Στα τέλη του περασμένου χρόνου η Hyundai ανακοίνωσε την ανάκληση σχεδόν 77.000 Kona Electric παγκοσμίως, προκειμένου να αντικαταστήσει τις μπαταρίες τους, επειδή αυτές ενδέχεται να πάρουν φωτιά.
Αυτό αναπόφευκτα προκάλεσε τις αντιδράσεις των καταναλωτών, με την Huyndai να βρίσκεται αντιμέτωπη με δικαστικές αγωγές στη Νότια Κορέα, οδηγώντας την αυτοκινητοβιομηχανία στο σταμάτημα της παραγωγής του μοντέλου για την τοπική αγορά.
Το best-selling ηλεκτρικό μοντέλο της Hyundai παράγεται σε δύο εργοστάσια, στο Ulsan της Ν.Κορέας και στην πόλη Nosovice της Τσεχίας, με την εταιρία να σταματά την παραγωγή του Kona Electric στο πρώτο, που αφορά την αγορά της Νοτίου Κορέας.
Εκπρόσωπος της Hyundai δήλωσε σχετικά:
Η παραγωγή του Kona EV έχει σταματήσει από τον Μάρτιο, λαμβάνοντας υπόψη την εγχώρια ζήτηση και για την εκ νέου ευθυγράμμιση της γραμμής παραγωγής για νέα ηλεκτρικά που έρχονται. [Η εταιρεία] θα συνεχίσει να εξάγει Kona EV σε υπερπόντιες αγορές.
Έτσι, η εταιρεία θα πουλήσει τα αυτοκίνητα που διαθέτει στο στοκ της στην αγορά της Νοτίου Κορέας, αλλά θα συνεχίσει να πουλά κανονικά το ηλεκτρικό SUV στον υπόλοιπο κόσμο.
Από την στιγμή που έγιναν γνωστές οι πρώτες αναφορές για τις φωτιές του Kona Electric, οι πωλήσεις του στην Κορέα μειώθηκαν σημαντικά. Πιο συγκεκριμένα, η Hyundai πούλησε 10.000 Kona Electric τόσο το 2018, όσο και το 2019, με τις πωλήσεις να υποχωρούν σε 8.000 το 2020.
Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις του μοντέλου κατά το πρώτο τρίμηνο το 2021 μειώθηκαν κατά 40%, με τις πωλήσεις στις αγορές εκτός Κορέας να μην έχουν επηρεαστεί στον ίδιο βαθμό, αν και μειώθηκαν σχεδόν 18% το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Στις σχετικές ειδήσεις η Hyundai έκανε γνωστό πως αναπτύσσει solid state μπαταρίες που θα τις τοποθετήσει σε μοντέλα της από το 2030 και μετά.