Η Subaru Corporation, μητρική εταιρία της Subaru, προσχώρησε επισήμως στον όμιλο της Toyota, καθώς η τελευταία αύξησε το μετοχικό της μερίδιό στη Subaru Corporation από 16,83% σε 20%, πράγμα που σημαίνει ενίσχυση των δεσμών τους. Η ανακοίνωση έγινε τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν έγινε γνωστό ότι οι δύο εταιρίες εξελίσσουν τα νέα GT86 και BRZ, και πλέον η συμφωνία είναι επίσημη. Από την πλευρά της, η Subaru θα αγοράσει μετοχές της Toyota αξίας έως και 80 δισ. γιέν (741 εκατ. δολαρίων).

1

Η Subaru επανέλαβε ότι η εταιρική αυτή σχέση θα κάνει τους επιχειρηματικούς της δεσμούς ακόμα πιο ισχυρούς και θα συμβάλει στην σταθερή ανάπτυξή τους. Η Toyota και η Subaru συνεργάζονται από το 2005, όταν η GM ολοκλήρωσε την κακή συνεργασία της με την δεύτερη. Η Subaru δεν θα απορροφηθεί από την Toyota, τουλάχιστον όχι στο άμεσο μέλλον, καθώς αναμένεται να γίνει μια “συνδεδεμένη” εταιρεία της Toyota. Οι δύο εταιρίες δεν θα κατασκευάσουν περισσότερα rebadged οχήματα μαζί που, όπως τα BRZ/GT86, αλλά είναι δεδομένο ότι έρχονται μεγάλες αλλαγές στη Subaru.

Στο πλαίσιο του ομίλου, η Subaru επιδιώκει να επιταχύνει την έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογιών νέας γενιάς, όπως η αυτόνομη οδήγηση και η ηλεκτροκίνηση, τομείς στους οποίους υστερεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αυτό που ξέρουμε σήμερα είναι ότι η Subaru ετοιμάζει σε συνεργασία με την Toyota ένα ηλεκτρικό SUV, καθώς οι δύο εταιρίες αναπτύσσουν μια κοινή ηλεκτρική πλατφόρμα στην οποία θα μπορούν να κατασκευαστούν μεσαίου και μεγάλου μεγέθους επιβατικά αυτοκίνητα (C και D κατηγορίας, τόσο σεντάν όσο και SUV), ενώ θα συνεργαστούν και για την δημιουργία ενός κοινού ηλεκτρικού SUV της C κατηγορίας.

2

Η εν λόγω συνεργασία συνδυάζει τους δύο τομείς που κάθε μια από τις δύο εταιρίες εξειδικεύεται, με την Subaru να προσφέρει την εμπειρία της στον τομέα της τετρακίνησης και η Toyota στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, δύο στοιχεία που θα συμβάλουν ώστε να δημιουργηθούν ελκυστικά ηλεκτρικά μοντέλα. Τέλος, η Subaru συνεργάζεται με την Toyota και για το νέο WRX.