Η Kia ανακοίνωσε σήμερα πως μέχρι το 2025 θα παρουσιάσει στην αγορά 11 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, έτσι ώστε τότε, το 20% των ετήσιων πωλήσεων της (500.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα) να αποτελείται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κατέχοντας το 6,6% του μεριδίου της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών μοντέλων (εκτός Κίνας). Η κορεατική εταιρία θέλει μέχρι τα μέσα της δεκαετίας να πουλά 1 εκατ. υβριδικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά.

Την στρατηγική αυτή η Kia την έχει ονομάσει “Plan S’, με την κορεατική εταιρία να επενδύει σε αυτή 22,5 δισ. ευρώ. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Kia, η έκδοση παραγωγής του Imagine Concept, θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2021.

Το μοντέλο θα κατασκευάζεται πάνω σε μια νέα πλατφόρμα που ετοιμάζει η κορεατική εταιρία, η οποία θα φιλοξενεί μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα έχει αυτονομία μεγαλύτερη των 500 χιλιομέτρων ανά φόρτιση, με τις μπαταρίες του να φορτίζουν με ταχυφορτιστή μέσα σε μόλις 20 λεπτά.

Η Kia θα προσφέρει δύο διαφορετικούς τύπος ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με διαφορετικές δυνατότητες φόρτισης, 400V και 800 Volt όπως η Porsche Taycan, ενώ θα συνεχίσει να κατασκευάζει τα e-Niro και Soul EV. Η κορεατική εταιρία θέλει έως το 2025 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι εξίσου κερδοφόρα με εκείνα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το συνολικό λειτουργικό περιθώριο κέρδους της θέλει να είναι στο 6%,

Το Plan S καλύπτει και τις λύσεις κινητικότητας (κοινή χρήση αυτοκινήτων, αυτόνομη τεχνολογία, κόμβους κινητικότητας κτλ). Μακροπρόθεσμα η Kia θέλει να ξεκινήσει μια υπηρεσία αυτόνομων ρομποταξί που θα κινούνται στους κόμβους κινητικότητας, οι οποίοι θα φιλοξενούν σταθμούς φόρτισης, κέντρα συντήρησης οχημάτων και άλλων “εγκαταστάσεων ευκολίας”.

Η Kia είναι πλέον και αυτή μέλος του δικτύου ταχυφορτιστών Ionity, ενώ έχει επενδύσει και στη Rimac.