Στις 26 Ιανουαρίου η μετοχή της Tesla είχε φτάσει στην υψηλότερη τιμή της, πιάνοντας τα 883,09 δολάρια, με την χρηματιστηριακή της αξία να υπερβαίνει τα 824 δισ. δολάρια. Από τότε η μετοχή ακολουθεί πτωτική πορεία και μέχρι σήμερα έχει χάσει περισσότερα από 249 δισ. δολάρια σε κεφαλαιοποίηση, αξία πάνω από μια φορά το ΑΕΠ της Ελλάδος.
Αυτή τη στιγμή η μετοχή διαπραγματεύεται στα 597,95 δολάρια, με την κεφαλαιοποίηση να ανέρχεται στα 574,61 δισ. δολάρια. Αναλυτές πιστεύουν πως η μετοχή θα μπορούσε να υποχωρήσει έως τα 450 δολάρια, αφού η Tesla θα χάσει μερίδιο από την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η FCA αγόρασε ρυθμιστικές πιστώσεις κόστους 300 εκατ. ευρώ (362 εκατ. δολάρια), για να αντισταθμίσει τις εκπομπές των αυτοκινήτων που πουλάει. Τα περισσότερα από αυτά τα χρήματα πήγαν στην Tesla, η οποία έχει πολλές διαθέσιμες πιστώσεις επειδή τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει δεν εκπέμπουν καθόλου CO2. To 2019 η FCA δεσμεύτηκε να δαπανήσει περίπου 2 δισ. δολάρια σε ρυθμιστικές πιστώσεις έως το τέλος του 2021.
Το 2020 η Tesla έλαβε 1,6 δισ. δολάρια σε ρυθμιστικές πιστώσεις που υπερέβαιναν τα καθαρά της κέρδη, ύψους 721 εκατ. δολαρίων, κάτι που σημαίνει πως χωρίς αυτές τις πωλήσεις, η Tesla θα παρουσίαζε απώλειες 872 εκατ. δολαρίων. Εκτός από την FCA και άλλες η Honda αγόρασε πιστώσεις από την Tesla πέρυσι.
Η Stellantis, η νέα εταιρία που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της FCA και της PSA έχει ανακοινώσει πως θα μειώσει τις αγορές ρυθμιστικών πιστώσεων το 2021, ενώ εάν και άλλες εταιρείες ακολουθήσουν την στρατηγική της Stellantis και δεν αυξήσουν τις αγορές ρυθμιστικών πιστώσεων ή τις μειώσουν, τότε η Tesla θα δει να μειώνονται τα έσοδα της από την πώληση ρυθμιστικών πιστώσεων.
Ford, Hyundai, Volkswagen και GM αρχίζουν να πωλούν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι αναλυτές θεωρούν πως αυτές και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όχι μόνο δεν χρειάζεται να αγοράσουν ρυθμιστικές πιστώσεις, αλλά θα αρχίσουν να δημιουργούν δικές τους ρυθμιστικές πιστώσεις άπαξ και παράγουν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Παράλληλα ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Ron Baron πούλησε 1,8 εκατομμύρια μετοχές της Tesla, παρόλο που πιστεύει ότι η μετοχή της θα αυξηθεί στα 2.000 δολάρια τα επόμενα 10 χρόνια.
Εδώ και χρόνια, ο Baron αγοράζει μετοχές της Tesla και τον περασμένο Οκτώβριο προέβλεψε πως η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας θα αγγίξει τα δύο τρισ. δολάρια. Ο Baron είπε ότι πούλησε τις μετοχές της Tesla γιατί είχε αυξηθεί το ποσοστό έκθεσης.
Η Baron Capital κατείχε περισσότερες από 6,1 εκατομμύρια μετοχές της Tesla στις 28 Φεβρουαρίου 2021. Η Baron Capital είναι μακροχρόνιος μέτοχος της Tesla, με το Ron Baron σε προσωπικό επίπεδο να μην έχει πουλήσει καμία από τις περισσότερες από 1,1 εκατομμύρια μετοχές της Tesla που κατέχει.
Η Baron Capital αγόρασε τις μετοχές της Tesla με μέσο κόστος περίπου 42,34 δολάρια ανά μετοχή, με τον Baron να αναφέρει πως 1,8 εκατομμύρια από αυτές τις μετοχές πωλήθηκαν τους τελευταίους έξι μήνες. Περίπου 1,2 εκατομμύρια από αυτές τις μετοχές πωλήθηκαν από 400 έως 900 δολάρια ανά μετοχή, σύμφωνα με την εταιρεία.
Τους τελευταίους έξι μήνες, έχουμε πουλήσει περίπου 1,8 εκατομμύρια από τις 8 εκατομμύρια μετοχές που είχαμε συνολικά στην κατοχή μας. Έχουμε ακόμη το 75% των αποθεμάτων μας, στην πραγματικότητα, διατηρούμε περισσότερο από το 75%. Ωστόσο, η πώληση κάθε μετοχής ήταν μια επώδυνη διαδικασία,
είπε ο Baron που υποστηρίζει ότι σκοπεύει να διατηρήσει τις μετοχές της Tesla για τουλάχιστον 10 χρόνια, λέγοντας πως έχει πει στον Elon Musk πως “θα είναι ο τελευταίος που θα φύγει”. Συγχρόνως επενδύει και σε άλλες επιχειρήσεις, όπως στη Rivian και στην Cruise, αγοράζοντας τον Ιανουάριο περισσότερα από 1,2 εκατ. μετοχές της τελευταίας έναντι 10 εκατ. δολαρίων.