H Bosch θα παρουσιάσει στην φετινή CES, που ανοίγει τις πύλες τις την ερχόμενη εβδομάδα στο Las Vegas, το πρώτο LiDAR μεγάλης εμβέλειας, το οποίο είναι έτοιμο για να μπει στην παραγωγή. Η νέα αυτή τεχνολογία της γερμανικής εταιρίας θα συμβάλλει στο να γίνει εύκολη η μετάβαση στην αυτόνομη οδήγηση, με την Bosch να έχει ανακοινώσει επενδύσεις 4 δισ. ευρώ σε ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα.

1Τι είναι το LiDAR;

Κάνοντας εδώ μια μικρή παρένθεση, να σου αναφέρω ότι η τεχνολογία LiDAR (LIght Detection And Ranging) βασίζεται στην εκπομπή παλμικής ακτινοβολίας λέιζερ στην ατμόσφαιρα και ακολούθως, στην καταγραφή της οπισθοσκεδαζόμενης ακτινοβολίας λέιζερ. Η σκεδαζόμενη ακτινοβολία συλλέγεται από ένα οπτικό τηλεσκόπιο και οδηγείται στο σύστημα λήψης και καταγραφής των σημάτων LiDAR. Η τεχνική LiDAR, αναλύοντας τα οπισθοσκεδαζόμενα σήματα που προέρχονται από την αλληλεπίδραση των συστατικών της ατμόσφαιρας με την ακτινοβολία λέιζερ, είναι ικανή να καθορίσει την κατακόρυφη κατανομή των κυριότερων συστατικών με μεγάλη χωρική (περίπου 3 με 7 μέτρα) και χρονική ακρίβεια (από 10-30 δευτ. έως μερικά λεπτά).

Το νέο LiDAR της Bosch είναι κατάλληλο για χρήση στην αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ αποτελεί υποχρεωτικό σύστημα για αυτοκίνητα εξοπλισμένα με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, 4 ή 5. Το LiDAR συμπληρώνει τις κάμερες και τα ραντάρ που βρίσκονται στα αυτόνομα οχήματα, και πρακτικά δρα σαν τρίτο μάτι.

Το LiDAR εκπέμπει παλμούς λέιζερ και συλλαμβάνει την οπισθοσκεδαζόμενη ακτινοβολία, υπολογίζοντας τις αποστάσεις με βάση το χρόνο που χρειάζεται για να “επιστρέψει” το φως. Η τεχνολογία μπορεί να εντοπίσει μεγάλα και μικρά αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένων όπως ποδηλάτων, τα οποία μπορεί οι κάμερες να μην εντοπίσουν λόγω της μορφολογίας τους ή των φώτων από διερχόμενα οχήματα. Επιπλέον, μπορεί να ανιχνεύσει διάφορα αντικείμενα στο δρόμο, αποστέλλοντας τις πληροφορίες στον “εγκέφαλο” του αυτοκινήτου, ο οποίος με τη σειρά του θα αποφασίζει εάν πρέπει να στρίψει το όχημα ή να φρενάρει για να αποφύγει το εμπόδιο.