Το Honda e παρουσιάστηκε αρχικά σε μορφή concept το 2017, ως Urban EV, για να ακολουθήσει το -έτοιμο προς παραγωγή- Honda e Prototype στην έκθεση της Γενεύης το 2019. Το αυτοκίνητο πλέον είναι έτοιμο για παραγωγή, καθώς η τελική του μορφή παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2019, και είναι το πρώτο μοντέλο με το οποίο η Honda ξεκινάει την “ηλεκτρική” της επίθεση.

1

Η ιαπωνική εταιρία θέλει το 100% των Ευρωπαϊκών της πωλήσεων να αποτελείται από ηλεκτρικά/plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης μέχρι το 2025, με την κυκλοφορία του Honda e να ξεκινά σε μερικές αγορές της Ευρώπης από τον Απρίλιο του 2020. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με πληροφορίες μας και αν πάνε όλα βάσει προγραμματισμού, αναμένεται να γίνει διαθέσιμο από τον Οκτώβριο.

2Ηλεκτροκινητήρας

Το ηλεκτρικό μοντέλο της Honda διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε δύο ιπποδυνάμεις. Στην βασική έκδοση αποδίδει 100 kW (136 άλογα), ενώ στην έκδοση Advance αποδίδει 113 kW (154 άλογα), με την ροπή να είναι ίδια και στις δύο εκδόσεις, 315 Nm.

3Επιδόσεις

Αν και αυτοκίνητο πόλης, οι επιδόσεις δε λείπουν από το μοντέλο και για το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 9 δευτ, ενώ η Advance ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 8,3 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 145 χλμ/ώρα σε κάθε περίσταση. Υπάρχει Sport mode που προσφέρει γρηγορότερη επιτάχυνση εν κινήσει.

4Μπαταρία

Το Honda e πατάει σε 16άρες ζάντες, και η μπαταρία ιόντων-λιθίου βρίσκεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου, έχοντας χωρητικότητα 35,5 kWh. Αυτή προσφέρει αυτονομία έως και 222 χλμ ανά φόρτιση στην βασική και Advance έκδοση, με την δεύτερη να προσφέρεται -προαιρετικά- και με 17άρες ζάντες, που μειώνουν την αυτονομία στα 210 χλμ., πάντα σε κύκλο WLTP.

5Φόρτιση

To Honda e εφοδιάζεται με φορτιστή 100 kW με βύσμα CCS2 και με χρήση ταχυφορτιστή η μπαταρία φορτίζει στο 80% μέσα σε 30 λεπτά. Με χρήση δημόσιου φορτιστή 4 kW μια πλήρη φόρτιση χρειάζεται 4,1 ώρες, ενώ με χρήση οικιακού ρεύματος 2,3 kW απαιτούνται 18,8 ώρες.

6Διαστάσεις/βάρος

Το μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας ενδείκνυται για χρήση εντός πόλης, ενώ έχει αυστηρά τετραθέσια διάταξη. Το μήκος του αγγίζει τα 3.895 χλστ., το πλάτος του 1.750 χλστ., και το ύψος του τα 1.512 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.530 χλστ. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 171 λίτρα, ο οποίος φτάνει έως τα 861 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Τέλος, το βάρος του Honda e κυμαίνεται από 1.514 έως 1.542 κιλά, αναλόγως τον εξοπλισμό.

7Πλατφόρμα

Το ιαπωνικό μοντέλο βασίζεται σε μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα, η οποία έχει ιδανική κατανομή βάρους 50:50 και χαμηλό κέντρο βάρους (περίπου 50 εκατοστά από το έδαφος). Ακόμα, το τελευταίο μαζί με την ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα McPherson σε κάθε άκρο, προσφέρουν “εξαιρετικό χειρισμό και άνεση”, παρόμοια με αυτά αυτοκινήτων μεγαλύτερων κατηγοριών.

8Εσωτερικό

Το εσωτερικό του Honda e προσφέρει διαισθητική και προηγμένη συνδεσιμότητα. Διαθέτει απλό και “καθαρό” εξωτερικό στυλ, με το εσωτερικό του νέου ηλεκτρικού οχήματος πόλης της Honda να χρησιμοποιεί έξυπνα, σύγχρονα υλικά, που συνθέτουν ένα ευχάριστο και μοντέρνο περιβάλλον μέσα στην καμπίνα.

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας βοηθά το αυτοκίνητο να εντάσσεται ομαλά στο σύγχρονο, αστικό lifestyle μέσω προηγμένης και φιλικής προς τη χρήση τεχνολογίας. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός και οι επιβάτες -ανεξάρτητα εάν το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει, σταθμευμένο ή φορτίζεται- μπορούν να απολαμβάνουν εφάμιλλες δυνατότητες συνδεσιμότητας και ανέσεις χάρη στις ολοκληρωμένες, συνδεδεμένες υπηρεσίες, στις οποίες έχουν πρόσβαση μέσω ενός ψηφιακού ταμπλό οργάνων πλήρους πλάτους, επόμενης γενιάς.

9Ψηφιακός πίνακας οργάνων

Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, με TFT οθόνη 8,8 ιντσών, που προβάλλει βασικές πληροφορίες του οχήματος, όπως ισχύ και κατάσταση φόρτισης, επιλεγμένο προφίλ οδήγησης και λεπτομέρειες συστημάτων ασφαλείας. Το μεγαλύτερο, όμως, τμήμα του ψηφιακού ταμπλό πλήρους πλάτους του ηλεκτρικού μοντέλου καταλαμβάνουν οι δύο οθόνες αφής LCD 12,3 ιντσών.

10Δύο οθόνες για το infotainment

Αυτές είναι για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και προβάλλουν μία σειρά υπηρεσιών και εφαρμογών. Η διεπαφή είναι διαισθητική, εξατομικεύσιμη και έχει σχεδιαστεί για μέγιστη χρηστικότητα. Η διεπαφή λειτουργεί όπως στο smartphone σου, με έλεγχο “swipe” για περιήγηση σε πρόσφατα χρησιμοποιημένες εφαρμογές, ενώ το περιεχόμενο μπορεί να εναλλάσσεται εύκολα στις δύο οθόνες, για μεγαλύτερη ευχρηστία.

Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στο συνοδηγό να κάνει swipe σε περιεχόμενο όπως οι οδηγίες πλοήγησης στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Και καθώς η ρύθμιση δύο οθονών επιτρέπει την απεικόνιση δύο εφαρμογών δίπλα-δίπλα, ο οδηγός και ο συνοδηγός μπορούν να επιλέγουν ανεξάρτητα και να βλέπουν διαφορετικές εφαρμογές. Για παράδειγμα, ενώ ο οδηγός ακολουθεί τις οδηγίες πλοήγησης, ο συνοδηγός μπορεί να αναζητά μία λίστα μουσικής (playlist).

11Honda Personal Assistant

Η πρόσβαση σε συνδεδεμένες υπηρεσίες και σε εφαρμογές μπορεί να γίνεται επίσης με φωνητικές εντολές μέσω του Honda Personal Assistant. Το διαισθητικό σύστημα είναι μία υπηρεσία τεχνητής νοημοσύνης (AI) που χρησιμοποιεί κατανόηση βάσει περιεχομένου (contextual understanding) για δημιουργία φυσικών συνομιλιών και πρόσβαση σε μία σειρά online υπηρεσιών. Το Honda Personal Assistant ενεργοποιείται λέγοντας, “OK Honda”, και ακολουθεί η ερώτηση ή υπόδειξη.

Η μηχανική μάθηση (Machine learning) επιτρέπει την καλύτερη κατανόηση της φωνής κάθε ατόμου με την πάροδο του χρόνου, για να μπορούν να δίδονται πιο ακριβείς απαντήσεις. Ακόμα, το σύστημα προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay ή Android Auto, ενώ μπορείς να έχεις πρόσβαση στο internet από το κινητό σου χρησιμοποιώντας το Wi-Fi hotspot του Honda e.

12Απομακρυσμένη πρόσβαση

Όταν βρίσκεσαι μακριά από το αυτοκίνητο, μπορείς να παραμένεις συνδεδεμένος με αυτό από απόσταση, μέσω μίας εφαρμογής smartphone. Αυτή δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο ταξίδι του χρήστη, με εύκολη πλοήγηση για πρόσβαση σε λειτουργίες φόρτισης, λεπτομερή κατάσταση του οχήματος, έλεγχο του κλιματισμού, ασφάλεια και εντοπισμό της θέσης.

Πρόσθετες υπηρεσίες συνδεσιμότητας και λειτουργίες ειδικές για ηλεκτρικά οχήματα, περιλαμβάνουν έλεγχο φόρτισης της μπαταρίας και παρακολούθηση της αυτονομίας, ενώ τα αποτελέσματα αναζήτησης του σταθμού φόρτισης και πλοήγησης μπορούν να αποστέλλονται στο αυτοκίνητο από μία κινητή συσκευή. Πρόσβαση στο Honda e παρέχει και ένα ψηφιακό κλειδί, που επιτρέπει το κλείδωμα και ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου μέσω της εφαρμογής, ενώ τέλος μπορείς να λαμβάνεις ειδοποιήσεις εάν το όχημα κινείται εκτός μιας ορισμένης γεωγραφικής περιοχής.

13Κάμερες αντί για εξωτερικούς καθρέφτες

Το Honda e είναι το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που προσφέρει στον βασικό εξοπλισμό κάμερες αντί για εξωτερικούς καθρέφτες, καθώς στα Audi e-Tron και Lexus ES ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό. Το σύστημα Side Camera Mirror παρέχει ζωντανή εικόνα στις δύο οθόνες με διαγώνιο έξι ίντσες, που βρίσκονται εργονομικά τοποθετημένες μέσα στο όχημα και στα άκρα του ταμπλό, εξασφαλίζοντας σου φυσική αίσθηση και όραση.

Το σχήμα του περιβλήματος της κάμερας έχει σχεδιαστεί ώστε να αποτρέπει τις σταγόνες νερού να πηγαίνουν στο φακό, ενώ υπάρχει και μια υδατοαπωθητική επικάλυψη στην επιφάνεια του φακού, που αποτρέπει οποιαδήποτε δημιουργία υγρασίας.

Εκτός από βελτιωμένη ορατότητα, οι κάμερες μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση κατά περίπου 90% σε σύγκριση με τους συμβατικούς καθρέπτες. Το αποτέλεσμα είναι μια βελτίωση του συντελεστή οπισθέλκουσας του οχήματος κατά περίπου 3,8%, συμβάλλοντας στη βελτίωση της συνολικής απόδοσης και της αυτονομίας του μοντέλου. Επιπλέον, υπάρχει σημαντική μείωση του θορύβου που δημιουργούν οι στροβιλισμοί στους συμβατικούς καθρέπτες στις υψηλότερες ταχύτητες.

Οι κάμερες έχουν δύο προβολές, έτσι μπορείς να επιλέξεις μεταξύ της κανονικής και ευρυγώνιας προβολής μέσω των ρυθμίσεων του οχήματος, επεκτείνοντας το οπτικό σου πεδίο περαιτέρω από τους συμβατικούς καθρέφτες. Αυτό μειώνει τα τυφλά σημεία κατά περίπου 10%, όταν έχεις επιλέξει την κανονική προβολή και κατά 50% στην ευρυγώνια προβολή. Όταν βάλεις όπισθεν, στις οθόνες των καμερών μέσα στο εσωτερικό εμφανίζονται κατευθυντήριες γραμμές, προσφέροντας σου οδηγίες για καλύτερο, ταχύτερο και ασφαλέστερο παρκάρισμα.

14Τιμή

Η βασική έκδοση του Honda e στη Γερμανία ξεκινά από €29.470, ενώ η έκδοση Advance από €32.470. Μέχρι σήμερα, η εταιρία έχει ήδη δεχτεί περισσότερες από 45.000 προ-παραγγελίες για το Honda e, και οι πελάτες σε Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία και Νορβηγία θα ξεκινήσουν να παραλαμβάνουν το αυτοκίνητό τους από το καλοκαίρι του 2020.