Η Cadillac παρουσίασε προ ημερών το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το Lyriq που θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2022, με αρχική τιμή κάτω από 60.000 δολάρια. Σύμφωνα με την Cadillac το μοντέλο παραγωγής θα είναι παρόμοιο κατά 80-85% με αυτό που βλέπεις στις φωτογραφίες και θα βασίζεται στη νέα αρθρωτή BEV3 πλατφόρμα της GM, η οποία είναι αρκετά ευέλικτη, μιας και πάνω σε αυτή θα κατασκευαστούν συμπαγή crossovers, SUVs, coupes, pickups, σεντάν, crossovers coupes, επαγγελματικά οχήματα, αλλά και τα Cruise Origin και Cruise Cargo Pod.

Στα ακόλουθα video η Cadillac μας παρουσιάζει και μας αναλύει κάθε λεπτομέρεια του Lyriq που θα φέρει τις νέες Ultium μπαταρίες που στην έκδοση των 100 kWh θα χαρίζουν αυτονομία μεγαλύτερη των 480 χιλιομέτρων ανά φόρτιση. Το μοντέλο θα προσφέρεται τόσο ως πισωκίνητο όσο και ως τετρακίνητο με τις μπαταρίες να υποστηρίζουν ταχυφόρτιση έως 150 kW.

Οι Ultium μπαταρίες, σύμφωνα με την GM, είναι μοναδικές στη βιομηχανία, επειδή οι μεγάλες σε σχήμα κυψέλες μπορούν να στοιβάζονται κάθετα ή οριζόντια μέσα στο πακέτο μπαταριών. Αυτό επιτρέπει στους μηχανικούς να βελτιστοποιούν την αποθήκευση και τη διάταξη ενέργειας της μπαταρίας για κάθε σχεδιασμό οχήματος ξεχωριστά.

Αυτός ο σπονδυλωτός σχεδιασμός επιτρέπει στην GM να δημιουργεί μπαταρίες με χωρητικότητες που κυμαίνονται από 50 έως 200 kWh, που θα προσφέρουν αυτονομία ανά φόρτιση μεγαλύτερη από 644 χιλιόμετρα.

Οι Ultium μπαταρίες διαθέτουν τη νέα NCMA χημική σύσταση που μειώνει την ποσότητα του κοβαλτίου που απαιτείται κατά περίπου 70%. Η σύσταση της μπαταρίας εκτός από κοβάλτιο αποτελείται από νικέλιο, μαγγάνιο και αλουμίνιο.

Η GM συνεργάζεται με την LG Chem για να κατασκευάσει τις Ultium μπαταρίες σε ένα νέο εργοστάσιο στο Οχάιο. Η GM σχεδιάζει να κατασκευάσει τις μπαταρίες με όσο το δυνατόν περισσότερα υλικά από τη Βόρεια Αμερική και να συνεχίσει να ανακυκλώνει όσο το δυνατόν περισσότερες μπαταρίες στο τέλος της ζωής τους. Η GM σημειώνει ότι έχει ανακυκλώσει το 100% των μπαταριών που έχουν επιστραφεί μέχρι τώρα μέσω εγγύησης. Το εργοστάσιο του Οχάιο, που θα καταλαμβάνει έκταση ίση με το μέγεθος 30 γηπέδων ποδοσφαίρου, θα έχει χωρητικότητα 30 GWh σε πλήρη παραγωγή.

Στο εσωτερικό την παράσταση κλέβει η τεράστια οθόνη μήκους 33″ και ύψους 5″. Η οθόνη είναι κοίλη, κατασκευασμένη από ένα συνεχόμενο γυαλί και αποτελείται από τρία τμήματα, με το αριστερό και δεξί μέρος να είναι αφής, ενώ το τμήμα του πίνακα οργάνων ελέγχεται είτε μέσω του περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στη κεντρική κονσόλα, είτε μέσω των κουμπιών στο τιμόνι.

Επίσης υπάρχει head-up display δύο επιπέδων επαυξημένης πραγματικότητας, με το κοντινό επίπεδο να δείχνει πληροφορίες όπως η ταχύτητα, ενώ το μακρινό επίπεδο δείχνει λεπτομέρειες του συστήματος πλοήγησης και άλλες σημαντικές ειδοποιήσεις. Το Lyriq θα μπορεί να αναγνωρίσει τον οδηγό κατά την είσοδό του και θα προσαρμόζεται σύμφωνα με τα δικά του θέλω.

Θα φέρει επίσης τη πιο πρόσφατη έκδοση του συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης Super Cruise, αλλά και μια νέα τεχνολογία ακύρωσης του θορύβου που παράγεται από την κύλιση του αυτοκινήτου στον δρόμο, με περισσότερα μικρόφωνα και επιταχυνσιόμετρα, έτσι ώστε να προσφέρει “μια ήρεμη εμπειρία στη καμπίνα”.