Στο περιθώριο της της COP26, της διάσκεψης για το κλίμα του ΟΗΕ, 30 χώρες και 6 αυτοκινητοβιομηχανίες δεσμεύτηκαν να σταματήσουν τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2040. Πρόκειται για τις BYD, Ford, General Motors, Volvo, Mercedes-Benz και Jaguar Land Rover, με την Toyota να δηλώνει πως δεν υπέγραψε τη δέσμευση για την σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου έως το 2040, επειδή πιστεύει πως πολλά μέρη του κόσμου δεν είναι έτοιμα για τα οχήματα μηδενικών εκπομπών.

1Εκπρόσωπος της Toyota είπε πως:

Σε πολλές περιοχές του κόσμου, όπως η Ασία, η Αφρική και η Μέση Ανατολή δεν έχει ακόμη δημιουργηθεί ένα περιβάλλον κατάλληλο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης μηδενικών εκπομπών. Πιστεύουμε ότι θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να σημειωθεί πρόοδος επομένως, είναι δύσκολο για εμάς να δεσμευτούμε στην κοινή δήλωση σε αυτό το στάδιο.

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Απρίλιο, υπάρχουν τεράστιες παγκόσμιες ανισότητες σε ότι αφορά τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

2Αφεντικό Toyota: Δεν πρέπει να απαγορευτούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Αφεντικό Toyota: Δεν πρέπει να απαγορευτούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Οι πωλήσεις τους εκτινάσσονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά οι σωρευτικές ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2020 στη Νότια Αμερική, με πληθυσμό άνω των 420 εκατομμυρίων, ήταν κάτω από τις 18.000.

3Διάβασε ακόμη

Η Toyota ασκεί τις μεγαλύτερες πιέσεις για να παρεμποδίσει τις πολιτικές για την κλιματική αλλαγή

Ομοίως, στην Αφρική, όπου ζουν 1,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι, ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλούνται μονάχα στη Νότια Αφρική και οι πωλήσεις τους ανήλθαν συνολικά σε μόλις 1.509 αυτοκίνητα μέχρι το 2020.

Η Volkswagen από τη μεριά της είπε επίσης ότι “ο ρυθμός υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων θα διαφέρει από περιοχή σε περιοχή” και ο διευθύνων σύμβουλος της Herbert Diess, απέρριψε τη δέσμευση για μηδενικές εκπομπές ρύπων προτείνοντας μάλιστα:

Θα μπορούσε να έχει νόημα να χρησιμοποιούμε αυτοκίνητα που καταναλώνουν συνθετικά καύσιμα στη Λατινική Αμερική το 2035.