Η 924 παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο του 1975 και οι φανατικοί οπαδοί της Porsche άσκησαν δριμεία κριτική εξαιτίας των μέτριων επιδόσεων της. Τα σχεδόν 120 άλογα της, όμως, δεν αποθάρρυναν τους αγοραστές, καθώς από το 1976 έως το 1988 η εταιρία πούλησε 150.000 αυτοκίνητα, κάτι που συνέβαλε σημαντικά στην αύξηση των κερδών της γερμανικής εταιρίας.
Η 924 ήταν το πρώτο transaxle μοντέλο της Porsche κανονικής παραγωγής, δηλαδή με τον κινητήρα τοποθετημένο στο εμπρός μέρος και το κιβώτιο στο πίσω, καθώς και το πρώτο FR μοντέλο της. Ακόμα, ήταν και το πρώτο μοντέλο της Porsche που διέθετε έναν υδρόψυκτο κινητήρα της Audi, με την γερμανική εταιρία να διαφήμιζε τότε την 924 ως ένα σπορ αυτοκίνητο με οικογενειακές καταβολές, με τους χώρους ενός station wagon.
Κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του μοντέλου, η Porsche έβγαλε στην παραγωγή αρκετές εκδόσεις της 924, και μια εξ αυτών ήταν η 924 Carrera GT το 1980. Σκοπός της έκδοσης ήταν η συμμετοχή του μοντέλου σε διάφορους διεθνείς αγώνες, με την Porsche να βγάζει στην παραγωγή 406 αυτοκίνητα (συμπεριλαμβανομένων των πρωτότυπων) της 924 Carrera GT, νούμερο για να πάρει έγκριση τύπου το GTP αγωνιστικό ώστε να τρέξει στο πρωτάθλημα του Group 4.
Το 1981, η Porsche έβγαλε σε περιορισμένη παραγωγή την 924 Carrera GTS, η οποία παράχθηκε σε μόλις 59 αυτοκίνητα, με τα 15 εξ αυτών να ήταν στην αγωνιστική Clubsport έκδοση. Κάτω από το καπό, η 924 Carrera GTS διαθέτει έναν 2,0-λιτρο turbo κινητήρα με intercooler και σχέση συμπίεσης στο 8,5:1. Η απόδοση της GT έκδοσης ήταν 210 άλογα, της GTS 245 άλογα και της Clubsport 280 άλογα, με το βάρος να αγγίζει τα 1.180 κιλά, 1.121 κιλά και 1.060 κιλά αντίστοιχα.
Μετά την την έξοδο από τη γραμμή συναρμολόγησης, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που βλέπεις, διατηρήθηκε από την Porsche για περίπου ένα χρόνο μετά, και κατά τη διάρκεια αυτή συντηρήθηκε δύο φορές, μια τον Απρίλιο και μια τον Αύγουστο του 1982.
Όσο το είχε στην κατοχή του το γερμανικό εργοστάσιο, το αυτοκίνητο έγραψε τουλάχιστον 8.300 χιλιόμετρα, ενώ σήμερα έχει 24.148 χλμ. Η απόδοση του συγκεκριμένου είναι 280 άλογα, όσα έχει η 924 GTS Clubsport έκδοση, αλλά δεν διαθέτει κανένα από τα έξτρα του Clubsport μοντέλου, όπως το roll-cage, τα bucket καθίσματα και την ελαφριά κατασκευή του.
Διάβασε ακόμα
Η Porsche ανακατασκευάζει την αγωνιστική Porsche 924 GTP του 1980
Η συγκεκριμένη Porsche 924 Carrera GTS θα βγει στο σφυρί από τον οίκο RM Sotheby’s στην δημοπρασία που θα λάβει μέρος στο Παρίσι, αύριο 5 Φεβρουαρίου. Ο οίκος εκτιμά ότι το αυτοκίνητο θα αλλάξει χέρια σε μια τιμή που θα κυμανθεί μεταξύ €220.000 και €280.000