Ο Luca de Meo ανέλαβε τα καθήκοντα του ως νέος διευθύνων σύμβουλος της Renault την 1η Ιουλίου και πέφτει αμέσως “στα βαθιά”, καθώς έχει μπροστά του να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση που έχει περιέλθει η γαλλική εταιρία.

Σύμφωνα με τον de Meo, για να επιστρέψει η Renault στην κερδοφορία θα πρέπει να μετατοπίσει την εστίασή της στα πιο κερδοφόρα συμπαγή οχήματα, και όχι στα μικρά αυτοκίνητα, τα οποία τώρα αποτελούν το 70% των πωλήσεών της.

Ο Ιταλός τόνισε ότι οι compact κατηγορίες έχουν γίνει το “κέντρο βάρους” της Ευρώπης, και ότι η Renault θα παρουσιάσει τη νέα γκάμα τέτοιων οχημάτων στα τέλη του 2022, συμπεριλαμβανομένου ενός συμπαγούς ηλεκτρικού SUV, βασισμένο σε μια πλατφόρμα βελτιστοποιημένη για ηλεκτρικά μοντέλα.

Η παρουσίαση του νέου στρατηγικού πλάνου της Renault θα γίνει από τον de Meo στις αρχές του 2021 και κατά την διάρκεια της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρίας, είπε ότι τις προηγούμενες τέσσερις εβδομάδες αυτός και τα στελέχη της Renault έχουν λάβει περισσότερες αποφάσεις για τα μελλοντικά προϊόντα από ό,τι τα τελευταία δύο χρόνια, τονίζοντας:

Είμαι τύπος των προϊόντων, οπότε νομίζω ότι το πρώτο πράγμα που έπρεπε να κάνω ως επίθεση ήταν να δω το χαρτοφυλάκιο προϊόντων. Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, έχουμε επεξεργαστεί ουσιαστικά το σχέδιο των μελλοντικών προϊόντων, ώστε να επενδύσουμε τα χρήματα μας σε πιο κερδοφόρες και αναπτυσσόμενες κατηγορίες.

Σύμφωνα με τον de Meo, το βασικό μειονέκτημα της Renault στη σύνθεση της γκάμας της είναι ο συνδυασμός προϊόντων, ειδικά σε σύγκριση με το PSA Group, με τη Renault να θέλει να επικεντρωθεί στην επιστροφή στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς, ήτοι στο C και C+ segment.

Η Renault έχει ανακοινώσει ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης ύψους 2 δισ. ευρώ, στο οποίο περιλαμβάνει και τη μείωση κατά 20% της γκάμας των μοντέλων της. Επίσης περιλαμβάνει τη μείωση της παγκόσμιας παραγωγής στα 3,3 εκατ. οχήματα έως το 2024 από 4 εκατ. το 2019. Αναφορές θέλουν τα Espace, Scenic και Talisman να καταργούνται.