Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ενέκρινε σήμερα τη συγχώνευση του Groupe PSA με τη Fiat Chrysler Automobiles, επισφραγίζοντας με αυτόν τον τρόπο τη μεγαλύτερη και πιο σημαντική συμφωνία της αυτοκινητοβιομηχανίας για το 2020. Η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού της ΕΕ, Margrethe Vestager, δήλωσε μέσω δελτίου τύπου:

Η πρόσβαση σε μια ανταγωνιστική αγορά για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) είναι σημαντική για πολλές αυτοαπασχολούμενες και μικρές και μεσαίες εταιρείες σε ολόκληρη την Ευρώπη. Μπορούμε να εγκρίνουμε τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της Peugeot SA, επειδή οι δεσμεύσεις τους θα διευκολύνουν την είσοδο και την επέκταση στην αγορά ελαφριών επαγγελματικά οχημάτων. Στις άλλες αγορές όπου οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες δραστηριοποιούνται σήμερα, ο ανταγωνισμός θα παραμείνει έντονος μετά τη συγχώνευση.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα για τη συγχώνευση τον περασμένο Ιούνιο, σχετικά με φόβους ότι η Stellantis θα μειώσει τον ανταγωνισμό στην αγορά των βαν. Η πρόθεση της PSA να αυξήσει την παραγωγή των μικρών, ελαφρών επαγγελματικών βαν της Toyota, η EE έδωσε το “ok” για τη συγχώνευση. Η Stellantis θα κατασκευάζει περισσότερα βαν της Toyota, πουλώντας τα στην ιαπωνική εταιρία σε χαμηλότερη τιμή, ενώ σε χαμηλότερες τιμές θα της παρέχει και τα ανταλλακτικά και τα αξεσουάρ. Με αυτόν τον τρόπο η Toyota θα προσφέρει στην ευρωπαϊκή αγορά φθηνότερα βαν, γεγονός που θα οδηγούσε σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό.

Ο δεύτερος συμβιβασμός που δέχτηκε η Stellantis είναι να διευκολύνει την πρόσβαση ανταγωνιστών της στα δίκτυα επισκευής και συντήρησης της PSA και της FCA για μικρά, ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.

Με την PSA να είναι ήδη πολύ κάτω από τους δεσμευτικούς στόχους των εκπομπών CO2, σημαίνει επίσης ότι η FCA δεν θα χρειάζεται πλέον τις πιστώσεις εκπομπών της Tesla για το 2021.

Το αποτέλεσμα της συγχώνευσης, ύψους 38 δισ. ευρώ, είναι η δημιουργία του ομίλου Stellantis, ο οποίος γίνεται ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων του κόσμου και ο δεύτερος της Ευρώπης. Αυτό σημαίνει σχεδόν ένα στα δύο επιβατικά αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα προέρχεται είτε από τη Stellantis, είτε από τον Όμιλο Volkswagen.

Η συγχώνευση είναι προγραμματισμένη να ψηφιστεί από τους μετόχους των εταιριών τον Ιανουάριο και περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα για την επιβράβευση των μακροπρόθεσμων επενδυτών, το οποίο θα συμβάλει στην αποτροπή μελλοντικών προσπαθειών εξαγοράς της Stellantis από άλλους επενδυτές. Η Stellantis θα έχει την έδρα της στην Ολλανδία και οι μετοχές της θα εισαχθούν στα χρηματιστήρια του Παρισιού, του Μιλάνου και της Νέας Υόρκης.

Ο διευθύνων σύμβουλος της PSA, Carlos Tavares, θα είναι και ο CEO της Stellantis, θα λάβει bonus 1,7 εκατομμυρίων ευρώ με την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, ενώ ο CEO της FCA, Mike Manley θα λάβει bonus αξίας περίπου πέντε φορές του ετήσιου βασικού μισθού του. Οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι συμφώνησαν να επανεξετάσουν τη δυνητική διανομή 1 δισ. ευρώ στους μετόχους, είτε μέσω μερίσματος πριν από τη συγχώνευση, είτε να διανεμηθούν αργότερα από τη Stellantis.