Τον περασμένο Σεπτέμβριο η Lucid παρουσίασε το Air, η κυκλοφορία του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Η τιμή της βασικής έκδοσης του πολυτελούς ηλεκτρικού sedan, που έχει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 480 ίππων και προσφέρει αυτονομία 653 χιλιομέτρων, ξεκινά από τις 77.400 δολάρια αλλά μειώνεται στα 69.900 δολάρια μετά την κρατική έκπτωση φόρου 7.500 δολαρίων που ισχύει στις ΗΠΑ.

1

Ακολουθεί η έκδοση Touring, που ξεκινά από τις 95.000 δολάρια (87.500 δολάρια μετά την κρατική έκπτωση φόρου), και παίρνει κίνηση από δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 620 ίππων. Έτσι, είναι τετρακίνητο και έχει αυτονομία 653 χλμ.

Έπειτα, η έκδοση Grand Touring του Air αποδίδει 800 άλογα, έχει αυτονομία 832 χλμ και κοστίζει 139.000 δολάρια (131.500 δολάρια μετά την κρατική έκπτωση φόρου), ενώ η κορυφαία έκδοση ονομάζεται Dream Edition και διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 1.080 άλογα. Τα 0-96 χλμ/ώρα (0-60 μίλια/ώρα) έρχονται σε λιγότερο από 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ το 400άρι το κάνει σε μόλις 9,912 δευτερόλεπτα, με ταχύτητα εξόδου τα 144,4 μίλια/ώρα (232,4 χλμ/ώρα).

2

Όπως καταλαβαίνεις, το πρώτο μοντέλο της Lucid Motors μόνο φθηνό δεν μπορεί να θεωρηθεί, ούτε για την αγορά της Αμερικής. Μιλώντας στο συνέδριο SMMT Electrified, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Peter Rawlinson, υπαινίχθηκε ότι η εταιρεία θέλει να κάνει τα αυτοκίνητα προοδευτικά πιο προσιτά, σε προοδευτικά περισσότερο κόσμο, τονίζοντας:

Το εργοστάσιό μας στην Αριζόνα είναι σε θέση να επεκταθεί από τη σημερινή παραγωγική δυνατότητα των 34.000 μονάδων ετησίως. Ακολουθούμε αυτό το μοντέλο: εκκίνηση με ένα προϊόν υψηλών προδιαγραφών και σταδιακά το καθιστάς πιο προσιτό.

Το εισαγωγικό κόστος είναι ο βασικός μοχλός για ευρύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρικών από όλους τους κατασκευαστές, προς όφελος όλης της ανθρωπότητας και των μελλοντικών γενεών. Έχω ένα σαφές όραμα για να φτάσουμε στο μυθικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο των 25.000 δολαρίων [για όλους τους OEM]. Και θα χρειαστεί ένα πράγμα για να το καταφέρουμε: τεχνολογία.

3

Σύμφωνα με τον Rawlinson, το κόστος ιδιοκτησίας και η απόδοση της μπαταρίας είναι οι γενικοί παράγοντες για τους κατασκευαστές και τους χρήστες των ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, ο Rawlinson θεωρεί ότι οι ανταγωνιστές του αντιμετωπίζουν το ζήτημα του κόστους της μπαταρίας με “μυωπική” εστίαση.

Συνεχίζοντας, το πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Tesla, αναγνώρισε τη σημασία της προσιτής τεχνολογίας των μπαταριών, αλλά πρότεινε ότι η άμεση εστίαση πρέπει να είναι η αποτελεσματικότητα των κυψελών της μπαταρίας, τονίζοντας:

Πόσα μίλια μπορώ να ταξιδέψω ανά κιλοβατώρα; Ποιος είναι ένας καλός αριθμός; Επιτυγχάνουμε 4,5 μίλια/kWh, με ένα σχετικά πολυτελές αυτοκίνητο, όπως το Lucid Air. Φανταστείτε αν μπορούμε να φτάσουμε στα 6 μίλια/kWh με ένα πιο προσιτό αυτοκίνητο. Πιστεύω ότι αυτός ο αριθμός να παρακινήσει τον κόσμο, που θα οδηγήσει αυτό το εκκρεμές να προχωρήσει προς την ευρεία μαζική υιοθέτηση των ηλεκτρικών.

Αν μπορώ να διπλασιάσω την απόδοση, μπορώ να φτάσω στην ίδια αυτονομία με το μισό μέγεθος της μπαταρίας. Αυτό θα μειώσει κατά το ήμισυ το κόστος της μπαταρίας και θα μειώσει κατά το ήμισυ το βάρος της μπαταρίας. Σίγουρα αυτό είναι καλύτερο, από το να σκαλίζεις το κόστος της μπαταρίας.

4

Κλείνοντας, ο Rawlinson ανέφερε ότι αναπόφευκτα όλα τα αυτοκίνητα θα γίνουν ηλεκτρικά, λέγοντας:

Όλα θα αφορούν την τεχνολογία και την αποδοτικότητα. Οι εταιρείες που εστιάσουν σε αυτό θα είναι οι νικητές. Αυτός είναι ένας αγώνας που όλοι μας δεν μπορούμε να χάσουμε. Όλοι αναπνέουμε τον αέρα και για τις μελλοντικές γενιές χρειαζόμαστε αυτόν τον καθαρό αέρα. Βλέπω την τεχνολογία που υποστηρίζει τα ηλεκτρικά ως τον μεγάλο οδηγό, που μου δίνει τεράστια ελπίδα και αισιοδοξία για το μέλλον.