεκτρικό μοτέρ της Seabob από σκούτερ θαλάσσης, με τα ηλεκτρικά μέρη να είναι σφραγισμένα σε ένα στεγανό κουτί.

Στο δρόμο οι μπαταρίες λειτουργούν σειριακά για να παρέχουν την υψηλότερη τάση, ισοδύναμη με 72 άλογα (54 kW) και 160 Nm. Στο νερό, η λειτουργία των μπαταριών γινόταν σε παράλληλη ρύθμιση, τροφοδοτώντας με ενέργεια τις δύο προπέλες, τα δύο water jets και μια αντλία που αποστραγγίζει τη καμπίνα του Squba.

Κατά την είσοδο στο νερό, το sQuba επιπλέει στην επιφάνεια μέχρι ο χειριστής να πλημμυρίσει το εσωτερικό για να το βυθίσει. Το αμφίβιο αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί σε βάθος μέχρι 10 μέτρα, με την μέγιστη ταχύτητα στην επιφάνεια του νερού να είναι 6 χλμ/ώρα (3,2 κόμβοι), μέσα στο νερό μέχρι 3 χλμ/ώρα (1,6 κόμβοι), ενώ στη στεριά μπορούσε να πιάσει μέχρι τα 120 χλμ/ώρα.

Το διθέσιο όχημα διαθέτει ανοιχτό πιλοτήριο, κάτι που είχε ως στόχο να επιτρέψει στους επιβάτες να διαφύγουν εύκολα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Όταν το sQuba είναι κάτω από την επιφάνεια του νερού, οι επιβάτες αναπνέουν αέρα από τις δεξαμενές που βρίσκονται στο όχημα, μέσω καταδυτικού εξοπλισμού.

Χωρίς τους επιβάτες, το sQuba ανέβαινε στην επιφάνεια αυτόματα, με τους δύο water jets να είναι τοποθετημένοι σε περιστρεφόμενες γρίλιες στο μπροστινό μέρος του οχήματος, παρέχοντας σύστημα διεύθυνσης και ανύψωσης, ενώ οι έλικες στο πίσω μέρος παρέχουν κίνηση όταν λειτουργεί ως υποβρύχιο.

Τα πάντα στο αυτοκίνητο διαθέτουν προστασία από το νερό και το αλάτι, με το sQuba να είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα αισθητήρων λέιζερ, της εταιρίας για αυτόνομη τεχνολογίας Ibeo, επιτρέποντας του να κινείται αυτόνομα. Κλείνοντας, το μήκος του αυτοκινήτου ανέρχεται σε 3.785 χλστ., το πλάτος 1.940 χλστ., το ύψος 1.117 χσλτ., ενώ το μεταξόνιο τα 2.300 χλστ.