Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Governors Highway Safety Association των ΗΠΑ, το 2019 έχασαν τη ζωής του 6.590 πεζοί (+5%) στους δρόμους των ΗΠΑ, οι περισσότεροι τα τελευταία 30 χρόνια και σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Journal of Transport & Health, όσο πιο ακριβό είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο λιγότερες είναι οι πιθανότητες να δώσουν προτεραιότητα στους πεζούς να διασχίσουν τον δρόμο.
Η έρευνα του Πανεπιστημίου της Νεβάδα εξέτασε το κατά πόσο η συμπεριφορά του οδηγού μεταβάλλεται ανάλογα με το φύλο και το χρώμα του δέρματος του πεζού, αλλά και το κόστος του αυτοκινήτου που οδηγεί. Οι επιστήμονες διεξήγαγαν την μελέτη σε δύο διαβάσεις σε κεντρικούς δρόμους του Λας Βέγκας και ανακάλυψαν ότι οι πιθανότητες να σταματήσει ο οδηγός και να επιτρέψει στους πεζούς να περάσουν, μειώνεται κατά 3% για κάθε 1.000 δολάρια που προστίθενται στην αξία του αυτοκινήτου.
Οι ερευνητές θέλησαν να δουν εάν οι ιδιοκτήτες ακριβών και πολυτελών αυτοκινήτων διακατέχονται από “μία αίσθηση υπεροχής”, αδιαφορώντας για τους πεζούς, σε σύγκριση με τους ιδιοκτήτες φθηνότερων αυτοκινήτων.
Διάβασε επίσης
Για τις ανάγκες της έρευνας έβαλαν μια ομάδα πεζών (λευκός άνδρας, μαύρος άνδρας, λευκή γυναίκα και μαύρη γυναίκα) να περνά από τις διαβάσεις, καταγράφοντας τη συμπεριφορά των οδηγών.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι οδηγοί ακριβών αυτοκινήτων είναι λιγότερο πιθανό να επιτρέψουν στους άνδρες και στις γυναίκες να περάσουν τον δρόμο. Από τα 461 αυτοκίνητα που καταγράφηκαν στην έρευνα, το 27,98% έδωσε προτεραιότητα στους πεζούς, ανεξαρτήτου φύλου και χρώματος δέρματος. Το 31,33% σταμάτησε στις γυναίκες, το 24,06% στους άνδρες, το 31,17% στους λευκούς ανθρώπους και το 24,78% στους έγχρωμους.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι νεότεροι ηλικιακά οδηγοί και οι άνδρες οδηγοί παρουσιάζουν μια πιο επικίνδυνη συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι. Επίσης οι επιστήμονες παρατήρησαν πως ο πλούτος σχετίζεται με πιο ανήθικη συμπεριφορά, όπως το να μην δίνουν προτεραιότητα στους πεζούς σε μια διασταύρωση
Διάβασε ακόμη
Τα SUV έχουν 28% περισσότερες πιθανότητες να σκοτώσουν άλλους οδηγούς σε τροχαία
Επιστρέφοντας στα στατιστικά των θανάτων πεζών, σύμφωνα με τους ειδικούς οφείλονται στην έλλειψη ασφαλών διαβάσεων, αλλά και στην αύξηση των SUV και των pickups. Το 2018 έχασαν την ζωής τους 6.283 πεζοί από τροχαία δυστυχήματα.