Επίσημο: Alfa Romeo Tonale

Σχετικά άρθρα

Μετά την χθεσινή διαρροή, η Alfa Romeo μόλις αποκάλυψε επίσημα την πολυαναμενόμενη και πολυπόθητη Tonale. To μοντέλο εισέρχεται στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των C-SUV και ενσαρκώνει το DNA της μάρκας σε κάθε επίπεδο.

Όνομα

Εμείς στο Autoblog.gr ήμασταν το πρώτο μέσο παγκοσμίως που αποκάλυψε το όνομα του μοντέλου, πριν ακόμα αυτό αποκαλυφθεί επίσημα ως πρωτότυπο στην έκθεση της Γενεύης του 2019.

Το όνομα προέρχεται από το Tonale Pass, ένα ορεινό πέρασμα των Ιταλικών Άλπεων, ενώ υπάρχει και χιονοδρομικό κέντρο με αντίστοιχο όνομα. Η Tonale σηματοδοτεί τη συνέχεια της Stelvio, του πρώτου SUV της Alfa Romeo, αποτελώντας ταυτόχρονα την αφετηρία για τη μεταμόρφωση της μάρκας, στην εποχή της συνδεσιμότητας και του εξηλεκτρισμού.

Σχεδίαση

Η Tonale αποτελεί την έκδοση παραγωγή του πρωτοτύπου που παρουσιάστηκε στην Γενεύη το 2019, αλλά διαθέτει σαφώς πιο ήπια χαρακτηριστικά στοιχεία. Η σχεδίαση της Tonale περιλαμβάνει πολυάριθμες αναφορές στην ιστορία της μάρκας, οι οποίες αποτέλεσαν σημαντικά συστατικά της φιλοσοφίας του πρωτοτύπου και που διατήρησε το Centro Stile Alfa Romeo και στο μοντέλο παραγωγής.

Οι σχεδιαστές της μάρκας -μεταξύ των οποίων είναι και ο Αλέξανδρος Λιώκης, ως lead exterior designer της Tonale- προσπάθησαν η σχεδίαση του αυτοκινήτου παραγωγής να παραμένει πιστή στο πρωτότυπο. Το αποτέλεσμα προσφέρει μια ξεχωριστή σχεδίαση με νέα στιλιστικά στοιχεία, τα οποία έχουν άμεση σύνδεση με την ιστορία της μάρκας, όπως οι χαρακτηριστικοί τροχοί με τις 5 στρογγυλές οπές, το ανάγλυφο κάλυμμα του πίνακα οργάνων, το τιμόνι με τις τρεις ακτίνες και το περίγραμμα των φωτιστικών σωμάτων.

Το μήκος της Tonale ανέρχεται σε 4.528 χλστ., το πλάτος σε 1.835 χλστ., το ύψος σε 1.604 χλστ. και το μεταξόνιο 2.636 χλστ. Η GT Line, η γραμμή που διατρέχει το προφίλ του αυτοκινήτου από το πίσω μέρος μέχρι και το μπροστά, θυμίζει αυτή της Giulia GT, ενώ διάφοροι όγκοι φέρνουν στην 8C Competizione. Στο εμπρός μέρος συναντάμε το Trilobo -η χαρακτηριστική τριγωνική μάσκα- και το Scudetto -η σύνθεση της μάσκας με τους εκατέρωθεν αυτής αεραγωγούς.

Τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας full-LED Adaptive Matrix, αντλούν έμπνευση από την SZ Zagato και το πρωτότυπο Proteo. Επιπλέον, τα φωτιστικά σώματα διαθέτουν δύο προηγμένες τεχνολογίες. Η πρώτη είναι η Adaptive Driving Beam, η οποία αυτόματα προσαρμόζει τα φώτα σύμφωνα με την ταχύτητα και τις συνθήκες οδήγησης, ενώ η δεύτερη με την ονομασία Glare-Free High Beam Segmented Technology, που αναγνωρίζει αυτόματα την κίνηση ώστε να μην “τυφλώνει” τα άλλα οχήματα, ενώ παράλληλα στις στροφές βελτιώνει το φωτισμό για μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια.

Τα πίσω φωτιστικά σώματα ακολουθούν την ίδια λογική, με μια συνεχή φωτεινή γραμμή που διατρέχει το αμάξωμα και να δημιουργεί μια ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή. Στο δυναμισμό του πίσω μέρους συμβάλει και η εμπνευσμένη από την 8C Competizione σχεδίαση του παρμπρίζ.

Εκδόσεις

Η Tonale θα είναι διαθέσιμη σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, το Super και το Ti, με το κάθε ένα να έχει το δικό του χαρακτήρα.

Στο πρώτο μπορείς να επιλέξεις επιπλέον το πακέτο Sprint με στοιχεία που τονίζουν το σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, η ενώ στη περίπτωση του Ti υπάρχει η επιλογή του πακέτου Veloce. Οι παραγγελίες της Tonale αναμένεται να ξεκινήσουν την προσεχή άνοιξη, με την ειδική έκδοση λανσαρίσματος Edizione Speciale.

Εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό, και αυτό -σύμφωνα με την εταιρία- είναι εμπνευσμένο από την ιστορία της μάρκας στους αγώνες, με την εστίαση να βρίσκεται στον οδηγό, ο οποίος έχει εύκολη πρόσβαση σε όλα τα χειριστήρια.

Στο βασικό εξοπλισμό της Tonale περιλαμβάνεται το νέο σύστημα πολυμέσων, με προσαρμοζόμενο σύστημα Android, αναβαθμίσεις over-the-air (OTA), αλλά και υπηρεσίες που προσφέρονται ώστε το όχημα να είναι πάντα ενημερωμένο και συνδεδεμένο. Το σύστημα περιλαμβάνει τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,25 ιντσών και την κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών.

Συστήματα ασφαλείας

Η Tonale φέρει όλα τα σύγχρονα και νέα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, που προσφέρουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Τα συστήματα ADAS της Tonale περιλαμβάνουν εκτός των άλλων ενεργό Cruise Control, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, Traffic Jam Assist, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης του οδηγού και σύστημα ειδοποίησης τυφλών σημείων.

Κινητήρες

Από πλευράς μηχανικών συνόλων, στη βάση θα υπάρχει ο 1.500άρης κινητήρας βενζίνης, ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο Miller, με σχέση συμπίεσης 12,5:1.

Αυτός θα είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις, μια απόδοσης 130 και μια 160 ίππων, με την κίνηση να μεταφέρεται στον εμπρός άξονα, μέσω ενός 7-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, διπλού συμπλέκτη, ο οποίος φέρει ήπια υβριδική τεχνολογία και ενσωματώνει έναν ηλεκτρικό κινητήρα 15 kW (20 ίππους) και 55 Nm ροπής. Η φτερωτή του turbo στην ισχυρότερη εκ των δύο αυτών εκδόσεων είναι μεταβλητής γεωμετρίας.

Ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου ακόμα και όταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι εκτός λειτουργίας, όπως για παράδειγμα στην εκκίνηση από ένα φανάρι ή στους ελιγμούς στάθμευσης.

Στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται η Tοnale Q4 plug-in υβριδική έκδοση, με το σύνολο να αποδίδει 275 άλογα. Αυτό συνδυάζει τον 1.300άρη τετρακύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης, απόδοσης 180 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 90 kW (120 ίππους), τοποθετημένος στον πίσω άξονα. H plug-in υβριδική έκδοση Tonale Q4 εφοδιάζεται με μπαταρία 15,5 kWh, που μπορεί να παρέχει ισχύ έως και 100 kW και η οποία φορτίζει πλήρως σε λιγότερο από 2,5 ώρες σε φορτιστή ισχύος 7,4 kW.

Η Tonale PHEV θα μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι 80 χλμ. σε αστικό περιβάλλον, με μια φόρτιση, ενώ για το 0-100 χλμ/ώρα θα χρειάζεται μόλις 6,2 δευτ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, με μετατροπέα ροπής, με το plug-in υβριδικό σύστημα να προέρχεται αυτούσιο από το Jeep Compass 4xe.

Τέλος, η Tonale θα είναι διαθέσιμη και με έναν diesel κινητήρα 1.600 κ.εκ, απόδοσης 130 ίππων, με το συγκεκριμένο σύνολο να αποτελεί την μόνη μη-υβριδική έκδοση στην Ευρωπαϊκή αγορά. Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρός άξονα, μέσω ενός εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Στις αγορές εκτός Ευρώπης, το ιταλικό SUV θα είναι διαθέσιμο και με τον 2,0-λιτρο βενζινοκινητήρα των Giulia/Stelvio, απόδοσης 256 ίππων, με την κίνηση να μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός 9-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, με μετατροπέα ροπής.

Παραγωγή

Η Alfa Romeo Tonale θα κατασκευάζεται σε μια νέα γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο Giambattista Vico της Stellantis στο Pomigliano d’Arco, στη Νάπολη.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ευρωπαϊκά λιμάνια γεμίζουν με απούλητα αυτοκίνητα

Χιλιάδες αυτοκίνητα είναι σήμερα σταθμευμένα σε πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια, πολλά από τα οποία προέρχονται από την Κίνα. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μισθώσει μεγάλες εκτάσεις σε...