Δημοσιεύματα από την Αγγλία, που κυκλοφόρησαν πριν ένα μήνα, ανέφεραν ότι το νέο hypercar της Porsche -το οποίο θα αποτελέσει διάδοχο της 918 Spyder– θα φορά τον υβριδικό 1.600άρη turbo κινητήρα που ετοίμασε η Porsche για την Formula 1.

Πριν λίγες ημέρες ο επικεφαλής του αγωνιστικού προγράμματος της γερμανικής εταιρίας, Fritz Enzinger, δήλωσε ότι η Porsche βρέθηκε πολύ κοντά στο να εισέλθει στο κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα του κόσμου, την F1. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν έγινε, και αντ’αυτού συμμετέχει πλέον στο ασήμαντο πρωτάθλημα της Formula E.

1

Την περίοδο που οι ομάδες της F1 κάθισαν στο τραπέζι μαζί με την FIA και την Liberty Media για να συζητήσουν για τους κανονισμούς που θα διέπουν το sport από το 2021, η Porsche είχε βρεθεί σε μια σειρά από τις παραπάνω, καθώς εξέταζε τις πιθανότητες της. Στις πρώτες συναντήσεις, συζητιόταν το ενδεχόμενο ο υβριδικός κινητήρας για το 2021 να μην φέρει ένα βασικό συστατικό του συστήματος, την μονάδα MGU-H, κάτι που έβλεπε με θετικό μάτι η Porsche.

2Τι είναι η μονάδα MGU-H;

Κάνοντας εδώ μια μικρή παρένθεση, η μονάδα MGU-H είναι συνδεδεμένη με το turbo του κινητήρα και συναντάτε κυρίως στην F1. Υπάρχουν μερικές εταιρίες που έχουν αρχίσει να μεταφέρουν μια παρόμοια τεχνολογία στα αυτοκίνητα παραγωγής, την οποία ονομάζουν e-turbo, με τη μονάδα αυτή να έχει σχεδιαστεί για να περιστρέφει το turbo στις χαμηλές στροφές, έτσι ώστε να μην υπάρχει υστέρηση (turbo lag). Στα power units των ομάδων της F1, η MGU-H λειτουργεί με δύο τρόπους, καθώς μπορεί να ανακτήσει ενέργεια από το turbo, να την αποθηκεύσει και στη συνέχεια να την χρησιμοποιήσει για να περιστρέψει το turbo.

3

Αν κοιτάξεις το turbo, σε αυτό θα βρεις τον στρόβιλο στο ένα άκρο και τον συμπιεστή στον άλλο. Τα καυσαέρια του κινητήρα χρησιμοποιούνται για την περιστροφή της τουρμπίνας, η οποία περιστρέφει τον συμπιεστή. Η MGU-H βρίσκεται μεταξύ των δύο αυτών μερών. Έτσι, όταν τα καυτά αέρια περιστρέφουν τον στρόβιλο, παράγεται επίσης ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία. Όταν ο οδηγός πατάει το γκάζι και το αυτοκίνητο επιταχύνει, η ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιείται για την περιστροφή του συμπιεστή, παρέχοντας άμεση ισχύ, εξαλείφοντας το turbo lag. Η ισχύς είναι άμεση, όπως συμβαίνει με κάθε ατμοσφαιρικό κινητήρα.

4

Με την οριστικοποίηση των κανονισμών, η μονάδα MGU-H τελικά δεν αφαιρέθηκε, με την δομή των power units να μη φέρει ριζικές αλλαγές. Επιστρέφοντας στην Porsche, η γερμανική εταιρία ξεκίνησε την εξέλιξη του κινητήρα της για την F1 το 2017, αλλά τελικά -για ακόμα μια φορά- το VW Group αποφάσισε να ακυρώσει το project της F1, με τον Enzinger να δηλώνει:

Ήμασταν πολύ κοντά [να μπούμε]. Επειδή όταν το εκτελεστικό συμβούλιο του VW Group μας ανέθεσε το 2017 να φτιάξουμε έναν πολύ αποδοτικό αγωνιστικό κινητήρα, η Porsche όχι μόνο τον είχε ήδη σχεδιάσει, αλλά τον είχε ήδη κατασκευάσει. Συμμετείχαμε και στις συζητήσεις μεταξύ της FIA και της Liberty Media για τους κανονισμούς του 2021. Ωστόσο, όταν ήρθε η φάση της κατασκευής, το VW Group επέλεξε να ακολουθήσει την πολιτική για e-mobility motorsport. Όμως, ο 1,6-λίτρων V6 κινητήρας ήταν ήδη στον πάγκο δοκιμών.