Πριν περίπου ένα χρόνο, η Volvo ανακοίνωσε πως θέτει νέα πρότυπα ασφάλειας και τεχνολογίας, καθώς τα επόμενης γενιάς μοντέλα της θα εξοπλίζονται με κορυφαίας τεχνολογίας LiDAR. Αυτά έχουν εξελιχθεί μαζί με την εταιρεία τεχνολογίας Luminar, με την συνεργασία αυτή να προσφέρει την πρώτη πλήρως αυτόνομη τεχνολογία της Volvo για χρήση σε αυτοκινητόδρομους.

Επιπλέον, η σουηδική εταιρία θέλει να επιταχύνει την μετάβαση στην αυτόνομη οδήγηση και γι’αυτό έχει ανακοίνωσε ότι επεκτείνει τη συνεργασία της με την Nvidia, προκειμένου να κάνει χρήση του Nvidia Drive Orin στα επόμενης γενιάς μοντέλα της. Πρόκειται για τεχνολογία “συστήματος σε μικροκύκλωμα” (system-on-a-chip, γνωστά ως SoC), με την οποία θα λειτουργεί ο υπολογιστής αυτόνομης οδήγησης.

Αισθητήρες του ηλεκτρικού XC90 – Ραντάρ

Σήμερα γίνεται γνωστό ότι επερχόμενο πλήρως ηλεκτρικό SUV της Volvo θα διαθέτει τις κορυφαίες τεχνολογίες ασφάλειας στη βιομηχανία ως στάνταρ, συμβάλλοντας στο να σωθούν ακόμα περισσότερες ζωές. Πιο συγκεκριμένα, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του νέου XC90, η οποία θα αποκαλυφθεί το 2022, θα είναι το κορυφαίο μοντέλο της Volvo και θα διαθέτει ως στάνταρ προηγμένους αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας LiDAR που αναπτύχθηκε από τη Luminar και ενός υπολογιστή αυτόνομης οδήγησης, που θα τροφοδοτείται από το σύστημα Nvidia Drive Orin.

Με τη τεχνολογία LiDAR, ανοίγει ο δρόμος για μελλοντικές εξελίξεις στην ενεργητική ασφάλεια και θα είναι διαθέσιμη στα μοντέλα επόμενης γενιάς που θα βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα SPA2 της Volvo. Το LiDAR θα είναι διαθέσιμο ως hardware έτοιμο για αυτόνομη κίνηση από τις αρχές του 2022, με το Luminar LiDAR να ενσωματώνεται στην οροφή του αυτοκινήτου.

Αισθητήρες του ηλεκτρικού XC90 – Κάμερες

Μόλις εισαχθεί, η νέα τεχνολογία αναμένεται να ωριμάσει με την πάροδο του χρόνου, καθιστώντας πιο ικανή και επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να βοηθήσει και να βελτιώσει τις δυνατότητες ενός οδηγού σε κρίσιμες για την ασφάλεια καταστάσεις. Ενώ οι προηγούμενες γενιές τεχνολογίας βασίστηκαν σε μεγάλο βαθμό στην προειδοποίηση του οδηγού για πιθανές άμεσες απειλές, αυτή η νέα τεχνολογία ασφάλειας, με την πάροδο του χρόνου, θα επεμβαίνει όλο και περισσότερο ανάλογα με τις ανάγκες για την αποφυγή συγκρούσεων.

Τα αυτοκίνητα που βασίζονται στο SPA2 θα δέχονται over-the-air (OTA) αναβαθμίσεις λογισμικού, και με προαιρετική επιλογή του συστήματος Highway Pilot, θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο η πλήρως αυτόνομη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, και εφόσον επαληθευτεί ότι είναι ασφαλές για συγκεκριμένες γεωγραφικές τοποθεσίες και συνθήκες.

Εκτός της λειτουργίας Highway Pilot, η Volvo και η Luminar διερευνούν επίσης το ρόλο των LiDAR στη βελτίωση των μελλοντικών προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού (ADAS), με τη δυνατότητα εξοπλισμού όλων των αυτοκινήτων που θα βασίζονται στη SPA2, με έναν αισθητήρα LiDAR.

Αισθητήρες του ηλεκτρικού XC90 – Υπερηχητικοί

Πέρα από τη σουίτα των αισθητήρων και τις επιδόσεις της υπολογιστικής τεχνητής νοημοσύνης, το επερχόμενο πλήρως ηλεκτρικό XC90 θα διαθέτει επίσης εφεδρικά συστήματα για βασικές λειτουργίες, όπως το σύστημα διεύθυνσης και το φρενάρισμα, που το καθιστούν έτοιμο για ασφαλή, ανεξάρτητη αυτόνομη οδήγηση μόλις αυτή γίνει διαθέσιμη.

Ενώ η μείωση των απωλειών από τροχαία και η πρόληψη τραυματισμών παραμένει η πρώτη προτεραιότητα της εταιρείας, η Volvo βλέπει επίσης ένα πιθανό πρόσθετο όφελος από το χαμηλότερο κόστος ασφάλισης, καθώς τα τροχαία ατυχήματα που αφορούν αυτοκίνητα της Volvo γίνονται όλο και πιο σπάνια. Έτσι, ένα πακέτο φροντίδας, που διατίθεται σε όλα τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα Volvo, περιλαμβάνει και ασφαλιστική κάλυψη.