H VW πρέπει να επιταχύνει την αναδιάρθρωση της επιχείρησής της για να αποφύγει να έχει την τύχη της Nokia , η οποία έχασε την κυριαρχία της στον τομέα των κινητών τηλεφώνων. Αυτό δήλωσε ο CEO του VW Group, Herbert Diess, ο οποίος πρόσθεσε πως θέλει η χρηματιστηριακή αξία της VW να αυξηθεί στα 200 δισ. ευρώ, από τα 91 δισ. που ανέρχεται σήμερα.

Για να συμβεί αυτό η γερμανική εταιρία θέλει να αναβαθμίσει τα εργοστάσιά της, να μειώσει το κόστος και να επενδύσει σε νέες τεχνολογίες, όπως τα αυτόνομα και συνδεδεμένα αυτοκίνητα. Η Νeess εξέφρασε αμφιβολίες για την ικανότητα της VW να προσαρμοστεί σε μια μεταβαλλόμενη βιομηχανία με τον τρέχοντα ρυθμό της.

Το μεγάλο ερώτημα είναι ένα. Είμαστε αρκετά γρήγοροι; Αν συνεχίσουμε με την τρέχουσα ταχύτητα τις αλλαγές που απαιτούνται, θα είναι πολύ δύσκολο.

Η εποχή των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών έχει τελειώσει,

δήλωσε ο Diess στους ανώτερους διευθυντές της VW κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας.

Η Volkswagen προσπαθεί να αλλάξει και από μια απλή αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να γίνει μια εταιρία που θα προσφέρει στην αγορά ηλεκτρικά, αυτόνομα και συνδεδεμένα αυτοκίνητα. Για να συμβεί αυτό, απαιτούνται περικοπές κόστους και αύξηση της αποδοτικότητας.

Αυτή είναι ίσως η πιο δύσκολη πρόκληση που αντιμετώπισε ποτέ η VW. Η VW πρέπει να μειώσει την πολυπλοκότητα, να αυξήσει την παραγωγικότητα, να επενδύσει σε νέες τεχνολογίες και να προχωρήσει σε περικοπή κόστους, ιδιαίτερα στη Γερμανία,

συμπλήρωσε ο Diess, προσθέτοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να συμμορφωθεί με τους αυστηρότερους στόχους εκπομπών ρύπων επιδιώκοντας παράλληλα την αύξηση των περιθωρίων κέρδους.

Η VW θα μειώσει τους πόρους που επενδύει για την ανάπτυξη κυψελών υδρογόνου, αφού θεωρεί τη συγκεκριμένη τεχνολογία λιγότερο ανταγωνιστική σε σύγκριση με τους ηλεκτροκινητήρες, τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία. Επίσης θα μειώσει τα χρήματα που επενδύει στην μονάδα υπηρεσιών κινητικότητας MOIA.

Πρόσθεσε πως η VW πρέπει να επικεντρωθεί περισσότερο στα κέρδη και λιγότερο στους όγκους πωλήσεων, λέγοντας χαρακτηριστικά:

Πάρτε για παράδειγμα την Bentley. Πέρυσι πούλησε 11.000 αυτοκίνητα, αλλά είχε μηδενικό περιθώριο κέρδους. Για να είμαι απολύτως ειλικρινής θα προτιμούσα να είχε πουλήσει 5.000 αυτοκίνητα και να είχε περιθώριο κέρδους μεγαλύτερο του 20%.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επιταχύνουν την έρευνα και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, προκειμένου να προλάβουν τις εταιρίες τεχνολογίας, όπως η Google, που και αυτές αναπτύσσουν αυτόνομη τεχνολογία. Όλα αυτά μάλιστα σε μια εποχή που οι ρυθμιστικές αρχές πιέζουν για όλο και αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων, αναγκάζοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσφέρουν στην αγορά καθαρότερους κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά και να αναπτύξουν ηλεκτρικά οχήματα με μηδενικές εκπομπές ρύπων.