Εδώ και περίπου τέσσερις μήνες υπάρχουν αναφορές από τη Γερμανία που θέλουν την Volkswagen να αντιμετωπίζει “τεράστια” προβλήματα στο λογισμικό του ID.3, προβλήματα που όπως φαίνεται, θα αναγκάσουν την γερμανική εταιρία να αναβάλει την έναρξη των πωλήσεων του μοντέλου, το οποίο έχει προγραμματιστεί για το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους.

Σύμφωνα με τις αναφορές, οι δοκιμαστές οδηγοί της εταιρίας αναφέρουν έως και 300 σφάλματα ημερησίως, κατά τις δοκιμές που διεξάγουν, με το κύριο πρόβλημα να εντοπίζεται στην βασική δομή του λογισμικού του ID.3, το οποίο αναπτύχθηκε “πολύ βιαστικά”, με στοιχεία του συστήματος να μην κατανοούν το ένα το άλλο και έτσι να εμφανίζονται τα σφάλματα.

Η VW έχει επιστρατεύσει περισσότερους από 10.000 μηχανικούς της, οι οποίοι εργάζονται σε υπερωρίες προκειμένου να λύσουν τα προβλήματα, κάτι που θα μπορούσε να καθυστερήσει την έναρξη των πωλήσεων του ID.3 ακόμη και έναν χρόνο, κάτι που αν συμβεί θα κοστίσει πολύ ακριβά στην Volkswagen, η οποία έχει επενδύσει πάνω στο ID.3 για να καταφέρει να μειώσει τον μέσο όρο εκπομπών του στόλου της.

Το δημοσίευμα θέλει τους μηχανικούς της VW αφού λύσουν τα προβλήματα, να πρέπει να εγκαταστήσουν το νέο λογισμικό στα 20.000+ ID.3 που θα έχουν ήδη κατασκευαστεί. Η συγκεκριμένη αναβάθμιση χρειάζεται να γίνει μέσω υπολογιστή, αλλά μετά, κάθε αναβάθμιση θα μπορεί να γίνεται μέσω over-the-air αναβαθμίσεων.

Σύμφωνα με την Suddeutsche Zeitung, ο Herbert Diess, CEO της Volkswagen, φέρεται να έχει χαρακτηρίσει την συγκεκριμένη ιστορία “ως μια απόλυτη καταστροφή”, με την VW να αναζητά να προσλάβει προγραμματιστές, αλλά για την ώρα δεν μπορεί να τους βρει, με την εταιρία να χάνει και σημαντικά στελέχη της, όπως ο Martin Hofmann, ο διευθυντής του τμήματος τεχνολογίας πληροφορικής της VW, που εγκαταλείπει την γερμανική εταιρία στα τέλη του μήνα, Ο Martin Hofmann ήταν υπεύθυνος για την πληροφορική σε όλο το VW Group και έχει διαδραματίσει βασικό ρόλο στην ανάπτυξη της ηλεκτρονικής κινητικότητας του ομίλου.

Το δημοσίευμα της Suddeutsche Zeitung, επικαλούμενο ανώνυμες πηγές, αναφέρει πως η Volkswagen δυσκολεύεται να βρεις νέους προγραμματιστές, μιας και αυτοί είναι εξαιρετικά δημοφιλείς στην αγορά εργασίας και προτιμούν να δουλέψουν σε άλλες εταιρίες. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Volkswagen θα ξεκινήσει τις παραδόσεις του ID.3 το καλοκαίρι, αλλά τα αυτοκίνητα δεν θα έχουν το τελικό λογισμικό, κάτι που θα τα κάνει να έχουν λιγότερες λειτουργίες, με την εταιρία να αναβαθμίζει το λογισμικό τους αργότερα, ώστε τα αυτοκίνητα να είναι πλήρως λειτουργικά. Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστές ποιες θα είναι αυτές οι λειτουργίες που δεν θα υποστηρίζονται αρχικά.

Άλλο σενάριο, θέλει την εταιρία να παραδίδει ελάχιστα ID.3, προκειμένου να δείξει πως ξεκίνησαν οι παραδόσεις του μοντέλου, αλλά τα αυτοκίνητα αυτά δεν θα είναι πλήρως λειτουργικά, με ανώνυμη πηγή να λέει στη Suddeutsche Zeitung πως η Volkswagen θα “κατασκευάσει στο χέρι τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα”, αφού μέχρι σήμερα δεν υπάρχει η δυνατότητα μαζικής παραγωγής τους.

Η Volkswagen πρέπει να πουλήσει 100.000 ID.3 για να επιτύχει έναν αρκετά χαμηλό μέσο όρο CO2 και συνεπώς να μην καταβάλει πρόστιμο στην Ε.Ε. Από την άλλη πλευρά, μετά το dieselgate , η Volkswagen δεν θέλει να πάρει και πάλι αρνητικά τα νέα λόγω της μέσης τιμής του CO2.