Η BMW παρουσίασε το i Vision Circular, ένα πρωτότυπο που μας δείχνει το πως θα μοιάζει ένα compact μοντέλο της το 2040. Το τετραθέσιο πρωτότυπο είναι προσανατολισμένο στη βιωσιμότητα και την πολυτέλεια, όντας αμιγώς ηλεκτροκίνητο και έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τις αρχές τις κυκλικής οικονομίας από κάθε άποψη, συμβολίζοντας το φιλόδοξο πρόγραμμα του BMW Group να γίνει ο πιο βιώσιμος κατασκευαστής σε όλο τον κόσμο στον χώρο της ατομικής πολυτελούς κινητικότητας.

Βασίζεται στην επερχόμενη πλατφόρμα Neue Klasse και σύμφωνα με τη BMW, ακολουθεί “τις τέσσερις αρχές του Re: think, Re: duce, Re: use και Re: cycle”. Το πρωτότυπο αποτελεί επίσης μια προεπισκόπηση των προσπαθειών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να μειώσει τις περιβαλλοντικές της επιπτώσεις, με την BMW να θέλει μέχρι το 2030, να μειώσει τις εκπομπές CO2 κάθε αυτοκινήτου της κατά τουλάχιστον 40% σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του.

Παράλληλα, η BMW θέλει τα μελλοντικά της μοντέλα να χρησιμοποιούν 50% ανακυκλωμένα και επαναχρησιμοποιήσιμα υλικά, ενώ απώτερος στόχος είναι η χρήση 100% ανακυκλωμένων υλικών και η 100% ανακυκλωσιμότητα.

Το πρωτότυπο εφοδιάζεται με solid-state μπαταρία που είναι 100% ανακυκλώσιμη και κατασκευάζεται σχεδόν αποκλειστικά με υλικά από τον κύκλο ανακύκλωσης. Χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά που μπορούν να αποσυναρμολογούνται γρήγορα και εύκολα στο τέλος του προϊοντικού κύκλου ζωής.

Στο εμπρός τμήμα, η μάσκα και οι προβολείς έχουν δώσει τη θέση τους σε μία ψηφιακή επιφάνεια. Σύμφωνα με την BMW, στο μέλλον, η ψηφιακή σχεδίαση αναμένεται να καταστήσει περιττές τις γεωμετρικές παραλλαγές σε φώτα και προφυλακτήρες, βοηθώντας στη μείωση της ποσότητας των υλικών και εργαλείων παραγωγής.

Αντί για διακοσμητικά ένθετα ή λογότυπα, το σήμα της μάρκας είναι χαραγμένο στο εμπρός τμήμα, ενώ το λογότυπο του μοντέλου αναγράφεται μέσω λέιζερ για την κατάργηση πρόσθετων εξαρτημάτων. Το κάτω τμήμα του προφυλακτήρα κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό με την επιφάνεια του να θυμίζει μάρμαρο.

Αντί βαφής, οι επιφάνειες του BMW i Vision Circular είναι από ανοιχτό χρυσαφί ανοδιωμένο δευτερογενές αλουμίνιο, με το πλαίσιο στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου να διαθέτει μπλε-μωβ επιφανείες που δημιουργείται από τη θερμική επεξεργασία του ατσαλιού.

Τα ελαφρώς διάφανα ελαστικά είναι κατασκευασμένα από πιστοποιημένο, βιώσιμο καλλιεργημένο φυσικό καουτσούκ, ενώ έχουν προστεθεί στη γόμα του ελαστικού χρωματιστά, ανακυκλωμένα σωματίδια από καουτσούκ που δημιουργούν ένα μωσαϊκό εφέ το οποίο σκόπιμα τονίζει την επαναχρησιμοποίηση των υλικών.

Στο εσωτερικό υπάρχει τρισδιάστατο εκτυπωμένο ταμπλό που μειώνει τη χρήση κόλλας και δημιουργεί ένα μοναδικό μονοκόμματο σχέδιο με ενσωματωμένα κρυστάλλινα υλικά. Αντί για μια παραδοσιακή οθόνη αφής στο κέντρο της παύλας, οι πληροφορίες βρίσκονται πάνω από τον πίνακα οργάνων στο κάτω μέρος του παρμπρίζ. Το τιμόνι είναι και αυτό τρισδιάστατα εκτυπωμένο από πούδρα ξύλου και προσφέρει μία ευχάριστη φυσική αίσθηση στη αφή.