Η Aston Martin έχει δημιουργήσει έναν νέο ατμοσφαιρικό 6,5-λίτρων V12 κινητήρα, με περιεχόμενη γωνία 65 μοιρών για την Valkyrie. Ο κινητήρας αποδίδει 1.014 άλογα (1.000 bhp) στις 10.500 σ.α.λ, με 740 Nm ροπής στις 7.000 σ.α.λ, έχοντας όριο περιστροφής 11.100 σ.α.λ.

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα υβριδικό σύστημα απόδοσης 116 ίππων με 280 Nm ροπής, με το σύνολο να παράγει 1.160 άλογα στις 10.500 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή ανέρχεται στα 900 Nm και παράγεται στις 6.000 σ.α.λ.

Στο video αυτό θα δεις τον Jason Fenske του Engineering Explained να εξηγεί τον κινητήρα της Aston Martin Valkyrie, αλλά και τον κινητήρα του Gordon Murray T.50, τον ατμοσφαιρικό V12 3,9-λίτρων απόδοσης 650 ίππων με 450 Nm ροπής, με τον κόφτη στροφών να αγγίζει τις 12.100 σ.α.λ. Και οι δύο κινητήρες έχουν αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Cosworth.

Στην Valkyrie, ο κινητήρας αποτελεί δομικό στοιχείο του αυτοκινήτου, μιας και αν τον αφαιρέσεις δεν θα ενώνει τίποτα τους μπροστά τροχούς με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας ουσιαστικά είναι η ένωση τεσσάρων τρικύλινδρων κινητήρων, με την λύση αυτή να επιλέγεται τόσο για εξοικονόμηση χώρου, όσο και για να μπορεί να περάσει με επιτυχία τα τεστ εκπομπών ρύπων.

Όπως εύκολα καταλαβαίνεις κάνει χρήση τεχνολογιών και υλικών που χρησιμοποιούνται στην Formula 1. Το βάρος του ανέρχεται στα 206 κιλά, με τη βρετανική εταιρία να αναφέρει πως ο στροφαλοφόρος άξονας ξεκινά να δημιουργείται από μια συμπαγής χαλύβδινη μπάρα διαμέτρου 17 εκατοστών και μήκους 77,5 εκατοστών και με χρήση θερμικής επεξεργασίας, η ολοκλήρωσή του απαιτεί 6 μήνες εργασιών, με το 80% του χάλυβα της μπάρας να αφαιρείται. Αποτέλεσμα είναι η δημιουργία ενός στροφαλοφόρου άξονα που ζυγίζει 50% λιγότερο από αυτόν του V12 κινητήρα της One-77.

Σύμφωνα με τον Bruce Wood, τον τεχνικό διευθυντή της Cosworth,ο κινητήρας θα χρειάζεται “ανακατασκευή” κάθε 100.000 χλμ. Όπως είπε, όταν ο κινητήρας διανύσει 100.000 χλμ τότε οι μηχανικοί της Aston Martin θα πρέπει να ελέγξουν το μπλοκ για πιθανές ρωγμές, ενώ θα αντικαταστήσουν τα πιστόνια και τις βαλβίδες.

Τόνισε πως αυτή είναι η πρόβλεψή τους και πως δεν είναι βέβαιο πως θα δημιουργηθούν ρωγμές στο μπλοκ. Αυτοί όμως θέλουν να έχουν “το κεφάλι τους ήσυχο” και έτσι πρότειναν να γίνεται ένας διεξοδικός έλεγχος του κινητήρα. Ο ίδιος πρόσθεσε πως το όριο περιστροφής του κινητήρα δεν είναι 11.100 σ.α.λ όπως αναφέρει η Aston Martin, αλλά 11.400 σ.α.λ.