Η FIA έκανε γνωστό το πόρισμά της για το ατύχημα που είχε ο Romain Grosjean στο GP του Μπαχρέιν στις 29 του περασμένο Νοέμβρη. Η FIA ανέλυσε το ατύχημα προκειμένου να διαπιστώσει το τι λειτούργησε και το τι όχι, με στόχο να βελτιώσει περαιτέρω την ασφάλεια.

Σύμφωνα με την ανάλυση, το δεξί μέρος του μονοθεσίου του Grosjean χτύπησε τη προστατευτική μπαριέρα με γωνία 29 μοιρών και με ταχύτητα 192 χλμ/ώρα, με τον Γάλλο να δέχεται 67G μέγιστη δύναμη, κάτι που σημαίνει πως η στιγμιαία δύναμη που δέχτηκε το σώμα του Grosjean ήταν 67 φορές το βάρος του.

Το μονοθέσιο κόπηκε στα δύο και πήρε φωτιά επειδή κόπηκε η γραμμή τροφοδοσίας καυσίμου, με το πόρισμα να αναφέρει πως το Halo, το HANS, το monocoque πλαίσιο και ο προστατευτικός κλωβός λειτούργησαν όπως έπρεπε.

1Διάβασε ακόμη

Grosjean: “Είδα τον θάνατο να έρχεται”

Το πόδι του Γάλλου είχε “κολλήσει” στο cockpit και χρειάστηκαν 27 δευτερόλεπτα για να βγει μέσα από αυτό, χωρίς κάποια εξωτερική βοήθεια, με τον Γάλλο να αποκτά εγκαύματα στα χέρια του.

Το ιατρικό αυτοκίνητο έφτασε στο σημείο μέσα σε 11 δευτερόλεπτα, με τον Πρόεδρο της FIA, Jean Todt να δηλώνει:

Σημαντικά διδάγματα έχουν αντληθεί από αυτές τις έρευνες που οδηγούν στη συνεχή αποστολή μας να βελτιώσουμε την ασφάλεια στη Formula 1 και στα υπόλοιπα παγκόσμια μηχανοκίνητα αθλήματα.

Η FIA δήλωσε ότι εργάζεται τώρα σε αρκετούς τομείς για τη βελτίωση της ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένης μιας επισκόπησης σχεδιασμού των συστημάτων ασφαλείας των ντεπόζιτων, του προστατευτικού κλωβού στο μπροστά μέρος, των κανονισμών σχετικά με τους καθρέπτες, των προδιαγραφών των κρεμαγιέρων των τιμονιών, των προδιαγραφών των σημείων επαφής του κράνους με το μονοθέσιο, των σημείων που δένει η μονάδα ισχύος στο μονοθέσιο. Επίσης θα προχωρήσει σε αλλαγές στις μπαριέρες, ενώ θα κάνει και πιο αποτελεσματικές τις επιλογές πυρόσβεσης.

2Διάβασε επίσης

Δες τον Romain Grosjean να περιγράφει πως βίωσε το ατύχημα

Επίσης η FIA θα εξετάσει το πως μπορεί να βελτιώσει τα πυρίμαχα γάντια, οι προσωπίδες των κρανών και των πυροσβεστικών συστημάτων εντός του cockpit.

Η FIA ανέφερε πως το τμήμα ασφαλείας της διενήργησε έρευνες για 19 σημαντικά ατυχήματα που έγιναν πέρυσι κατά την διάρκεια αγώνων ταχύτητας.