Η GM παρουσίασε το ηλεκτρικό της όραμα, τα πλάνα για την ηλεκτρική εποχή, με τις Chevrolet, Cadillac, Buick και GMC να προσφέρουν στην αγορά ηλεκτρικά μοντέλα.

1Τουλάχιστον 11 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2023

Εκτός από το GMC Hummer EV των 1.000 ίππων, το οποίο θα παρουσιαστεί επίσημα στις 20 Μαΐου, η GM έκανε γνωστό πως το επόμενο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί τον Απρίλιο.

2

Πρόκειται για το ηλεκτρικό crossover της Cadillac που θα ονομαστεί Lyriq, ενώ το τρίτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αμερικάνικης εταιρίας που θα παρουσιαστεί εντός του έτους είναι μια νέα έκδοση του Chevrolet Bolt, η οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει προς τα τέλη του έτους και θα φέρει νέους προφυλακτήρες, νέα φωτιστικά σώματα, νέα καθίσματα και νέα κεντρική κονσόλα.

Το Lyriq διαθέτει μια τεράστια οθόνη 34″ στο κέντρο του ταμπλό, με τις ζάντες του αυτοκινήτου να είναι 22″. Οι πόρτες ανοίγουν και κλείνουν αυτόματα με το πάτημα ενός κουμπιού που βρίσκεται “κρυμμένο” πάνω στις πόρτες, ενώ στο εσωτερικό του συναντάμε ξύλινες και μεταλλικές επιφάνειες.

3

Το GMC Hummer EV θα προσφέρεται και σε Targa έκδοση με αφαιρούμενη οροφή, ενώ εκτός από pickup θα υπάρχει και μια κλειστή SUV έκδοση του.

4

Το καλοκαίρι του 2021 θα παρουσιαστεί το Bolt EUV, η crossover έκδοση του Bolt, που ήδη έχει διαρρεύσει, το οποίο θα γίνει το πρώτο μη-Cadillac μοντέλο που θα εφοδιάζεται με το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Super Cruise. Σύμφωνα με την GM, έως το 2023, το Super Cruise θα βρίσκεται σε 22 μοντέλα της.

Το Bolt EUV έχει μήκος 4.264 mm, μεταξόνιο 2.675 mm, όντας 99 mm μακρύτερο από το Bolt, με το μεταξόνιο του να έχει αυξηθεί κατά 74 mm. Μηχανικά, το αποκλειστικά προσθιοκίνητο όχημα, εξοπλίζεται με τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα που συναντάμε στο Bolt απόδοσης 200 ίππων με 360 Nm ροπής, με την μπαταρία του να προσφέρει αυτονομία 383 χιλιομέτρων ανά φόρτιση.

5

Η Chevrolet θα προσφέρει ένα ηλεκτρικό crossover που θα έχει οθόνη αφής 18″ στο κέντρο του ταμπλό, με την Buick να διαθέτει στη γκάμα της δύο crossover, ένα μεσαίου μεγέθους παρόμοιο με τα Cadillac Lyriq και το προαναφερθέν μοντέλο της Chevrolet, αλλά και ένα μικρότερο crossover, στο μέγεθος του Chevrolet Bolt EUV.

6

Και τα δύο θα διαθέτουν στη κεντρική κονσόλα μια τεράστια οθόνη 30″. Επίσης η Cadillac, εκτός από το Lyriq θα προσφέρει και ένα μεγαλύτερο ηλεκτρικό SUV, παρόμοιου μεγέθους με το Escalade.

7

Η Cadillac θα βγάλει στην αγορά και το Celestiq, ένα κατασκευασμένο στο χέρι σεντάν μοντέλο που θα γίνει η ναυαρχίδα της εταιρίας. Αυτό θα κατασκευαστεί σε περιορισμένη παραγωγή, αντιπροσωπεύοντας την “απόλυτη εμπειρία πολυτέλειας με υψηλά επίπεδα εξατομίκευσης”. Θα είναι τετραθέσιο και θα διαθέτει ζάντες 23″.

8

Στο εσωτερικό του θα συναντάμε πολλές οθόνες, επιφάνειες αφής, μια μεγάλη καμπυλωτή οθόνη στο μπροστά ταμπλό, ξύλινα και μεταλλικά διακοσμητικά, κρυφό ατμοσφαιρικό LED φωτισμό αλλά και πολλές ακόμη πολυτέλειες.

9Νέα πλατφόρμα

Η GM παράλληλα ανακοίνωσε σήμερα και τη νέα αρθρωτή πλατφόρμα που αναπτύσσει για τα ηλεκτρικά οχήματά της. Η νέα BEV3 πλατφόρμα είναι αρκετά ευέλικτη, μιας και πάνω σε αυτή θα κατασκευαστούν συμπαγή crossovers, SUVs, coupes, pickups, σεντάν, crossovers coupes, επαγγελματικά οχήματα, αλλά και τα Cruise Origin και Cruise Cargo Pod.

10Νέες μπαταρίες

Η GM ανακοίνωσε επίσης και τις νέες Ultium μπαταρίες που θα βρίσκονται στα νέα της ηλεκτρικά μοντέλα. Αυτές, σύμφωνα με την GM είναι μοναδικές στη βιομηχανία, επειδή οι μεγάλες σε σχήμα κυψέλες μπορούν να στοιβάζονται κάθετα ή οριζόντια μέσα στο πακέτο μπαταριών. Αυτό επιτρέπει στους μηχανικούς να βελτιστοποιούν την αποθήκευση και τη διάταξη ενέργειας της μπαταρίας για κάθε σχεδιασμό οχήματος ξεχωριστά.

Αυτός ο σπονδυλωτός σχεδιασμός επιτρέπει στην GM να δημιουργεί μπαταρίες με χωρητικότητες που κυμαίνονται από 50 έως 200 kWh, που θα προσφέρουν αυτονομία ανά φόρτιση μεγαλύτερη από 644 χιλιόμετρα.

11

Οι Ultium μπαταρίες διαθέτουν τη νέα NCMA χημική σύσταση που μειώνει την ποσότητα του κοβαλτίου που απαιτείται κατά περίπου 70%. Η σύσταση της μπαταρίας εκτός από κοβάλτιο αποτελείται από νικέλιο, μαγγάνιο και αλουμίνιο.

Οι ηλεκτροκινητήρες που θα αντλούν ενέργεια από τις νέες μπαταρίες αναπτύσσονται εσωτερικά από την ίδια την GM, με τα μοντέλα να είναι προσθιοκίνητα, πισωκίνητα και τετρακίνητα, με την GM να τονίζει πως τα ηλεκτρικά της μοντέλα υψηλών επιδόσεων θα είναι τετρακίνητα και θα είναι ικανά να κάνουν τα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 3 δευτερόλεπτα.

Τα περισσότερα από τα επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα της General Motors θα διαθέτουν μπαταρίες 400 volt με δυνατότητα ταχυφόρτισης μέχρι 200 kW. Τα pickups ωστόσο θα έχουν μπαταρίες 800 volt που θα υποστηρίζουν ταχυφορτιστές έως 350 kW.

12

Η GM δηλώνει πως τα μελλοντικά της ηλεκτρικά μοντέλα θα είναι φθηνότερα, μιας και η κοινοπραξία της με την LG Chem θα καταφέρει να μειώσει το κόστος των μπαταριών κάτω από 100 δολάρια ανά kWh. Συνολικά η GM θα προσφέρει μόλις 19 διαφορετικούς συνδυασμούς μπαταρίας/ηλεκτροκινητήρα, πολύ λιγότερους από τους 550 συνδυασμούς κινητήρων εσωτερικής καύσης/κιβωτίων ταχυτήτων που προσφέρει σήμερα.

Η GM συνεργάζεται με την LG Chem για να κατασκευάσει τις Ultium μπαταρίες σε ένα νέο εργοστάσιο στο Οχάιο. Η GM σχεδιάζει να κατασκευάσει τις μπαταρίες με όσο το δυνατόν περισσότερα υλικά από τη Βόρεια Αμερική και να συνεχίσει να ανακυκλώνει όσο το δυνατόν περισσότερες μπαταρίες στο τέλος της ζωής τους. Η GM σημειώνει ότι έχει ανακυκλώσει το 100% των μπαταριών που έχουν επιστραφεί μέχρι τώρα μέσω εγγύησης. Το εργοστάσιο του Οχάιο, που θα καταλαμβάνει έκταση ίση με το μέγεθος 30 γηπέδων ποδοσφαίρου, θα έχει χωρητικότητα 30 GWh σε πλήρη παραγωγή.

13

Η General Motors τονίζει πως το ηλεκτρικό της πλάνο θα είναι κερδοφόρο, μιας και πιστεύει πως οι εκτιμήσεις που μιλούν πως την πενταετία 2025-2030 θα πουληθούν περί τα 3 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα, είναι συντηρητικές, με την εταιρία να προσδοκά σε ακόμη μεγαλύτερες πωλήσεις.