H Geotab, μια εταιρία τηλεματικής, διαχείρισης στόλου, παρουσίασε τα αποτελέσματα μιας έρευνας σχετικά με το πόση χωρητικότητα χάνουν οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που υπάρχουν σήμερα στην αγορά.

Η έρευνα αξιολόγησε δεδομένα από 6.300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως και διαπίστωσε πως κατά μέσο όρο, οι μπαταρίες τους χάνουν το 2,3% της χωρητικότητάς τους κάθε χρόνο. Σύμφωνα με την έρευνα, ο τρόπος με τον οποίο μια μπαταρία ψύχεται και/ή θερμαίνεται με αέρα ή υγρό, μπορεί να επηρεάσει την μακροζωία και την απόδοσή της.

1

Παραδείγματος χάρη, η υγρόψυκτη μπαταρία ενός Tesla Model S του 2015 χάνει ετησίως το 2,3% της χωρητικότητας της, ενώ η αερόψυκτη μπαταρία ενός Nissan Leaf του 2015, χάνει το 4,2% της χωρητικότητάς ετησίας.

Σύμφωνα με την έρευνα, η υποβάθμιση των μπαταριών δεν είναι γραμμική στο πέρασμα των χρόνων, με τους χρόνους φόρτισης τους να μεταβάλλονται με την πάροδο του χρόνου, καθώς οι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων τοποθετούν στα μοντέλα τους updates για την προστασία των μπαταριών, όπως έκανε πρόσφατα η Tesla. Η χωρητικότητα των μπαταριών επηρεάζεται και από το κλίμα, με τα θερμότερα κλίματα να υποβαθμίζουν πολύ ταχύτερα μια μπαταρία, σε σύγκριση με τα ψυχρότερα κλίματα.

Παράλληλα τα στοιχεία της έρευνας έδειξαν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται πιο συχνά (που διανύουν 25.000 χλμ ετησίως), δεν έχουν μεγαλύτερη υποβάθμιση στις μπαταρίες τους, σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται και φορτίζουν λιγότερο συχνά (διανύουν 8.000 χλμ ετησίως). Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα, η συχνή φόρτιση επιταχύνει την υποβάθμιση των μπαταριών.