Το VW Group παρουσίασε σήμερα τον οδικό τεχνολογικό του χάρτη για τον κλάδο των μπαταριών και των υποδομών φόρτισης των ηλεκτρικών της οχημάτων, με ορίζοντα το 2030, καθώς επιταχύνει τις προσπάθειες του να προσπεράσει την Tesla και να καταστήσει την λεγόμενη ηλεκτρική κινητικότητα φθηνότερη. Ο γερμανικός κολοσσός έκανε γνωστό πως προκειμένου να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση θα κατασκευάσει στην Ευρώπη, μόνη του ή με συνεργάτες, 6 εργοστάσια παραγωγής μπαταριών με συνολική ετήσια παραγωγική ικανότητα 240 GWh.

Τα 2 από 6 εργοστάσια θα κατασκευαστούν μαζί με την Northvolt, με το ένα να βρίσκεται στη πόλη Salzgitter της Γερμανίας και το άλλο στη πόλη Skelleftea της Σουηδίας. Το δεύτερο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του από το 2023 και όταν λειτουργεί στο 100% του θα έχει ετήσια παραγωγική ικανότητα 40 GWh.

Από το 2025 το εργοστάσιο της Volkswagen στο Salzgitter θα κατασκευάζει τις μπαταρίες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεγάλου όγκου, αναπτύσσοντας καινοτομίες στη διαδικασία, τον σχεδιασμό και στη χημεία των μπαταριών. Και αυτό θα έχει ετήσια παραγωγική ικανότητα 40 GWh προσφέροντας σημαντικές οικονομίες κλίμακας, μειώνοντας παράλληλα την πολυπλοκότητα στον τομέα της παραγωγής. Το VW Group τονίζει πως τα δύο αυτά εργοστάσια θα τροφοδοτούνται με ενέργεια που θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η Northvolt έκανε γνωστό σήμερα πως έλαβε παραγγελία αξίας 11,7 δισ. ευρώ από την VW για την προμήθεια μπαταριών μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, ενώ παράλληλα ανακοίνωσε πως θα πουλήσει το μερίδιό της στην κοινοπραξία Northvolt Zwei στην Volkswagen, η οποία θα αυξήσει το ποσοστό της στη Northvolt.

Η σουηδική εταιρεία που θέλει να ανταγωνιστεί τις CATL, LG Chem και SK Innovation, στοχεύοντας σε μερίδιο αγοράς 25% στην Ευρώπη έως το 2030, πρόσθεσε ότι είχε επί του παρόντος έχει εξασφαλίσει συμβόλαια αξίας άνω των 22,5 δισ. ευρώ από βασικούς πελάτες.

Η Volkswagen σχεδιάζει να αλλάξει σταδιακά τον τύπο των μπαταριών που χρησιμοποιεί στα ηλεκτρικά της οχήματα, από το 2023 και έπειτα, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα να απομακρυνθεί από την τεχνολογία μπαταριών που της παρέχουν σήμερα οι κορεατικές LG Energy Solution και SK Innovation, επεκτείνοντας τη συνεργασία της με την κινέζικη CATL.

Η νέα μπαταρία θα έχει ενοποιημένο πρισματικό σχεδιασμό, με τον στόχο της να είναι η σταδιακή μείωση του κόστους των μπαταριών των entry-level μοντέλων της έως και κατά 50%, ενώ αυτές του τμήματος “μεγάλου όγκου” θα μειωθούν έως και 30%. Κατά μέσο όρο, η VW θα μειώσει το κόστος των μπαταριών στα 100 ευρώ ανά κιλοβατώρα, κάτι που σύμφωνα με την εταιρία “θα καταστήσει τελικά την ηλεκτρική κινητικότητα προσιτή και την κυρίαρχη τεχνολογία οδήγησης”.

Στον τομέα των υποδομών φόρτισης, η VW με συνεργάτες της θα θέσει σε λειτουργία 18.000 δημόσια σημεία ταχυφόρτισης στην Ευρώπη έως το 2025, νούμερο που ισοδυναμεί στην επέκταση του δικτύου κατά 5 φορές σε σχέση με σήμερα, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 1/3 της συνολικής ζήτησης που προβλέπεται για την Ευρώπη το 2025.

Συγκεκριμένα η VW θα συνεργαστεί με την BP για την δημιουργία 8.000 ταχυφορτιστών 150 kW, που θα τοποθετηθούν σε 4.000 πρατήρια των BP και ARAL, κυρίως σε Γερμανία και Μεγάλη Βρετανία.

Μαζί με την Iberdrola η VW θα τοποθετήσει ταχυφορτιστές στους κύριους αυτοκινητόδρομους της Ισπανίας, ενώ μαζί με την Enel θα δημιουργήσει ένα δίκτυο ταχυφορτιστών τόσο στους αυτοκινητόδρομους, όσο και σε αστικές περιοχές της Ιταλίας.

Ο γερμανικός όμιλος θα επενδύσει περίπου 400 εκατ. ευρώ στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα έως το 2025, με επιπλέον επενδύσεις να βαρύνουν εξωτερικούς συνεργάτες.

Η Volkswagen επεκτείνει επίσης το δημόσιο δίκτυο ταχυφορτιστών στις ΗΠΑ και στην Κίνα, με την Electrify America να σχεδιάζει να εγκαταστήσει περίπου 3.500 σημεία ταχείας φόρτισης στη Βόρεια Αμερική μέχρι το τέλος του έτους, ενώ στην Κίνα η εταιρεία στοχεύει να δημιουργήσει 17.000 σημεία ταχυφόρτισης έως το 2025 μέσω της κοινοπραξίας CAMS.