Η Ford ανακοίνωσε ζημιές ύψους 2 δισ. δολαρίων (682 εκατ. δολάρια προ φόρων) για το πρώτο τρίμηνο του 2020, ενώ η εταιρεία “βλέπει” ακόμα μεγαλύτερες ζημιές για το δεύτερο τρίμηνο, καθώς δέχεται μεγάλο πλήγμα από την κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού.

Συγκεκριμένα, η Μπλε Οβάλ εταιρία κατέγραψε 2 δισεκατομμύρια δολάρια ζημιές το πρώτο τρίμηνο, ενώ στο αντίστοιχο διάστημα το 2019 είχε παρουσιάσει κέρδη 1,1 δισ. δολαρίων. Οι πωλήσεις της Ford μειώθηκαν κατά 15% στα 34,3 δισεκατομμύρια δολάρια από 40,3 δισεκατομμύρια δολάρια πριν από έναν χρόνο. Η εταιρία έχασε 23 σεντ ανά μετοχή, την ώρα που οι εκτιμήσεις έλεγαν για απώλειες 8 σετν ανά μετοχή.

Η Ford δήλωσε ότι η εταιρεία θα αντιμετωπίσει μεγαλύτερη κρίση το δεύτερο τρίμηνο, αναμένοντας ζημιές άνω των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς “ο όγκος του κλάδου από έτος σε έτος μειώνεται σημαντικά σε κάθε περιοχή”.

Η εταιρία μάλιστα δηλώνει πως εάν δεν υπήρχε η πανδημία του κορωνοϊού, θα είχε παρουσιάσει κέρδη πρώτου τριμήνου ύψους 1,4 δισ. δολαρίων, ενώ παρά την πανδημία, συνεχίζεται το σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρίας, ύψους 11 δισ. δολαρίων. Παρά την πανδημία, η Ford σημείωσε κέρδη προ φόρων 346 εκατ. δολαρίων στη Βόρειο Αμερική.

Η Ford έχει αντλήσει μέχρι σήμερα 13,4 δισ. δολάρια από την πιστωτική της γραμμή και 2 δισ. δολάρια από τη συμπληρωματική πιστωτική της γραμμή και έχει εκδώσει 8 δισεκατομμύρια δολάρια αυτό τον μήνα σε μη εξασφαλισμένα ομόλογα για να ενισχύσει τον ισολογισμό της, με επιτόκια από 8,5% έως 9,625%.

H Ford και η Ford Credit στις 24 Απριλίου είχαν ρευστότητα 35,1 δισεκατομμυρίων και 28 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αντίστοιχα, ανέφερε η εταιρεία, συμπληρώνοντας πως τα χρήματα αυτά είναι αρκετά για να καλύψουν τις δραστηριότητές των εταιριών μέχρι το τέλος του έτους, ακόμη και αν δεν επανεκκινήσουν τα εργοστάσια των ΗΠΑ, τα οποία είναι πιθανό να ξεκινήσουν ξανά την λειτουργία τους από τις 18 Μαΐου.

Χθες η Ford ανακοίνωσε πως από την ερχόμενη Δευτέρα 4 Μαΐου, επαναλειτουργούν τα εργοστάσιά της στην Ευρώπη και πως θα υπάρξει μια “σταδιακή ράμπα” τους επόμενους μήνες πριν η πλήρης παραγωγή ξαναρχίσει παγκοσμίως με “σταδιακό τρόπο”.

Παράλληλα, ο CEO της εταιρίας, Jim Hackett, ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, πως η πανδημία έχει ως αποτέλεσμα να καθυστερήσει η παρουσίαση νέων μοντέλων, όπως τα Bronco και Bronco Sport, ενώ θα καθυστερήσουν οι παραδώσεις του Mustang Mach-E και του ανανεωμένου F-150.