Μετά από τρεις γενιές, 4 εκατομμύρια πωλήσεις σε 28 χρόνια, η Renault ανοίγει σήμερα μια νέα σελίδα για το δημοφιλές Twingo, καθώς η γαλλική εταιρία μόλις παρουσίασε την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου. Αυτή θα αντικαταστήσει σιγά σιγά την βενζινοκίνητη έκδοση, και το ντεμπούτο του μοντέλου θα γίνει στην έκθεση της Γενεύης, που ανοίγει τις πύλες της στις 3 Μαρτίου.

Όπως καταλαβαίνεις η γαλλική εταιρία πράττει όπως και η Mercedes με τα Smart EQ fortwo και EQ forfour. Η ηλεκτρική έκδοση του entry-level μοντέλου της γαλλικής εταιρίας ονομάζεται Twingo ZE, και τοποθετείται κάτω από το Zoe, το οποίο στη νέα του γενιά έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις και έχει γίνει πιο ποιοτικό στο εσωτερικό του.

Το powertrain (ηλεκτροκινητήρας, φορτιστής, μειωτήρα στροφών) του Twingo ZE βασίζονται στο νέο Zoe και κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Renault στην πόλη Cleon της Δυτικής Γαλλίας, αλλά το αυτοκίνητο συναρμολογείται στο εργοστάσιο της πόλης Novo Mesto στην Σλοβενία, εκεί που κατασκευάζεται σήμερα το Twingo.

Μηχανικά, φέρει τον ηλεκτροκινητήρα που διαθέτει το EQ forfour, ο οποίος αποδίδει 82 άλογα (60 kW) και παράγει μέγιστη ροπή 160 Nm. Για το 0-50 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 4 δευτ. ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 135 χλμ/ώρα.

Το Twingo ZE φέρει μια μπαταρία 21,3 kWh, βάρους 165 κιλών και με την μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου να είναι 16,3 kW/100 χλμ, η Renault ανακοινώνει ότι η μέση αυτονομία του είναι στα 180 χλμ., ενώ όταν κινείται αποκλειστικά σε αστικό κύκλο αυτή φτάνει τα 250 χλμ, πάντα σε κύκλο WLTP. Δεδομένου ότι η μέση ημερήσια μετακίνηση για τους ιδιοκτήτες μικρών αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι περίπου 30 χιλιόμετρα, η αυτονομία του επαρκεί για τη μετακίνηση μιας εβδομάδας χωρίς φόρτιση.

Το Eco mode ενεργοποιείται πιέζοντας ένα κουμπί στην κεντρική κονσόλα, προσφέροντας μια αυτονομία περίπου 215 χιλιομέτρων σε μικτές διαδρομές, περιορίζοντας την επιτάχυνση και την ανώτατη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Για την φόρτιση του Twingo ZE, το αυτοκίνητο φέρει φορτιστή 22 kW για γρήγορη φόρτιση, έτσι ώστε σε μισή ώρα να σου δίνει μια αυτονομία 80 χλμ. Όταν το συνδέσεις με απλή οικιακή πρίζα (2,3 kW) για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας (0-100%) χρειάζεται 13,5 ώρες, σε wallbox 3,7 kW χρειάζεται 8 ώρες, σε wallbox 7,4 kW χρειάζεται 4 ώρες, σε ταχυφορτιστή 11 kW χρειάζεται 2 ώρες και 10 λεπτά για το 0-80%, ενώ σε ταχυφορτιστή 22 kW μόλις 63 λεπτά για το 0-80%.

Αισθητικά, πρακτικά το ηλεκτρικό Twingo δεν διαφέρει από την βενζινοκίνητη έκδοση του, με τις μόνες αλλαγές να εντοπίζονται στα Z.E. Electric λογότυπα και στα μπλε γραφικά, ενώ το βύσμα φόρτισης βρίσκεται στο ίδιο σημείο που υπάρχει η τάπα ανεφοδιασμού βενζίνης στο βενζινοκίνητο Twingo. Στο εσωτερικό, δεν υπάρχουν αλλαγές, με τον λεβιέ ταχυτήτων να είναι πλέον ο μοχλός που επιλέγεις μεταξύ των τριών επιπέδων της ανάκτησης της ενέργειας.

Η Renault θέλει μέχρι το 2022 να προσφέρει στην αγορά 8 μοντέλα με μηδενικές εκπομπές ρύπων και ανάμεσά τους θα συναντάμε και ένα φθηνό ηλεκτρικό με κόστος 10.000 ευρώ στην Ευρώπη, όπως και ένα μεγαλύτερο μοντέλο, ενδεχομένως την ηλεκτρική έκδοση του Megane.