Πολλοί -άλλοτε άδικα, άλλοτε δικαιολογημένα- έχουν κατηγορήσει την Tesla για διάφορα προβλήματα ποιότητας στη συναρμογή και στα υλικά. Από την άλλη, όσα ατυχήματα έχουν γίνει με ενεργοποιημένο το Autopilot, στην συντριπτική τους πλειοψηφία ήταν λάθος του οδηγού και όχι του αυτοκινήτου.

Η αμερικάνικη εταιρία συνεχίζει να εξελίσσει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, και από τον περασμένο Οκτώβριο έκανε διαθέσιμη τις λειτουργίες του Full Self Driving (FSD) σε beta μορφή σε κατόχους των αυτοκινήτων της. Στο παρακάτω video θα δεις έναν beta tester να πραγματοποιεί ένα ταξίδι από το San Francisco έως το Los Angeles έχοντας ενεργοποιημένο το FSD.

Η απόσταση μεταξύ των δύο πόλεων της Καλιφόρνια είναι περίπου 610 χλμ. και διαρκεί σχεδόν 5 ώρες και 45 λεπτά. Στο παραπάνω timelapse, διάρκειας 15 λεπτών, γίνεται εμφανές πότε το FSD λαμβάνει αποφάσεις. Ο οδηγός χρειάστηκε να παρέμβει μόλις μία φορά καθ’όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, καθώς εντόπισε θραύσματα στο οδόστρωμα, τα οποία εμφανίστηκαν ξαφνικά μπροστά του, αφότου έφυγε από τη μέση ένα προπορευόμενο όχημα.

Σύμφωνα με τον οδηγό, δεν ήθελε να περιμένει να δει αν το FSD θα έκανε προσπάθεια να τα αποφύγει, καθώς υπήρχε κίνδυνος να ήταν καθυστερημένη η όποια παρέμβαση. Επιπλέον, ο οδηγός δήλωσε ότι το ταξίδι δεν ήταν άριστο, καθώς σε μια περίπτωση το Model 3 άλλαξε λωρίδα χωρίς να υπάρχει ιδιαίτερος λόγος, παρόλα αυτά, αποφάσισε να μην παρέμβει.

Να θυμίσω, ότι αν κάποιος θέλει σήμερα να αγοράσει τις FSD λειτουργίες, αυτές κοστίζουν 10.000 δολάρια και περιλαμβάνουν τα συστήματα:

  • Πλοήγηση με το Autopilot: Αυτόματη οδήγηση από την είσοδο σε αυτοκινητόδρομο έως την έξοδο από αυτοκινητόδρομο, συμπεριλαμβανομένης της διέλευσης από κόμβους και της προσπέρασης αυτοκινήτων που κινούνται αργά.
  • Αυτόματη αλλαγή λωρίδων: Αυτόματη αλλαγή λωρίδων κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο.
  • Αυτόματη στάθμευση: Τόσο σε παράλληλους όσο και σε κάθετους χώρους.
  • Αναγνώριση και ανταπόκριση σε φανάρια και πινακίδες STOP.
  • Αυτόματη οδήγηση σε δρόμους πόλεων

Το παραπάνω πακέτο επιτρέπει στον οδηγό να μην έχει τα χέρια του στο τιμόνι, όταν το όχημα κινείται αυτόνομα, ενώ μπορεί να αλλάζει μόνο του λωρίδες κυκλοφορίας αλλά και να παρκάρει μόνο του. Σύντομα, οι FSD λειτουργίες θα είναι διαθέσιμες ως μηνιαία συνδρομητική υπηρεσία.