Σύμβουλοι της Γερμανικής κυβέρνησης επισημαίνουν πως η στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε να κοστίσει 410.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία έως το 2030. Μόνο στην παραγωγή κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων, περίπου 88.000 θέσεις εργασίας θα κινδυνεύσουν, σύμφωνα με το δημοσίευμα της Handelsblatt, που επικαλείται έκθεση της Εθνικής Πλατφόρμας για το Μέλλον της Κινητικότητας (NPM), μιας επιτροπής που συμβουλεύει τη γερμανική κυβέρνηση.

Οι κινητήρες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελούνται από λιγότερα μέρη, είναι απλούστεροι στη κατασκευή τους και απαιτούν λιγότερη συντήρηση σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, γεγονός που θα οδηγήσει σε απολύσεις, ανέφερε η έκθεση.

Ένα αυτοκίνητο που τροφοδοτείται με κινητήρα εσωτερικής καύσης, διαθέτει περίπου 1.400 εξαρτήματα στον κινητήρα, στο σύστημα της εξάτμισης και στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αντίθετα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει αντίστοιχα μόλις 200 εξαρτήματα. Παράλληλα, όταν ο μέσος όρος κατασκευής ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης ανέρχεται στις 3,5 ώρες και ενός κιβωτίου ταχυτήτων 2,7 ώρες, ένας ηλεκτροκινητήρας μπορεί να συναρμολογηθεί μέσα σε μόλις περίπου 1 ώρα. Καταλαβαίνεις λοιπόν, πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν γρηγορότερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έτσι προχωρούν σε απολύσεις πλεονάζοντος προσωπικού.

Η παραγωγή οχημάτων θα αυτοματοποιηθεί ακόμα περισσότερο και δεν θα επαρκεί για να στηρίξει το σημερινό επίπεδο θέσεων εργασίας, ανέφερε ο πρόεδρος της NPM Henning Kagermann.

Ήδη έχουν ανακοινωθεί απολύσεις στα εργοστάσια που παράγουν συμβατικούς κινητήρες. Η Audi καταργεί 9.500 θέσεις εργασίας μέχρι το 2025, αν και υπόσχεται να δημιουργήσει 2.000 νέες θέσεις σε καινοτόμους κλάδους όπως η ηλεκτροκίνηση και η ψηφιοποίηση. Η Daimler καταργεί 10.000 θέσεις εργασίας στα επόμενα τρία χρόνια, ελπίζοντας να μειώσει τη μισθολογική δαπάνη κατά 1,4 δισ. ευρώ. Απολύσεις έχει εξαγγείλει η Bosch, ενώ η Continental θα περικόψει 5.040 θέσεις μέχρι το 2028.

Το 2018, η απασχόληση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έφθασε τους 834.000 εργαζομένους, το υψηλότερο επίπεδο από το 1991.

Η Γερμανική Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανίας VDA, που τον Δεκέμβριο προειδοποίησε για περισσότερες περικοπές θέσεων εργασίας το 2020 λόγω μείωσης των πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως, ανέφερε ότι η πρόβλεψη της NPM βασίστηκε σε ένα “μη ρεαλιστικό ακραίο σενάριο“. Η αυτοκινητοβιομηχανία, σημαντικός κινητήριος μοχλός της ανάπτυξης στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία, επιταχύνει τα σχέδια για την κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων, υπό τις πιέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για περαιτέρω μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.