Σύμφωνα με τους νέους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έως το 2030 πρέπει να κυκλοφορούν στους δρόμους της 30 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών, την ώρα που σήμερα υπάρχουν περίπου 615.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 0,25% του συνολικού ευρωπαϊκού στόλου οχημάτων, που αποτελείται από περισσότερα από 243 εκατ. αυτοκίνητα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) πιστεύει πως το όραμα της ΕΕ είναι μη ρεαλιστικό, αφού θα χρειαστεί να αυξηθούν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά σχεδόν 50 φορές, ενώ θα χρειαστούν τουλάχιστον 3 εκατ. σημεία φόρτισης έως το 2030, κάτι που σημαίνει πως οι σταθμοί φόρτισης θα πρέπει να 15πλασιαστούν μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.

Επιπλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιστεύουν πως το πρότυπο εκπομπών Euro 7, που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ όχι νωρίτερα από το 2025, θα αυξήσει κατά πολύ το κόστος συμμόρφωσης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα τα καταστήσει μη κερδοφόρα, εάν αυτά δεν κάνουν χρήση υβριδικής ή plug-in υβριδικής τεχνολογίας, οδηγώντας τα στον “θάνατο”.

Όπως τονίζουν, οι κινητήρες δεν θα μπορούν να πιάσουν τα αυστηρά όρια NOx των 30 mg/χλμ ακόμη και αν κάνουν χρήση ήπιου υβριδισμού 48V, ενώ θα πρέπει να καταργηθούν τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων, αλλά και να γίνουν αρκετές ακόμη αλλαγές που θα καταστήσουν τα αυτοκίνητα μη διασκεδαστικά.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο των αυτοκινητοβιομηχανιών, όσοι δεν μπορούν να προχωρήσουν στην αγορά ενός νέου ηλεκτρικού ή υβριδικού αυτοκινήτου, καταλήγουν να κρατούν τα υπάρχοντα αυτοκίνητά τους, αντί να τα αντικαταστήσουν με αυτοκίνητα που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων επισημαίνει πως ο μέσος Ευρωπαίος κρατά στη κατοχή του ένα αυτοκίνητο για 11 χρόνια, ενώ οι οικονομικές προοπτικές των κατοίκων της Ε.Ε έχουν επηρεαστεί λόγω της πανδημίας.

Η ΕΕ έθεσε νέο στόχο για τη μείωση των εκπομπών CO2, αφού θέλει μέχρι το 2030 οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου να μειωθούν κατά 55% σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, έχοντας ως απώτερο στόχο τον μηδενισμό των εκπομπών μέχρι τα μέσα του αιώνα.

Στη λεγόμενη Πράσινη Συμφωνία περιγράφεται το πως θα γίνει ο περιορισμός της χρήσης ορυκτών καυσίμων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, έτσι ώστε να περιοριστεί στον 1,5 βαθμό Κελσίου η άνοδος της θερμοκρασίας μέχρι τα τέλη του αιώνα, όπως προβλέπει η Συμφωνία του Παρισιού.

Το χρονικό περιθώριο είναι στενό, καθώς η μέση παγκόσμια θερμοκρασία έχει ήδη αυξηθεί κατά 1 βαθμό Κελσίου σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα, μια μεταβολή που αυξάνει τη συχνότητα και την ένταση των ακραίων καιρικών φαινομένων.