Στις αρχές του μήνα η BYD Auto ανακοίνωσε πως εισέρχεται στην ευρωπαϊκή αγορά, με την κινέζικη εταιρία να προσφέρει επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα, αρχικά στη Νορβηγία. Το πρώτο της μοντέλο για την Ευρώπη θα γίνει διαθέσιμο αργότερα μέσα στο έτος και θα είναι το BYD Tang EV600, ένα μεσαίου μεγέθους SUV.

Σήμερα, όμως, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας και ο δεύτερος μεγαλύτερος στον κόσμο πίσω από την Tesla, έκανε επίσημα γνωστό ότι και το Han θα γίνει διαθέσιμο στη ήπειρο μας. Το πολυτελές ηλεκτρικό θα έχει μια τιμή που θα κυμαίνεται από τα €45.000 έως €55.000. Η κυκλοφορία του στην Κίνα θα ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2020, για να ακολουθήσει μελλοντικά και η Ευρώπη.

Το Han παρουσιάστηκε στις αρχές του χρόνου, με το νέο μεσαίου μεγέθους σεντάν της BYD να προσφέρεται τόσο ως plug-in υβριδικό, όσο και ως αμιγώς ηλεκτρικό. Μιλώντας εν προκειμένου για την δεύτερη έκδοση, η κινέζικη εταιρία έκανε γνωστό ότι το συγκεκριμένο μοντέλο θα διαθέτει μια σημαντική τεχνολογία που θα φέρει τα πάνω-κάτω στον τομέα της ασφάλειας των μπαταριών στα ηλεκτρικά οχήματα.

Ο λόγος για την μπαταρία Blade (Blade Battery), ένα σχέδιο που η BYD ισχυρίζεται ότι έχει 50% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από ένα συμβατικό πακέτο μπαταριών, ενώ παράλληλα προστατεύει από φωτιές που προκαλούνται από θερμική διαφυγή.

Η νέα μπαταρία χρησιμοποιεί τεχνολογία σιδήρου φωσφορικού-λιθίου (LFP), έχει μειωμένο κόστος και τοποθετείται σε μια συμβατική συσκευασία μπαταριών. Η BYD επανασχεδίασε τα συμβατικά πρισματικά κελιά της μπαταρίας και πλέον αυτά είναι λεπτές και μακριές κυψέλες, οι οποίες αποτελούν δομικός μέρος (δοκοί) της συσκευασίας, κάτι που απλοποιεί τον σχεδιασμό της συσκευασίας.

Η BYD υποστηρίζει ότι στις συμβατικές μπαταρίες, μόνο το 40% του όγκου της μπαταρίας είναι οι ίδιες οι μπαταρίες, με τα κελιά να αποτελούν το 80% της μονάδας και τα δομοστοιχεία να λαμβάνουν το 50% της συσκευασίας. Στην περίπτωση της Blade Battery, η οποία φέρει την τεχνολογία CTP (cell-to-pack), οι μπαταρίες λαμβάνουν το 60% του όγκου της συσκευασίας, δηλαδή μια βελτίωση κατά 50%.

Το ηλεκτρικό Han θα έχει αυτονομία 605 χλμ. σε κύκλο NEDC, ενώ για το 0-100 χλμ/ώρα θα χρειάζεται μόλις 3,9 δευτερόλεπτα.