Τον Ιούλιο του 2020 το VW Group ανακοίνωσε πως δεν θα κατασκευάσει το νέο εργοστάσιό του στη Τουρκία εξαιτίας της κρίσης που έχει προκαλέσει η πανδημία του νέου κορωνοϊού και ο Mustafa Varank, ο υπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της χώρας, δήλωσε πως η VW θα είναι αυτή που χάνει μια προσοδοφόρα επένδυση στη χώρα, με την Τουρκία να βλέπει “πολιτικά κίνητρα” πίσω από την απόφαση της εταιρείας να αποσύρει τις επενδύσεις από τη γείτονα χώρα.
Όπως είπε:
Γνωρίζαμε πως υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που δεν το ήθελαν πολιτικά την επένδυση στην Τουρκία. Η Τουρκία πρόκειται να γίνει παγκόσμιο παραγωγικό αστέρι κατά την προσεχή περίοδο. Δεν είμαστε εμείς, αλλά η Volkswagen, που θα χάσει με αυτήν την κίνηση.
Αν αυτή η εταιρεία είναι ανοικτή στο κοινό, στην πραγματικότητα εξαπατά τους επενδυτές της, παίρνοντας αποφάσεις με βάση τις πολιτικές πιέσεις αντί για την κερδοφορία.
Η Volkswagen παραδέχτηκε ότι εξαπάτησε τους επενδυτές της με πολιτικές αποφάσεις και όχι με οικονομικές. Η Τουρκία είναι σίγουρη για το εγχώριο project της στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι πόρτες μας είναι ανοιχτές στους επενδυτές,
δήλωσε ο Varank, προσθέτοντας πως οι Τούρκοι αξιωματούχοι προέτρεψαν τους αξιωματούχους της Volkswagen να λάβουν οικονομική απόφαση, και όχι πολιτική, και πήραν την διαβεβαίωση πως η αποφάσεις της γερμανικής εταιρείας δεν βασίζονται ποτέ στη πολιτική.
Διάβασε επίσης
Ο Varak πρόσθεσε πως οι ξένοι εταίροι, οι ενώσεις και οι τοπικές κυβερνήσεις επηρεάζουν τα διοικητικά συμβούλια των παγκόσμιων εταιρειών και πως οι εταιρείες αυτές, λαμβάνουν επενδυτικές αποφάσεις διατηρώντας όλες αυτές τις ισορροπίες. Όπως είπες, τα παγκόσμια brands δεν πρέπει να παίρνουν πολιτικές αποφάσεις.
Η Volkswagen τον Φεβρουάριο του 2019 είχε αναβάλει την απόφαση της για ένα νέο εργοστάσιο στην Τουρκία, λόγω των στρατιωτικών τουρκικής εισβολής στην Συρία.
Να σημειωθεί πως τη περασμένη εβδομάδα η VW ρευστοποίησε το τουρκικό παράρτημά του, κλείνοντας έτσι όλες τις δραστηριότητές της στην Τουρκία. H Volkswagen ίδρυσε θυγατρική εταιρεία στην πόλη της Μανίσα στην δυτική Τουρκίας τον Οκτώβριο του 2019, με κεφάλαιο 943,5 εκατ. τουρκικών λιρών (104,5 εκατ. ευρώ) για τον σχεδιασμό, την παραγωγή, την συναρμολόγηση, πώληση, εισαγωγή και εξαγωγή αυτοκινήτων, φορτηγών και άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων και των ανταλλακτικών και εξαρτημάτων τους. Ωστόσο, τον περασμένο μήνα υπέβαλε αίτηση εκκαθάρισης, με την εταιρία να εκκαθαρίζεται στις 17 Δεκεμβρίου.
Αντί να κατασκευάσει νέο εργοστάσιο στη Τουρκία, η VW θα επενδύσει στο υπάρχον εργοστάσιό της στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας, έτσι ώστε αυτό να μπορεί να κατασκευάζει τις νέες γενιές των Volkswagen Passat και Skoda Superb.