Η Renault σχεδιάζει περικοπές 2 δισ. ευρώ “χωρίς ταμπού” μέσα σε βάθος τριετίας

Σχετικά άρθρα

Το Groupe Renault ανακοίνωσε σήμερα πως κατά το 2019 εμφάνισε ζημιές. Αυτή ήταν η πρώτη χρονιά τα τελευταία 10 χρόνια, που ο γαλλικός όμιλος είδε τα ετήσια κέρδη του να έχουν αρνητικό πρόσημο και έτσι περιέκοψε το μέρισμα καθώς τα κέρδη της επλήγησαν από αρκετά προβλήματα, εν μέσω της ασθενούς ζήτησης παγκοσμίως για αυτοκίνητα.

Συγκεκριμένα, η Renault ανακοίνωσε καθαρές ζημιές 141 εκατ. ευρώ για το 2019, σημειώνοντας πτώση από τα καθαρά κέρδη των 3,30 δισ. ευρώ το 2018.

Το αποτέλεσμα ήταν χειρότερο από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, οι οποίοι ανέμεναν μεν πτώση αλλά θετικό αποτέλεσμα δε, σύμφωνα με τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις για καθαρά κέρδη 1,77 δισ. ευρώ.

Τα αποτελέσματα της Renault επλήγησαν από μια μεγάλη δαπάνη που αφορά στους φόρους στη Γαλλία (750+ εκατ. ευρώ), από τα μεγάλα χρηματικά πρόστιμα που της επεβλήθησαν από τις κινεζικές αρχές στις τοπικές της κοινοπραξίας, από την υπόθεση του Carlos Ghosh, καθώς και από το κόστος που συνδέεται με την αναδιάρθρωση και τις απομειώσεις. Ο εταίρος της Renault, η Nissan, είχε θετική συνεισφορά 242 εκατ. ευρώ στα αποτελέσματα.

Τα έσοδα του γαλλικού ομίλου μειώθηκαν κατά 3,3% στα 55,537 δισ. ευρώ, αντίστοιχα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 55,32 δισ. ευρώ. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους για το έτος διαμορφώθηκε στο 4,8%, ενώ η εταιρεία ανέμενε 5%. Η Renault ανακοίνωσε ότι θα προτείνει μέρισμα 1,10 ευρώ ανά μετοχή, χαμηλότερα από τα 3,55 ευρώ το 2018.

Κατά το 2019 το Groupe Renault είδε τις πωλήσεις του να μειώνονται κατά 3,4% σε σχέση με το 2018, πουλώντας 3.753.723 νέα οχήματα, έναντι 3.884.295 που είχε πουλήσει το 2018. Για το 2020 προβλέπει πως θα πουλήσει όσα αυτοκίνητα πούλησε και το 2019.

Για το 2020 το Groupe Renault προβλέπει το περιθώριο λειτουργικού κέρδους να μειωθεί ακόμη περισσότερο, κάπου στο 3% με 4%, εξαιτίας της αναμενόμενης μεταβλητότητας της ζήτησης, κυρίως στην αγορά της Κίνας, τόνισε η προσωρινή CEO της εταιρείας, Clotilde Delbos. Η Renault εκτιμά πως οι παγκόσμιες πωλήσεις νέων αυτοκινήτων θα μειωθούν το 2020, με τις αγορές της Ευρώπης και της Ρωσίας να μειώνονται κατά 3%.

Γι’αυτό και ο γαλλικός όμιλος ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει σε περικοπές κόστους ύψους 2 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Αν και δεν περιέγραψε αναλυτικά από που προέλθουν αυτές οι περικοπές, αυτό αναμένεται να γίνει τον Μάιο, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο μείωσης θέσεων εργασίας. Τον Μάιο θα ανακοινωθούν και κοινά σχέδια της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στις 2 Μαΐου τα αποκαλυπτήρια του Renault Symbioz

Από τις αρχές του έτους η Renault έχει γνωστοποιήσει ότι ετοιμάζει ένα μεσαίο crossover, το οποίο θα ονομαστεί Symbioz. Σήμερα, η γαλλική εταιρία ανακοίνωσε...

Επίσημο: Renault Captur facelift

Την ανανεωμένη έκδοση του Captur παρουσίασε σήμερα η Renault, μιας και το μοντέλο μετά από 4,5 χρόνια που βρίσκεται στην αγορά χρειαζόταν μια ανανέωση...

Τέλος εποχής για το Renault Zoe. Νέο Clio το 2026

H Renault σταμάτησε επίσημα την παραγωγή του Zoe στις 30 Μαρτίου 2024 (αν και στην πραγματικότητα σταμάτησε πολύ πριν από τα Χριστούγεννα), με περίπου...