Σύμφωνα με την Bosch, η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων έφτασε στο ανώτερο σημείο της το 2019, γι’αυτό και ένας από τους μεγαλύτερες προμηθευτές των αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως, ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει σε περικοπές θέσεων εργασίας, ειδικά μετά την πτώση κατά 44% στα λειτουργικά κέρδη της κατά το 2019.

Τα κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) της Bosch για το 2019 μειώθηκαν στα 3 δισ. ευρώ το 2019 (-44% σε σύγκριση με τα 5,4 δισ. ευρώ που είχε το 2018), ενώ το περιθώριο EBIT μειώθηκε από το 7% στο 4%, λόγω της χαμηλότερης ζήτησης σε Κίνα και Ινδία. Τα συνολικά έσοδα ήταν σταθερά, στα 77,9 δισ. ευρώ, καθώς η Bosch επωφελήθηκε από την αυξημένη πολυπλοκότητα των νέων αυτοκινήτων, γεγονός που της επέτρεψε να πουλήσει περισσότερα εξαρτήματα και συστήματα ανά παραγόμενο αυτοκίνητα.

Η μείωση της ζήτησης για αυτοκίνητα οδήγησε στο να πουληθούν πέρυσι 90,3 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα παγκοσμίως, 4,1 εκατ. λιγότερα σε σύγκριση με το 2018 (-4,4%), όπου είχαν πουληθεί 94,4 εκατ. αυτοκίνητα, την ώρα που το 2017 είχαν πουληθεί 95,2 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με την Bosch, η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων αναμένεται και φέτος να μειωθεί για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Συγκεκριμένα το 2020 αναμένεται να κατασκευαστούν 89 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο, πτώση της τάξεως του 2,6%, κυρίως λόγω της μειωμένης ζήτησης σε Κίνα, Ευρώπη και ΗΠΑ.

Η γερμανική εταιρία δεν αναμένει η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων να παρουσιάσει αύξηση πριν από το 2025.

Η στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να δημιουργήσει ευκαιρίες μακροπρόθεσμα, αλλά θα επηρεάσει τις θέσεις εργασίας στο εγγύς μέλλον, δήλωσε ο CEO της Bosch, Volkmar Denner. Όπως είπε συγκεκριμένα:

Δέκα εργαζόμενοι χρειάζονται για να κάνουν ένα σύστημα ψεκασμού σε έναν κινητήρα ντίζελ, τρεις για ένα σύστημα ψεκασμού για έναν κινητήρα βενζίνης και ένας για να κατασκευάσει έναν ηλεκτροκινητήρα.

Ως εκ τούτου, η Bosch δήλωσε ότι “θα γίνουν προσαρμογές του προσωπικού όπου κριθεί απαραίτητο”, αλλά αρνήθηκε να δώσει τον συνολικό αριθμό απολύσεων. Ήδη πέρυσι, η Bosch μείωσε το προσωπικό της κατά 6.800 ανθρώπους, με τις 2.000 θέσεις εργασίας να μειώνονται στη Γερμανία και τις 3.600 θέσεις στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού. Η Bosch απασχολεί σήμερα 402.800 υπαλλήλους σε όλο τον κόσμο.

Η Bosch ελπίζει πως φέτος θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ σε πωλήσεις εξαρτημάτων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ θα διαθέσει 500 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Παράλληλα θα ξεκινήσει την παραγωγή του LiDAR μεγάλης εμβέλειας, που θα συμβάλλει στο να γίνει ευκολότερη η μετάβαση στην αυτόνομη οδήγηση, με την Bosch να έχει ανακοινώσει επενδύσεις 4 δισ. ευρώ σε ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα. Η Bosch θα κατασκευάσει επίσης μια νέα κατηγορία αισθητήρων, ενώ το 2022 θα ξεκινήσει και την παραγωγή κυψελών υδρογόνου.