Ήταν Νοέμβριος του 2011 όταν η Subaru παρουσίασε την πρώτη γενιά του BRZ, με την εικόνα της εταιρίας να ενισχύεται παγκοσμίως με την έλευση του στην αγορά. Σήμερα, η ιαπωνική εταιρία πραγματοποίησε τα παγκόσμια αποκαλυπτήρια του νέου μοντέλου, το οποίο -δυστυχώς- δεν θα πωλείται στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με την εταιρία, το νέο BRZ έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση στον οδηγό, μια πραγματική ταυτότητα του sport αυτοκινήτου της, καθώς και περισσότερη “ηρεμία” ως πρόσθετη αξία. Ως σπορ αυτοκίνητο που επιτρέπει σε κάθε οδηγό να ζήσει την απόλαυση της οδήγησης, το νέο BRZ έχει υποστεί σημαντική εξέλιξη σε όλες τις πτυχές του.
1
Αποτελεί και πάλι προϊόν συνεργασίας με την Toyota και βασίζεται σε μια τροποποιημένη έκδοση του τρέχοντος πλαισίου. Ωστόσο, αξιοποιώντας τις γνώσεις και τις τεχνικές που αντλήθηκαν από την ανάπτυξη της πλατφόρμας Subaru Global Platform, καθώς και υιοθετώντας νέες μεθόδους -όπως κατασκευή εσωτερικών πλαισίων και εφαρμογή δομικής κόλλας- το νέο αμάξωμα προσφέρει αύξηση κατά 60% στην πρόσθια πλευρική κάμψη και 50% αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας του. Εξαιτίας αυτών, το αυτοκίνητο έχει βελτιωμένη απόκριση στις εντολές του τιμονιού, έχει πιο εύκολο χειρισμό και προσφέρει μεγαλύτερη πρόσφυση στις στροφές.
2
Η χρήση αλουμινίου στην οροφή, στα μπροστινά φτερά και στο καπό ελαχιστοποιεί την αύξηση βάρους εξαιτίας του μεγαλύτερου κινητήρα και των πρόσθετων δομικών βελτιώσεων, σχεδιασμένες για ακόμη καλύτερη παθητική ασφάλεια. Επιπλέον, η χρήση του αλουμινίου συμβάλλει στη βελτιστοποίηση της κατανομής του βάρους και στη μείωση του κέντρου βάρους, το οποίο βρίσκεται πιο χαμηλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Το νέο νούμερο δεν ανακοινώνεται, αλλά το κέντρου βάρους του προηγούμενου μοντέλου ήταν στα 475 χλστ.
3
Σχεδιαστικά, το νέο sport coupe της ιαπωνικής εταιρία διατηρεί τις αναλογίες του προηγούμενου μοντέλου, με τον σχεδιασμό του εμπρός και πίσω μέρους να είναι εντελώς καινούριος, με το κάλυμμα του χώρου αποσκευών να ενσωματώνει μια ducktail αεροτομή. Παρατηρώντας το προφίλ οι αλλαγές δεν είναι πολλές και περιορίζονται στα αεριζόμενα εμπρός φτερά, τα οποία συμβάλλουν στη μείωση της πίεσης που δημιουργείται εντός των θόλων των τροχών.
4
Οι νέες ζάντες είναι ίδιες με αυτές του Toyota GR Yaris, και στην Premium έκδοση εξοπλισμού είναι 17 ιντσών με ελαστικά 215/45, ενώ στην έκδοση Limited είναι 18 ιντσών με ελαστικά 215/40, τα οποία είναι Michelin Pilot Sport 4 ανεξαρτήτου διάστασης. Έχει μήκος 4.265 (+65 χλστ.), πλάτος 1.775 (+5 χλστ.), ύψος 1.310 (+40 χλστ), και μεταξόνιο 2.575 (+5 χλστ). Η μπροστά ανάρτηση διαθέτει γόνατα MacPherson και πίσω υπάρχουν διπλά ψαλίδια.
5Εσωτερικό
6
Το BRZ δεν θυσιάζει την καθημερινή άνεση και πρακτικότητα, προσφέροντας 2+2 διάταξη καθισμάτων. Τα πτυσσόμενα πίσω καθίσματα δημιουργούν έναν χρήσιμο χώρο φορτίου, όπου μπορεί να χωρέσει ένα ποδηλάτου βουνού, μπαστούνια του γκολφ ή ακόμη και τέσσερα ελαστικά και εργαλεία για τα track days που θα συμμετάσχει ο ιδιοκτήτης του.
7
Το ταμπλό είναι νέο, με κάθε λεπτομέρεια να είναι επικεντρωμένη στον οδηγό. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, με το σημείο εστίασης να είναι το κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο, που πλαισιώνεται από το ψηφιακό ταχύμετρο. Στα αριστερά του ταχύμετρου υπάρχει ένας προγραμματιζόμενος μετρητής που μπορεί να αλλάξει για να δείξει διάφορες ενδείξεις (θερμοκρασία νερού, g-meter κλπ). Όταν ενεργοποιηθεί το track mode, το ταχύμετρο μετατρέπεται σε γραμμικό γράφημα με έγχρωμη οθόνη που επιτρέπει γρήγορη ανάγνωση.
Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει μια οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Starlink, που φέρει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto.
8Κινητήρας
9
Κάτω από το καπό συναντάμε έναν νέο κινητήρα, ο οποίος έχει κατά 15% αυξημένη ροπή. Ο λόγος για την ατμοσφαιρική έκδοση του 2,4-λίτρων τετρακύλινδρου boxer κινητήρα (FA24) της Subaru, ο οποίος αποδίδει 228 άλογα στις 7.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής στις 3.700 σ.α.λ. Η σχέση συμπίεσης του είναι 13,5:1, η διάμετρος του κινητήρα των εμβόλων είναι 94 χλστ. και η διαδρομή του στα 86 χλστ.
Ο κινητήρας συνδυάζεται τόσο με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, όσο και με ένα νέο 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με το βάρος του αυτοκινήτου να κυμαίνεται από 1.276 έως 1.306 κιλά, ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού και το κιβώτιο ταχυτήτων.
10
Για οδήγηση στην πίστα, το σύστημα πρόσφυσης και σταθερότητας Vehicle Stability Control (VSC) προσφέρει στον οδηγό πέντε διαφορετικές ρυθμίσεις. Το σύστημα έχει επανασχεδιαστεί για να επιτρέπει περισσότερη συμβολή από τον οδηγό, πριν ενεργοποιηθεί το σύστημα ευστάθειας. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί εντελώς και ο οδηγός να έχει τον πλήρη έλεγχο.