Η νορβηγική κυβέρνηση έχει θέσει ως στόχο το 2025 όλα τα καινούρια οχήματα που θα πωλούνται εντός της επικράτειας να είναι ηλεκτρικά, υδρογόνου ή plug-in hybrids χαμηλών εκπομπών. Και φαίνεται ότι θα τα καταφέρει πριν τη συγκεκριμένη ημερομηνία.
Το 2020 έκλεισε με το 54,3% των νέων αυτοκινήτων να ήταν ηλεκτρικά, και μετά το πέρας του πρώτου πενταμήνου του τρέχοντος έτους το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών (BEV) ολοένα και αυξάνεται.
Τον Μάιο του 2021 πουλήθηκαν στη Νορβηγία 8.498 αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) αυτοκίνητα (αύξηση 147% σε σχέση με το 2020), καταλαμβάνοντας το 60,4% της συνολικής αγοράς. Επιπλέον, πουλήθηκαν 3.221 PHEV αυτοκίνητα (αύξηση 78% σε σχέση με το 2020), καταλαμβάνοντας το 22,9% της αγοράς.
Αυτό σημαίνει ότι για τον πέμπτο μήνα του χρόνου, τα BEV και τα PHEV έπιασαν ένα νούμερο πωλήσεων 11.719 αυτοκινήτων, σημειώνοντας μια αύξηση 123% σε σχέση με πέρσι, με το μερίδιο αγοράς τους να αγγίζει το εξωπραγματικό νούμερο του 83,3%.
Αντίστοιχα εντυπωσιακά είναι τα αθροιστικά νούμερα για τους πέντε πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, όπου έχουν πουληθεί 34.886 αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) αυτοκίνητα, αύξηση 49% σε σχέση με το 2020), καταλαμβάνοντας το 54,9% της συνολικής αγοράς.
Εν συνέχεια, οι Νορβηγοί έχουν αγοράσει 17.142 PHEV αυτοκίνητα, (αύξηση 80%) με το μερίδιο αγοράς τους να αγγίζει το 27,0%. Έτσι, συνολικά από τον Ιανουάριο έως και τον Μάιο του 2021 έχουν πουληθεί 52.028 BEV και PHEV αυτοκίνητα, μια αύξηση 58%, με το συνδυαστικό μερίδιο αγοράς του να αγγίζει το 81.9%.
Περνώντας στις πωλήσεις των μοντέλων, έχουμε:
Μοντέλο | Μάιος | Ιαν-Μάιος |
---|---|---|
Volkswagen ID.4 | 774 | 3.458 |
Tesla Model 3 | 504 | 3.074 |
Audi e-tron | 447 | 2.897 |
Mercedes-Benz EQC | 492 | 2.083 |
Polestar 2 | 280 | 2.010 |
Nissan Leaf | 285 | 1.963 |
Ford Mustang Mach-E | 1,384 | 1.429 |
MG ZS EV | 195 | 1.242 |
Skoda Enyaq iV | 795 | 1.179 |
BMW i3 | 130 | 846 |